Gå til innhold

Har alle 3 åringer ikke ro i seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter er 3 år. Hun kan ikke sitte stille i mer enn 5 min om gangen. Om vi har besøk av andre barn og de evt vil se barnetv, da hopper hun foran tv og "se på meg, se på meg".. Høyt & lavt :)

Hun kan aldri følge med på et eneste barneprogram/film, kan heller ikke slappe av på sofaen eller på mamma/pappas fang.. Ikke 5 minutter engang, noengang..

Så kan vell trygt si vi lever "aktivt" ;)

Hun sover sammenhengende 13 timer, går i barnehage hver dag, er enebarn..

Er deres 3+ åringer like aktive eller får dere en kosestund innimellom?

Begynner å lure på om det kan være noe....

Tips til å få LITT stillhet i hjemmet? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er og 3 år og enebarn, i bhg hver dag. Fyller fire til vinteren. Det ENESTE stille tidspunktet her i hus er når hun ser favorittprogrammene sine på tv.. :P Ellers er det full fart, hun roper til meg om jeg snakker i telefonen og skal ha oppmerksomhet, løper etter meg, skal ha oppmerksomhet av besøk osv. Hun er veldig aktiv og jeg er mye sliten kan man si, men tror hun er ganske normal ;) Jeg pleier ihvert fall å si fra til henne når hun skal roe seg litt ned. Ellers leser vi en bok ( Da KaN hun sitte i fanget faktisk).

Skrevet

Min eldste har alltid vært sånn, det vil si hun har sittet i ro foran tv opp til en halv time, men kun når det ikke var andre enn meg og henne. Har alltid tenkt at hun var vel aktiv, men hun går på skolen nå og klarer å sitte i ro og er veldig flink. Fortsatt mer aktiv enn de fleste andre, men ser ikke ut til at det går ut over hverken skolearbeid eller venner, så da er det vel bare personligheten hennes :)

Skrevet

Da min var 3 var han en rolig gutt.. Ga han aldri sukker, men vet ikke om det er derfor han var så rolig.. Han var aktiv når han lekte med andre barn/oss og rolig når han var/lekte alene.

Skrevet

Min lille frøken på 3 får heller ikke mye sukker. Men hun sitter ikke i ro et øyeblikk likevel...

Skrevet

Vi har også en "speeda" treåring, han blir også fire i vinter. Det er full fart dagen lang, ikke engang når han ser på tv kan han sitte rolig. Det er turning og marking hele tida :P haha.. Det ligger nok i deres natur for fetteren hans som er like gammel er rolig som dagen er lang, stille og gjør lite ut av seg. Så lite at jeg kan innimellom glemme at han er der.... Så det er forskjell :)

Skrevet

Da vår var 3 kunne hun fint sitte i to timer og høre på at noen leste høyt. (men hun kunne godt fly rundt huset, løpe hoppe osv).

Skrevet

Det er nok forskjell på de, og jeg trodde virkelig vår treåring hadde mark i ræva, men han klarer stort sett å sitte stille gjennom barneTV. Blir som regel sofaturning når klokka nærmer seg 1830 da :-P Vi kjenner derimot andre barn som bokstavelig talt kan sitte timesvis i ro om TVen står på. Det eneste vi har funnet som kan få ham til å sitte i ro alene utenom TV, er puslespill!

Skrevet

Vesla som er 3 år nå var slik, men hun har roet seg voldsomt. Hun kan sitte rolig hele barne-tv nå, sitte kjempelenge å leke med dukkene sine osv. Er mye fart i henne også, og ikke minst lyd, men hun kan være rolig også. Egentlig har alle barna våres vært relativt rolige på denne alderen her, men jeg synes slikt endrer seg hele tiden. Eldstemann var superrolig som baby og smårolling og fram til rundt 5-6 -års alder. Nå blir han snart 10 år og har lopper i blodet. Joda, han kan sitte i ro en stund, men han er veldig mye mer aktiv nå enn da han var liten. Veldig mye mer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...