Gå til innhold

Da må vi bo 4 stk på 45kvm.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Banken ville at vi skal hs 500 000 i egenkapital (vi har 200 000), for å låne 1,5 mill. Det vil ta oss 3 år å spare opp. Jeg er student og får nesten ikke permisjonspenger (er gravid) og vi har 1 barn fra før. En av oss må flytte ut på sofaen i de årene vi skal være her og jeg aner ikke hva vi skal gjøre. Leilighet har vi råd til via jobben, men da mister datteren min barnehageplassen (er i en annen kommune) og vi må ut med 5000 mer i måneden.

Hvorfor må det være så forbanna vanskelig å gjøre det levelig for barna og hvordan skal vi få forholdet til å overleve dette.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere hørt med en annen bank? Evt startlån fra husbanken eller kommunen?

Skrevet

har du hørt med husbanken.???

Skrevet

Tror vi skal søke der, for dette holder jeg ikke ut. Hvor vanskelig/lett er det å få lån i husbanken? Min mann tjener 450 000 mens jeg tjener bare 10 000 (jobber deltid ved siden av studier)

HI

Skrevet

Ikke gi dere. Stooor forskjell på bankene. I ene banken fikk vi såvidt lån på 1 mill, i to andre banker fikk vi lån på 3 mill....

Dere får vel gjerne låne egenkapitalen dere mangler hos husbanken.

Skrevet

Datar mannen din det aller meste av permisjonen mens du skaffer deg en full jobb. Får du ikke støtte av lånekassa når du får barn foresten? Da tjener dere mer og kan spare mer og raskere, eventuelt leie en større leilighet.

Dere har jo ikke så lite inn i dag heller. Rundt 600.000,- med barnetrygd er ikke galt.

Skrevet