Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #1 Skrevet 23. august 2012 Jeg bor i leilighetet, men en over og en ved siden av. De er gamle, og derfor meget lytte. Jeg har en nabo over meg som irriterer vettet av meg, greit at hun tramper og ommøblerer klokken syv om morgenen, men hun lar barnet sitt på 2-3 år løpe rundtomkring og hoppe og styre verre enn verst. Det har vært så ille at lokket på brannvarsleren i taket datt ned pga dette! Babyen min lå i tillegg bare en meter fra denne.. :/ Jeg har hatt lamper i vinduet jeg bare har måttet fjerne, for det var like før de ble knust av vibrasjonene som oppstår når de hopper som verst der oppe. Så, er dette noe jeg bare må finne meg i, eller kan jeg ta det opp?
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #2 Skrevet 23. august 2012 *i leiligheter, med en over og en ved siden av
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #3 Skrevet 23. august 2012 Jeg synes det går an å ta hensyn selv om man har barn. Vi bor også i leilighet, og jeg lar da ikke barna gå helt bananas tidlig på morgenen. Synes godt du kan si i fra jeg. Har selv en nabo over som begynner med ommøblering og operasynging kl 23 om kvelden, og vet hvor utrolig irriterende og forstyrrende det er :-/
Plutselig_gravid Skrevet 23. august 2012 #4 Skrevet 23. august 2012 Irriterende ja, men hadde aldri bedt naboens unger dempe seg i sitt eget hus. Dessuten høres det ofte verre ut enn det egentlig er i slike gamle hus. Der jeg bodde før kunne jeg høre veldig godt når han under skjærte brød. Veggen ristet nesten pga naboen ved siden av snorket sånn. Hørte til og med når damen ved siden av var alene hjemme og koste seg med vibratoren sin. Hørtes ut som ungene over oss var helt rabiate, men egentlig lekte de ganske rolig på gulvet. Var godt å flytte derfra:-)
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #5 Skrevet 23. august 2012 Er jo ikke deres hus, det er jo like mye hi's hus? Utfra det jeg forstår. Jeg er vant med at når man bor slik som dette, tar man hensyn, og Lar ikke barna hoppe tau inne, feks!
Plutselig_gravid Skrevet 23. august 2012 #6 Skrevet 23. august 2012 Ja hensyn må man ta, samtidig må man tåle litt støy når man velger å bo i gamle, lytte leiligheter. Barn må få lov å utfolde seg. Hoppe, danse, klatre osv. Da jeg bodde slik holdt jeg på å bli gal, men jeg kunne ikke be naboene slutte å tråkke på gulvet. Og seriøst. Tror aldri naboen og ungene satt i ro noen gang. På den annen side støyet det sikkert like mye fra oss.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #7 Skrevet 23. august 2012 Tja, det er vel forskjellige meninger om akkurat det, da. Bor man over noen, er jeg vant med at man tar hensyn, og ikke lar barna hoppe inne. Og nei, det høres ikke så godt opp som omvendt, av naturlige grunner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå