Sli1 Skrevet 23. august 2012 #1 Skrevet 23. august 2012 Hei:) har en nydelig gutt på 3 mnd. Om en mnd er vi bedt bort i et lag som jeg og samboer har lyst til å dra i. Problemet er at vi har ikke mye familie i nærheten og de som vi har spurt kan ikke være barnevakt. Men det er ei jente i nabolaget som jeg vet har tatt på seg noen barnevaktoppdrag. Hun er 16 år og jobber ved siden av skolen i en barnehage. Har snakket litt med henne og hun virker veldig moden og som en flink og snill jente, men jeg lurer på om det er altfor tidlig å la en "fremmed" passe babyen min??? Babygutten er veldig snill og grei og godtar de fleste, tar flaske og legger seg klokken 9 om kvelden og da sover han til dagen etter. Hvis vi skal i dette laget blir det evt snakk om barnevakt fra 18.00 på kvelden og til 1,2 tiden på natta.. Hva syns dere??
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 23. august 2012 #2 Skrevet 23. august 2012 Hør med henne om hun har muligheter til å komme å hilse på/ være litt aktiv med barnet noen turer før dette, hvor du/dere er tilstede.. Da får ungen bli litt kjent med henne først, og vil kjenne henne igjen og føle seg trygg.. Om det ikke funker, så hadde jeg nok holdt meg hjemme.
me_87 Skrevet 23. august 2012 #3 Skrevet 23. august 2012 En så liten baby hadde hvertfall ikke jeg overlatt til 16 åring. Godt mulig jeg er hysterisk men jeg hadde hvertfall ikke gjort det
valkyrien Skrevet 23. august 2012 #4 Skrevet 23. august 2012 Jeg ville ikke gitt et sånt ansvar til en 16-åring.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #5 Skrevet 23. august 2012 Jeg har en baby på straks 4 mnd. Nå er ikke babyen min av de enkleste, så vi har ikke prøvd barnevakt enda. Men det skulle i det minste være en voksen med erfaring og vi snakker egentlig besteforeldre eller tanter/onkler. Jeg ville heller ikke gitt det ansvaret til en 16 åring. Tenk om noe skulle skje? Både for baby, deres og jentas del. At dere har en kjempefin rutine nå, betyr dessverre ikke at dere har det om en mnd heller... Jeg hadde droppet denne festen og heller gledet meg til neste mulighet.
Plutselig_gravid Skrevet 23. august 2012 #6 Skrevet 23. august 2012 Er babyen din ikke alt for krevende og jenten er moden for det så ser ikke jeg noe problem ved det. Ville nok ha invitert jenten på besøk et par ganger slik at hun kan se " hvordan du gjør det" og får blitt litt kjent med babyen:-)
**lykke!!** Skrevet 23. august 2012 #7 Skrevet 23. august 2012 Jeg hadde heller aldri overlatt en så liten baby til en på 16, hadde ikke gjort det selv om det var min søster som kjenner barnet godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå