Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #1 Skrevet 23. august 2012 Hvor vanlig er det å ha vaskehjelp? Og hvor ofte har dere de på besøk?
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #2 Skrevet 23. august 2012 Me hadde før. 1 gang annenhver uke. Men måtte si henne opp siden mannen min ikke aksepterer svart arbeid. Kvit vaskehjelp er DYRT.
♣ Christiane ♣ Skrevet 23. august 2012 #3 Skrevet 23. august 2012 Skal få meg en nå. 1 gang annenhver uke La det ut på mitt anbud, og fikk masse tilbud og syns slettes ikke det var dyrt å betale ca 900,- pr mnd( hvitt) . Har liten enebolig over 2 plan.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #4 Skrevet 23. august 2012 Har ikke, men har utrolig lyst på. Hadde vært greit å komme hjem til et rent hus og kunne konsentrere seg om barna på ettermiddagen istede for å skrubbe hus.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #5 Skrevet 23. august 2012 Skal få meg en nå. 1 gang annenhver uke La det ut på mitt anbud, og fikk masse tilbud og syns slettes ikke det var dyrt å betale ca 900,- pr mnd( hvitt) . Har liten enebolig over 2 plan. Det var billig! Hva skal de gjøre da?
♣ Christiane ♣ Skrevet 23. august 2012 #6 Skrevet 23. august 2012 Skal få meg en nå. 1 gang annenhver uke La det ut på mitt anbud, og fikk masse tilbud og syns slettes ikke det var dyrt å betale ca 900,- pr mnd( hvitt) . Har liten enebolig over 2 plan. Det var billig! Hva skal de gjøre da? Vaske gulv i alle rom( stue, kjøkken, 2 bad, 3 soverom + entre) Vaske begge badene og kjøkkenbenk osv.
Gjest Shanti ♥ Skrevet 23. august 2012 #7 Skrevet 23. august 2012 Vi har vaskehjelp annenhver uke.. Tørker støv, vasker bad/kjøkken og golv. Betaler like over tusenlappen per gang, verdt hver krone! Vurderer å øke til hver uke nå som det nærmer seg termin.. Bor på 90 kvm i Oslo.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #8 Skrevet 23. august 2012 Skal få meg en nå. 1 gang annenhver uke La det ut på mitt anbud, og fikk masse tilbud og syns slettes ikke det var dyrt å betale ca 900,- pr mnd( hvitt) . Har liten enebolig over 2 plan. Det var billig! Hva skal de gjøre da? Vaske gulv i alle rom( stue, kjøkken, 2 bad, 3 soverom + entre) Vaske begge badene og kjøkkenbenk osv. Hvor mange timer i uken skal de vaske? Min vasker 2- 3 timer i uken og jeg betaler 350 kr uken, dvs 1400 kr i mnd. Dette er desverre svart.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #9 Skrevet 23. august 2012 Jeg har vaskehjelp en gang i uka da er hun her ca 1 time. Tørker støv på stua og støvsuger +vasker alle gulv (unntatt mitt soverom da jeg ikke ønsker folk inn der), pluss speil,vask og do på badet. Jeg der til at det er ryddet før hun kommer slik at det ikke ligger masse rot på gulvet. Jeg har egentlig ikke råd til dette jeg men tar meg råd da jeg sliter sterkt med kroppen så jeg ikke klarer å vaske mer en max et gulv per dag og da er jeg ødelagt.Så det er vel verdt pengene allikevel.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #10 Skrevet 23. august 2012 Jeg er "vaskehjelp", med eget firma. Jeg tar rett under 400 kr pr time. Hvitt arbeid. Timesbetalingen er regnet ut fra MVA, skatt, lønn, bilbruk, utstyr, kontorsaker og alt som er. Alle mine kostnader ligger i denne summen, og jeg skal jo også leve av det privat. Jeg vet jeg ikke er dyrest, men heller ikke billigst. Det beste jeg har, er godt rykte blant kunder, så jeg får gratis reklame På to timer kan jeg vaske do og vask/benk på bad, tørke støv fra omtrent alle flater i huset, støvsuge alle gulv, tepper og sofaer, og vaske gulv i alle rom. Dette er da eneboliger med opp til 5 soverom, stort kjøkken, 2 bad og stor stue. Ingen problemer med tiden. Og den kan avtales på forhånd, så gjør jeg det jeg rekker på den tiden. Jeg har det også slik at arbeidet kan avtales. Om man bare vil ha gulvvask, så betaler man kun for den tiden det kan ta. Mine kunder ønsker oftest hjelp annenhver uke, men da blir det gjort grundig. Og da blir det mindre for dem å gjøre den uken mellom der Jeg vet jeg jobber raskt, og raskere enn de fleste(dette er noe faste kunder sier til meg, siden en del av dem er hjemme hver gang jeg er der). Men for meg teller det at kundene er fornøyde, og at jeg får faste kunder - som gir en sikker inntekt.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #11 Skrevet 23. august 2012 Jeg har vurdert det, men føler det hjelper så lite at noen andre gjør husarbeid noen få timer i uka. Dere som har hver 14. dag, er det særlig vits? Her i huset trengs det mye oftere å gjøre rent.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #12 Skrevet 23. august 2012 Jeg hadde nok syns det var litt nederlag å faktisk leie noen til å ta dritten etter oss :/ Så lenge vi er friske og oppegående må man da orke å vaske litt selv? Og så er jeg enig med de som spør hva godt en god vask hver 14 dag gjør? Man må da vaske mye oftere enn det om man skal ha det ordentlig rent?
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #13 Skrevet 23. august 2012 Vi har vask en gang i uken ca 5 timer. Det er verdt hver eneste krone! Og alternativet hadde vært et grisehus. Jeg vil bruke de timene på ungene og ikke vasking.
Vossafår Skrevet 24. august 2012 #14 Skrevet 24. august 2012 Vi har fulle jobber + 4 barn og bondegård så vaskehjelp er en helt klar prioritering hos oss. Hun kommer 1 dag i uka. Kvelden før så trår alle til og rydder alle rom litt ekstra, så kommer vi hjem neste dag til feiende flott hus :-) HERLIG! Hun bruker 3 timer, men bruker hun kortere tid så legger hun igjen penger faktisk, +at hun gjør en helmax jobb Handler ikke om at vi ikke orker å vaske selv, men ønsker å bruke den tiden på noe annet når det finnes en tjeneste der ute vi kan benytte oss av ;-) Det er forresten veldig bra for ekteskapet, hehe.. Nå er alle med på den 'sjauen' som blir kvelden før hun kommer, uten diskusjoner av typen 'er det nødvendig akkurat i kveld' osv.
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. august 2012 #15 Skrevet 24. august 2012 Nei, jeg har ikke vaskehjelp, og ikke kunne jeg tenkt meg det heller. MEN, jeg kunne godt tenkt meg en ryddehjelp! En som kom å ryddet opp hver eneste dag DET hadde vært noe jeg ville betalt for. For min del er det nå engang sånn at når jeg først har rydda vekk alt rotet så koster det meg ikke så mye å vaske.Tar jo ikke så lang tid, egentlig.
☆☆☆ Skrevet 24. august 2012 #16 Skrevet 24. august 2012 Når man har ryddet så vaskehjelpen får gjort jobben sin er man nesten ferdig, så jeg ser ikke poenget. Skulle jeg hatt hjelp til husarbeid hadde det nok helst bestått i å kunne levere fra meg skittentøyet og få det igjen med tellekanter
Toocute Skrevet 24. august 2012 #17 Skrevet 24. august 2012 Vi har en 90kvm leilighet. Hater i grunnen å vaske, er så kjedelig. Vi har diskutert om å ha vaskehjelp, men så liker vi jo ikke at de ska se alt vi har eller tenke ting om oss. Noen ting er litt privAt i våre øyner. Tror bare at vi ikke takler at andre på "en måte" skal rote i våre ting.
TPK Skrevet 24. august 2012 #18 Skrevet 24. august 2012 Skal ha det når permisjonen er over. Da har vi begge 100% jobb og 2 små under 3 år, så tiden er knapp nok som den er.
Gjest yrild Skrevet 24. august 2012 #19 Skrevet 24. august 2012 Nei, men jeg vil vil vil ha!!!!!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå