Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #1 Skrevet 23. august 2012 Ringte jobben min forrige uke for å avtale når jeg skulle begynne igjen, er ferdig i oktober. Er en ny som har tatt over, å han forrige sjefen har sagt til han at jeg ikke kom tilbake! Har ikke hatt noe særlig kontakt med han, jeg ble sykemeldt i uke 14 av svangerskapet. Så når jeg tok den telefonen til jobben forrige uke, så fikk jeg beskjed om at det ikke var plass til meg. Men iom at jeg hadde kontrakt, så skulle han se hva han fikk til da. Jeg har kontrakt på 100 % stilling, men han sa at det blei iallefall ikke noe 8-16 jobb på meg. Altså, han kan vel ikke plutselig ikke gi meg noen dagvakter, å bare kvelder?? Jeg sa at jeg har ikke tenkt å jobber fullt, skal jobbe to dager i uka og annenhver helg. Jeg hadde halvt om halvt av dag og kveld før, det skal vel ikke være noe annerledes nå da? Huff skal på møte med han etterpå, gruer meg.. Hva hvis han plutselig ikke gjør plass til meg, hvordan går jeg videre da? Fikk heldigvis ordna kontrakt da jeg fant ut at jeg var gravid, ellers hadde jeg sitti fint i det..
soleia Skrevet 23. august 2012 #2 Skrevet 23. august 2012 Om du høyrer til ein fagforening, så er dette høvet til å kontakte dei. Du skal ikkje miste stillingen din pga svangerskapspermisjon.
♣ Christiane ♣ Skrevet 23. august 2012 #3 Skrevet 23. august 2012 Så vidt jeg vet så har du krav på samme stilling med samme vilkår som før du gikk ut i permisjon, så lenge du ikke har valgt forlenget ulønnet permisjon utover den vanlige "mammapermen" Arbeidsgiver kan hverken sette ned stillingsprosenten din, sette ned lønn eller endre vesentlig på dine arbeidsoppgaver eller ansvarsområder uten ditt samtykke. Stå på krava i møtet, høres ut som om din sjef ikke har helt oversikt over hva han er pålagt å følge av reglement.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #4 Skrevet 23. august 2012 Ja ikke sant, det er det jeg mener også. Har ikke tatt ut ulønnet permisjon. Nei jeg skal jaggu ikke la han få endre på noe av det jeg har hatt. Jeg skal jo ha krav på 100 % stilling, men iom at jeg vil være hjemme med sønnen min, siden han ikke skal i barnehage før neste høst, så kan jeg jobbe to dager i uka, da pappan skal være være hjemme. Skal si at jeg godt kan jobbe en dag og en kveld, men jeg godtar ikke å bare jobbe kveld, hvis han innbiller seg at jeg skal det! Jobber i dagligvare. Jeg vet de har gått opp i lønn der mens jeg har borte, jeg skal vel også det da? HI
♣ Christiane ♣ Skrevet 23. august 2012 #5 Skrevet 23. august 2012 Ja, du skal også ha med lønnsforhøyelse når du starter i jobb.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #6 Skrevet 23. august 2012 Du må selvfølgelig søke om permisjon når du ikke skal jobbe fult. Det skal skje i god tid før du egentlig skulle tilbake i full jobb. Sjefen må jo fortsatt skaffe vikar for deg. Det er heller ingen selvfølge at du kan bestemme akurat hvor mange dag, kveld og helgevakter du skal ha nå. Her må du også være litt ydmyk og fleksibel, akkurat som sjefen må gjøre sitt for at du skal få tatt ulønnet permisjon.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #7 Skrevet 23. august 2012 Jeg skal ikke ha ulønnet permisjon jeg nå. Jeg skal tilbake i jobb. Permisjonen min er ferdig 17 oktober. Han gamle sjefen har sagt til han som har tatt over at jeg ikke kom tilbake,noe som ikke stemmer! å han har da ansatt flere nye, som liksom har tatt over min stilling. Han sa at han ikke får til at jeg skal få min 100% stilling tilbake, men når jeg sa at jeg skal jobbe to dager i uka og annenhver helg, så sa han at han skulle prøve å få til det. Jeg skal da ikke bare jobbe kvelder da, når jeg har jobba halvt om halvt før!
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #8 Skrevet 23. august 2012 Jeg skal ikke ha ulønnet permisjon jeg nå. Jeg skal tilbake i jobb. Permisjonen min er ferdig 17 oktober. Han gamle sjefen har sagt til han som har tatt over at jeg ikke kom tilbake,noe som ikke stemmer! å han har da ansatt flere nye, som liksom har tatt over min stilling. Han sa at han ikke får til at jeg skal få min 100% stilling tilbake, men når jeg sa at jeg skal jobbe to dager i uka og annenhver helg, så sa han at han skulle prøve å få til det. Jeg skal da ikke bare jobbe kvelder da, når jeg har jobba halvt om halvt før! Du sier jo at du ikke skal tilbake i 100% stilling foreløpig. Da skal du jo ha permisjon, og jeg tror ikke du får det med lønn. Enten må du kreve å få tilbake hele din 100% stilling, eller så må du søke permisjon fra deler av stillingen.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #9 Skrevet 23. august 2012 Jeg får ikke den stillingen tilbake tydligvis, for den har han gitt til noen andre, pga han idiotiske forrige sjefen. Jeg får ikke noe mer enn to dager i uka og annenhver helg. Hvordan skal jeg søke permisjon da? Han virka ikke fornøyd med at jeg skulle komme tilbake, han hørtes veldig stressa ut iom at min stilling var gitt bort til andre. Det er uansett ikke en jobb jeg skal fortsette på i det lange, jeg kommer til å søke andre jobber, nærmere bostedet vårt. Men jeg må jo begynne å jobbe nå så.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #10 Skrevet 23. august 2012 Sjefen skal gi deg den gamle jobben tilbake og du må søke permisjon. Dere har begge to en arbeidskontrakt å holde dere til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå