Gå til innhold

Hva synes dere om fester

Anbefalte innlegg

Skrevet

som holdes for foreldrene i klassen til barna?

På skolen til barna mine er det mange foreldre som er veldig ivrige på å arrangere fester for å bli kjent. Mulig det er jeg som er rar, men jeg synes at slikt pleier å ta litt tid. Synes det er mer naturlig å bli kjent etter hvert via aktiviteter og når barna leker hos hverandre. Regner jo med at det ikke akkurat dreier seg om fyllefester. Men jeg hørte en sa her om dagen at "det var ei skikkelig rotbløyte som gjorde oss veldig sammensveiset".....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det i utgangspunktet er litt rart. Man er ikke venner med alle, og det eneste de fleste har til felles er at barna deres går i samme klasse. Fest med alkohol er heller ikke noe som favner alle.

Synes det holder med sosiale arrangementer med barna, så får man heller søke opp de man føler man vil ha mer med å gjøre.

Skrevet

Vi hadde det da førstemann begynte på skolen. Ingen rotbløyte, akkurat, men en koselig fest med god mat og drikke. Hyggelig å bli kjent med andre foreldre under sosiale omstendigheter. Hadde det ikke med andre barnet, og kjenner foreldrene i den klassen langt dårligere.

Skrevet

Personlig synes jeg det hadde vært koselig så lenge det ikke var noen fyllefest, men jeg er i overkant sosial da... Jeg forstår veldig godt de som ikke synes det er noe særlig. Man blir jo liksom tvunget med på det og dersom man ikke møter opp og kommer overens med alle kan det få konsekvenser for barna. Noen er kanskje alenemødre og har ikke mulighet til å komme heller. Når man er voksen har man gjerne ikke interesse av å knytte nye vennskapsbånd og finner venner på egne premisser, og som du sier møtes man jo ellers også og blir kjent gjennom småprating og mens barna leker osv. For det om barna er venner trenger jo ikke foreldrene være det. Men jeg ville møtt opp så sant jeg kunne, jeg synes det er et godt tiltak som høres koselig ut. Det er jo også spennende å se hvem som "står bak" barna.

Skrevet

Jeg syns det hadde vært veldig greit, men nå kjenner ikke jeg så mange rundt om her med barn på samme alder. I tillegg er jo dette foredlre du mest sannsynlig skal ha kontakt med de neste 10årene, litt greit å vite hvem de er da..

Men en skikkelig fyllefest hadde bare blitt merkelig og rart. Vet ikke om jeg hadde deltatt engang da. Bedre med en slags foreldrekaffe eller noe.

Skrevet

Jeg syns det er koselig med arrangementer for barnet med familie. For kum foreldre prioriterer jeg ikke.

Syns det er litt unaturlig at vi skal sosialiseres bare fordi vi har barn i samme klasse. Det arrangeres et par sånne kvelder i året for klassen til sønnen min, er veldig få som møter opp.

Jeg kjenner mange foreldre allikevel og har ikke problemer med å være sosial ved andre anledninger med de.

Skrevet

Fint å se at jeg ikke er alene om å tenke litt sånn:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...