Gå til innhold

Har dere venninner som kun snakker om seg selv og sitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har. Og det er skikkelig slitsomt. Nå er det ikke ofte vi sees, men de gangene vi gjør det, så dreier alt seg om henne og hennes liv. Og det er ALLTID problemer.....

Jeg kan komme med ting selv, som jeg har lyst til å snakke om, men det blir fort dreid over på henne igjen. For hun kjenner til følelsen, eller situasjonen, for hun har opplevd...bla bla bla - så begynner historiene igjen. Og jeg blir liksom feid vekk.

Hva gjør dere med sånne venninner, sier dere noe eller gjør dere som meg, har mindre med dem å gjøre?

Jeg vil ikke miste henne heller, har kjent henne alltid.....

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Har en sånn venninne, men jeg klarer ikke å være sammen med henne spesielt ofte. Det suger energi ut av meg, og jeg vil ikke være sammen med folk jeg blir sliten av.

Skrevet

Ja, har ei venninne som er slik. Er lite med henne for tiden, merker at jeg trekker meg mer og mer unna. Er faktisk drittlei av å alltid snakke om henne. Jeg er ego, og vil jo gjerne fortelle ting selv og. Har tenkt mer og mer på å droppe henne, for vil heller bruke tid på venninner som ser meg og ikke bare seg selv. Gode venninner vokser ikke på trær, og jeg vet ikke helt om hun her er ei god venninne..

De få gangene hun spør om noe som gjelder meg, så får hun alltid vinklet det inn på seg selv igjen før jeg rekker å svare. Har og merket at hun egentlig ikke hører etter når jeg forteller ting, for hun venter igrunn bare på å komme til selv igjen. Hun tripper på en måte for å få ortalt om seg selv igjen.

*phu, godt å få det ut* :P

Skrevet

Har vi samme venninne kanskje # 4?? :-D

Nei, jeg har heller ikke mye kontakt med henne. Blir sliten jeg..

HI

Skrevet

Jeg har også ei som er slik. Og hun stikker innom så og si hver dag, og ringer ca fire ganger om dagen. Utrolig slitsomt! Skjønner at hennes sosiale singelliv er litt mer spennende enn mitt husmorliv med to ettåringer. Føler hun prater og prater og prater. Gjerne om folk jeg ikke aner hvem er. Noe som igrunn er utrolig kjedelig å høre på. Og hver gang jeg prater så tar hun opp telefonen for å svare på meldinger. Og så svarer hun kanskje fraværende på det jeg sa før hun fortsetter. Aner ikke hva jeg skal gjøre jeg ass. Er jo utrolig glad i a. Problemet er vel at alle andre "letter hjertet sitt" til hu, og så letter hun sitt til meg. Som i at hun er fantastisk til å ta seg av, bry seg om, ta vare på og følge opp alle hun kjenner. Bortsett fra meg, som fungerer som en ventil for alt hun selv tenker, føler, mener og gjør.

Skrevet

Har ei venninne jeg har hatt siden barndommen. Hun har alltid vært litt meg-meg-meg, men de siste fire-fem årene har det vært ekstremt. Hun flytta for 2-3 år siden, og vi har ikke møttes siden da. Kun kontakt over facebook, og de eneste gangene hun har kontakt, er for å snakke om den hersens hesten sin. Eller spørre om tips til hvordan en blir gravid. Prøvd å snakke om alt mulig, men hun vrir det uansett inn på hest, seg selv eller barn. Har slutta å svare henne, men hun fortsetter søren meg å skrive til meg som om jeg svarer.

Skrevet

Ja, men har kutta henne ut. Orker ikke slike folk som krever og krever og suger energien ut av en.. Hun kunne bli sur om ikke vi snakka sammen hver dag å forventet at jeg skulle stille opp på ALT, f.eks om hun skulle flytte.. da burde jeg være der å hjelpe til.. Men når det var omvendt, at jeg trengte hjelp.. nei du.. jeg måtte da skjønne at hun hadde jo så mye å gjøre.. At jeg hadde mye å gjøre.. nei det trodde hun ikke på.. Så jeg orka ikke mer. Vi snakker ikke sammen den dag i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...