Gå til innhold

Hvor sunn er denne frokosten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

slanker meg/ prøver å ha et sunt kosthold.

Et glass skummt melk.

En halv skive lyst brød

En skål med salat som inneholder: to egg, litt paprika, litt fetaost, grønne og sorte oliven, agurk og grønn salat mollo. Av og til har jeg i tunfisk i vann.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde droppet skiven og melka. Føyet til litt kjøtt i salaten.

Skrevet

ca 400 kcal til frokost? Det er ganske mye når du skal ned i vekt. Maten er jo sunn nok i seg selv, men lyst brød, fetaost og oliven er jo ikke akurat slankemat.

Skrevet

En skive og et glass melk er jo en frokost i seg selv. Salaten burde kanskje være mer lunsj? Egg, fetaost og oliven inneholder en del fett og skiva en del karbohydrater. Ville kanskje spist et knekkebrød og en frukt/en grønnsak og drukket vann/kaffe eller te til.

Skrevet

En liten halv skive sto det. Ikke en hel skive. Og salaten var en liten skål. Huff, jeg føler meg kjempesulten om jeg spiser mindre enn det jeg listet opp..

Skrevet

Hvorfor spiser du hvitt brød? Bytt ut brødet med grovt/veldig grovt brød. Det er sunt, godt og metter mye. Spis feks 2 skiver med 1 egg og en skive magert kjøttpålegg. Masse salat til (som du så og si kan spise så mye du vil av).

Skrevet
En skive og et glass melk er jo en frokost i seg selv. Salaten burde kanskje være mer lunsj? Egg, fetaost og oliven inneholder en del fett og skiva en del karbohydrater. Ville kanskje spist et knekkebrød og en frukt/en grønnsak og drukket vann/kaffe eller te til.

1 brødskive er da altfor lite.

Skrevet

Virker som om du blander tanker fra lavkalori og lavkarbo. Jeg ville først og fremst valgt en av retningene, og så planlagt måltidene ut fra det...

Skrevet

Spis skikkelig grovt brød i stedet, eller to grove knekkebrød, det metter lenger.

Ville ikke spist både egg, fetaost og oliven hvis du slanker deg.

Ett egg er ok. Ellers ville jeg spist noe med høyt proteininnhold, feks cottage cheese, mager kesam, yougurt naturell, linser eller bønner i salaten, det metter.

Dersom du er mer sulten putter du oppi mer grønnsaker i salaten. (blomkål, brokkoli, tomat, etc)

Skrevet

Jeg har spist ganske usunt og masse godteri hver dag, og jeg er vant til å spise mye. Og har ikke planer om å bli helt fanatisk og råslanke meg. Vil bare spise sunt og trene, og gå ned i vekt, og holde vekten der. Jeg spise en halv lys skive fordi jeg hadde veldig lyst på. Bruker ikke smør. Og det er godt til salat..

Når det kommer til oliven f.eks. Knallgodt i salat, og da gidder jeg ikke la være å bruke det i salaten. Litt godt og sunt skal det være. :) Men takk for svar, uansett. :) Hvordan regner man kalorier? Må man lese på alt og regne på det?

Skrevet

Registrer deg på vektklubb.no eller greteroede.no (eller noe lignende). Der finnes det egne kalkulatorer, og du kan registrere hvor mye du spiser per dag (og få gjennomsnitt per uke osv).

Jeg fikk litt bakoversveis når jeg innså hvor mye kalorier jeg dyttet i meg :P

Vil du ned i vekt så er prinsippet egentlig ganske enkelt; kalorier ut må være mer enn kalorier inn. Hvordan du gjør det er nå hipp som happ, om det nå er spise mindre eller trene mer (selv om en mellomting nok er det beste sånn helsemessig :P )

Jeg kan og spise masse når jeg først setter igang, men har blitt litt bevist på at hvis jeg nå er grisesulten, at jeg spiser feks gulrøtter, cottage cheese, eller andre matvarer jeg vet metter godt og ikke er altfor kaloritunge. Ost er f.eks ei kaloribombe uten like, så mat med masse ost er ikke bra hvis man har tenkt å stappe seg helt. Da er det bedre med kylling, grønnsaker, osv.

Du kan forsåvidt måle og veie og regne selv, men det enkle er ofte det beste med nettsider og slikt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...