Gå til innhold

hva tenker dere om dette? legen lo litt av meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen for noen dager siden, mens han holder på med det jeg var der for, så tenkte jeg å spørre om div ting.

Jeg lurte på hvorfor jeg har et "belte" av smerte/vondt fra hofte til hofte rundt ryggen når jeg har mens, det var det ikke noe godt svar på, bare at det var normalt. Så sa jeg at sist jeg hadde EL så stod jeg krokete på jobb pga smerter, det kunne være en cyste som sprakk, ikke farlig.

Så spør jeg ang monsterblødninger jeg har under mens, vel, fikk noen piller...

Så kommer det....prøver dere enda å bli gravide, spør legen. Mnja, jeg har vel gitt opp jeg da, har ikke brukt prev på ett år, så... Da bare ler han å sier det er jo ikke lenge.

Neida, jeg vet det ikke er lenge, men det er frustrerende, og det går litt på meg psykisk. Burde han tilbudt hjelp av noe slag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Var hos legen for noen dager siden, mens han holder på med det jeg var der for, så tenkte jeg å spørre om div ting. Jeg lurte på hvorfor jeg har et "belte" av smerte/vondt fra hofte til hofte rundt ryggen når jeg har mens, det var det ikke noe godt svar på, bare at det var normalt. Så sa jeg at sist jeg hadde EL så stod jeg krokete på jobb pga smerter, det kunne være en cyste som sprakk, ikke farlig. Så spør jeg ang monsterblødninger jeg har under mens, vel, fikk noen piller... Så kommer det....prøver dere enda å bli gravide, spør legen. Mnja, jeg har vel gitt opp jeg da, har ikke brukt prev på ett år, så... Da bare ler han å sier det er jo ikke lenge. Neida, jeg vet det ikke er lenge, men det er frustrerende, og det går litt på meg psykisk. Burde han tilbudt hjelp av noe slag?

Dere må be om hjelp, så lenge du sitter og sier du har gitt opp, så ser han nok heller ingen grunn til å nevne noe hjelp for dere. Etter prevansjon bruk, kan det for noen ta lengre enn et år, før kroppen dems er klar for graviditet.

Skrevet

Jeg tror ikke han lo for å være stygg eller slem, men heller for å vise at 1år ikke er lenge og at du ikke har noe å bekymre deg for enda.. For 1år er ikke lenge når man har gått på hormonprevensjon...

Skrevet

Nei 1 år er ikke lenge. Vi prøvde i 3 år.... Men han lo nok ikke for å være slem - han er mann OG lege (ikke alle leger som har velutviklede sosiale antenner, selv om de kan være superflinke på sykdom og kropp ;-))

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Ja nei tviler på at han lo av deg for å være stygg. 1 år er ikke lenge som de andre sier :)

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet
Ja nei tviler på at han lo av deg for å være stygg. 1 år er ikke lenge som de andre sier :)

Etter 1 år har man vel krav på utredning?

Skrevet

Be om utredning, det pleier man å få når man har prøvd over et år.

For oss tok det 4...

Skrevet
Nei 1 år er ikke lenge. Vi prøvde i 3 år.... Men han lo nok ikke for å være slem - han er mann OG lege (ikke alle leger som har velutviklede sosiale antenner, selv om de kan være superflinke på sykdom og kropp ;-))

jeg prøvde ikke i 10 år men jeg gikk uten prevansjon i 10 år før vi endelig ble gravide.

De to siste årene prøvde vi noe mere aktivt men hadde liksom ikke tro på det. Hadde egentlig innstilt oss på og forbli barnløse.

Skrevet (endret)

Jeg har merket at det er veldig forskjellig fra lege til lege når det kommer til å få hjelp til å bli gravide. Jeg hadde hatt svært uregelmessige mensblødninger, og da jeg var hos legen så sa jeg at jeg hadde prøvd på å bli gravid i 5 mnd. Legen sendte meg til gyn og jeg fikk pergo på dagen. Jeg synes ett år er lenge hvis dere har prøvd aktivt.

Endret av Dataverket
Skrevet

1 år er jo definert som lenge når man prøver, og man burde da bli sendt til utredning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...