Gå til innhold

Dere som kan litt om barns utvikling, kan dere se hit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 2 år og 9 mnd, og har ikke hatt noe form for trass, eller bare veldig mild trass... Det verste jeg har opplevd med henne og trass, er at hun sutrer, og kan holde på ett par timer i strekk... Hun tester meg av og til, men gir seg som regel etter ett par beskjeder. Feks, dersom hun driver å slår en leke hardt mot kjøleskapet, så får hun først beskjed om å gi seg ( bruker sjelden å gi seg da ), og så får hun beskjed om at jeg kommer til å ta leken om hun ikke slutter, da hun ødelegger både kjøleskap og leke ved å gjøre dette.. Hun bruker nesten alltid å gi seg da..

Jeg har lest at trassalderen ofte forsvinner rundt 3 års alderen og at trassalder er sunt, så blir jo bekymret når jeg ikke har opplevd dette med henne enda.. Det skal sies at jenta mi nesten snakker helt rent, snakker nesten som en voksen, egentlig.. Kan det gjøre at hun trasser mindre? Det at hun faktisk klarer å sette ord på hva hun vil?

Hva er deres erfaringer med trass?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du skriver ER trass. Å sutre i timesvis, slÅ i kjøleskap, ikke gi seg etter første beskjed osv. ER trass.

Min datter trasser, men ikke langt pÅ nær sÅ ille og har aldri opplevd sutring i timesvis og slag pÅ kjøleskap osv.

Skrevet

Du synes ikke det høres ut som trass? :-) Jeg synes dèt!

Skrevet

Har en jente på litt over 3 år som ikke har trasset seg nevneverdig. Hun gir seg etter en beskjed (hun gjør egentlig aldri noe hun vet hun ikke har lov til) og har alltid gjort det. Hun var veldig tidlig ute med språket og kunne uttrykke seg med ord lenge før hun var 1 år. Ved 1 års alder satte hun sammen ord til setninger og hadde et vannvittig ordforråd. Hun har dermed sluppet unna mye frustrasjon.

Eldste var innom alle trassaldrene, og det i ekstremt stor grad;) Han er 9 år og har fremdeles daglige "kamper" med han.

Bittelillesøster er en blanding av de to eldste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...