Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #1 Skrevet 22. august 2012 Altså, saken er at jeg bor i ett stort byggefelt, Jeg har 1 barn på 7 år. Det er mange barnefamilier her, unge festglade folk, Men også en del som er godt voksene som 45 +. De flesete andre kjenner hverandre mens jeg bare er sånn på hils med dem. De andre er sååå gode venner og står og snakker sammen ute og er mye sammen sånn til vanlig. Jeg er ikke slik at jeg greier å gå bort ti folk jeg knapt kjenner, jeg er beskjeden, og asosial, har slitt litt med sosial angst osv. Føler meg litt utenfor her vi bor. Alle skryter av det fantastiske miljøet neddi feltet her, og ja jøss, for ae de andre ja. Leiigheten min ligger i ett hus som igger vendt vekk fra feltet, og jeg må gå opp en bakke og rundt 2 hus for å se "sentrummet" i feltet, det sentrummet som de aller fleste husene vender mot. Slik at mens de andre kan se hverandre når de står i hagen eller vinduet, så ser jeg ingenting. Så når to-tre naboer står ute å preker sammen, så ser den fjerde og femte naboen det og kan tusle bort å så av en prat. Jeg må lissom opp og ut og opp bakken, og rundt to hus, før jeg SER opp i sentrummet av byggefeltet....... -Så da sitter jeg her da, og går ikke ut. Og så skjer det mye morro som jeg ikke er en del av, som om vinteren når alle er ute og måker, samles de i midtten med kakao etterpå, eer om sommeren, så plutselig sitter alle på fellesplena, -men ikke jeg............ Nåvel, i år skal de arrangere en gatefest her. Bir hvist grilling, langbord, musikk, og fest. Det skal arrangeres leker og underholdning for barna, og så skal de voksene kose seg utover. I innbydelsen er vi oppfordret til å skaffe barnevakt, og ta med god drikke og litt snaks til en helaften i party teltet................ Så da er saken, jeg kjenner det vrenger seg i magen min, synes det er flaut og ekkelt, gruer meg til å gå opp dit, hvor skal jeg sitte, ale de andre familiene tar med seg benkene sine, men jeg og mitt barn er jo bare to, og har ikke slik benk.... Hvem skal vi sitte sammen med, hvis jeg setter meg ved siden av en, så kanskje noen blir sur, forde de ønsker å sitte der osv. Kjenner til dette fra før, jeg er kjempedårlig på "småprat" så det bir bare pinlig taushet, jeg er flink til å si "åh, soppas ja, oi sier du det. Nei, guri, så gale, jaja, oi, næh," og sånn, men jeg er ikke flink å snakke, og jeg har ingen ting å si heller, og tunga sitter fast. Jeg har virkelig overhodet ikke lyst, men må, pga barnet mitt, som vet det er gatefest, for de andre barna i gata snakker om det.... Så etter en miiiile lang forklaring her, så kommer spørsmålet mitt. Er det ok at jeg drikker to glass vin her hjemme den ettermiddagen, for å "drikke meg til mot"? For etter 2 glass vin er jeg myyye roligere og greier kanskje snakke litt. Eler er det en farlig vei å gå ? Hisen Florø.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #2 Skrevet 22. august 2012 Hvis du har med deg en edru mann så er det ok syns jeg. Men ikke drikk mer enn at du klarer å oppføre deg slik at det ikke blir påfallende... Det blir bare feil og rart, med ungene og greier. Nå kommer du sikkert til å få masse svar som "aldri drikke med barna til stede etc", og jeg kommer til å bli lynsja fordi jeg syns det er greit, men så lenge du vet hvor grensa går så står jeg på mitt :-)
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #3 Skrevet 22. august 2012 Først klager du over at de andre kan se hverandre, at de møtes og at de har det kjekt. Så klager du over at du blir invitert på noe i dette fellesskapet og at du ikke vil gå. Dikke seg til mot? Dårlig idè når barnet skal være med!
Plutselig_gravid Skrevet 22. august 2012 #4 Skrevet 22. august 2012 Regner med du er alenemor. Kjenner meg igjen i situasjonen din. Jeg er egentlig ganske utadvendt, men er ikke komfortabel med å være den eneste som ikke kjenner noen, i en flokk der alle kjenner alle. Hva med å invitere EN god venninne hjem til seg den dagen? Da er dere to. La trykk på en da det blir for dumt å ta med seg en hel venninnegjeng på nabofest
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå