Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #1 Skrevet 22. august 2012 Hva tenker dere? Føler ofte at de som har giftet seg ti penger på et vis, ofte er veldg skrøytne om hva man har, og hva man må ha, bør ha, og selvsagt må man ditt og selvsagt må man datt. Uten at de selv tjener pengene som finansierer det hele, synest det hele høres litt sprøtt ut ofte. Er det kjærlighet, eller er det livsstilen som holder dem til mannen? Jeg og min kjære har begge høyere utdanning og tjener bedre enn veldig mange begge to. Men vi er klar over pengenes verdi, og har ingen ambisjoner om verken en bil til millionen, eller ferieturer til Maldivene. Føler det blir sykt når kona til nordsjøarbeideren som jobber litt i blomsterbutikk fordi det er så koselig, hevder at man må ha stor Volvo for sikkerheten til ungene, og litt kjøre komfort,og man må jo ha en skikkelig ferie. Er ikke bare dette en eksempelet, føler det er mange som sier og gjør sånn. Jeg tenker i mitt stille sinn at de verken klarer å sitte med bil eller hus, om mannen stikker. Klarer vel knapt å få mat på bordet uten å nave. Synest ofte de er litt nedlatende om andre, som ikke "har gjort det så bra" som dem selv her i livet. Når de egentlig ikke har utretta noe særlig spesielt på noe vis, bare sagt JA i kirka.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #2 Skrevet 22. august 2012 Tror ikke jeg kjenner noen som har giftet seg til penger jeg. (Ja, bortsett fra at jeg kjenner kona til Stordalen litt, heheee.) Men om damer synes det er stas at mannen tjener gress så er det jo fint for dem da. Jeg tenker som deg, at de er økonomisk usikre og at de dessuten lever et liv som kan virke litt lite stimulerende for hodevirksomheten.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #3 Skrevet 22. august 2012 Jeg smilte godt for meg selv når jeg leste dette. Jeg tror ikke alle som har funnet seg en rik gubbe har valgt han pga penga. Men det ligger nok mye i det du sier. "Fine" fruer som skryter av ditt og datt, men de hadde knapt hatt til mat på bordet hadde det ikke vært for gubben... True story!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #4 Skrevet 22. august 2012 Jeg "naver" som du så fint kaller det, mannen min tjener godt. Vi lever godt og jeg nyter det til fulle!! Hvorfor skal jeg ikke? Nå tenker jeg ikke du sikter til meg egentlig, vi er ganske nøktern både jeg og mannen. og jeg skryter i allefall ikke over noe Men som du sier, hadde det ikke vært for mannen min hadde jeg ikke hatt stort. Fått mat på bordet og det aller mest nødvendige ikke mer. Dette er jeg fullstendig klar over. Men jeg koser meg i livet mitt, slipper å snu og vende på hver en krone. Har vi lyst å reise, så gjør vi det (men vi holder oss til en familietur på sommeren, ikke noe dyre greier) Koser meg med vedens beste samvittighet og nei, jeg valgte han ikke pga pengene, da jeg traff han ante jeg ikke noe om økonomien hans
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #5 Skrevet 22. august 2012 Så hva med oss som giftet oss med mannen da han var fattig, og så har han senere blitt rik? Skulle jeg ha skilt meg fra han fordi han tjener mer penger enn meg. Er jeg ikke verdt han nå siden jeg ikke har like stor bankkonto som han?
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 22. august 2012 #6 Skrevet 22. august 2012 Hva tenker dere? Føler ofte at de som har giftet seg ti penger på et vis, ofte er veldg skrøytne om hva man har, og hva man må ha, bør ha, og selvsagt må man ditt og selvsagt må man datt. Uten at de selv tjener pengene som finansierer det hele, synest det hele høres litt sprøtt ut ofte. Er det kjærlighet, eller er det livsstilen som holder dem til mannen? Jeg og min kjære har begge høyere utdanning og tjener bedre enn veldig mange begge to. Men vi er klar over pengenes verdi, og har ingen ambisjoner om verken en bil til millionen, eller ferieturer til Maldivene. Føler det blir sykt når kona til nordsjøarbeideren som jobber litt i blomsterbutikk fordi det er så koselig, hevder at man må ha stor Volvo for sikkerheten til ungene, og litt kjøre komfort,og man må jo ha en skikkelig ferie. Er ikke bare dette en eksempelet, føler det er mange som sier og gjør sånn. Jeg tenker i mitt stille sinn at de verken klarer å sitte med bil eller hus, om mannen stikker. Klarer vel knapt å få mat på bordet uten å nave. Synest ofte de er litt nedlatende om andre, som ikke "har gjort det så bra" som dem selv her i livet. Når de egentlig ikke har utretta noe særlig spesielt på noe vis, bare sagt JA i kirka. Jeg har en mann som tjener over gjennomsnittet og jeg naver som du så fint kaller det. Er på vei til å bli uføretrygdet pga sykdom. Jeg ble ikke sammen med mannen min fordi han tjener godt,men selvfølgelig hjelper det sånn at jeg slipper å være fattig resten av livet og at ungene våres slipper å bli rammet av stram økonomi. Vi er heldige som har råd til å reise ut i verden og utforske den da vi begge elsker å reise og vi tar oss gjerne 2-3 utenlandsturer i året . Hva er så galt med maldivene btw? Eller en Volvo som ungene sitter trygt i? Det viser jo at man er opptatt av barnas sikkerhet. Og selv om jeg snart blir uføretrygdet så syns jeg at jeg har utrettet mye med livet mitt, jeg har fått to nydelige barn, har bodd og jobbet som frivillig i inn og utland,jeg engasjerer meg i saker jeg tror på og skal bli besøkshjem for en herlig jente. Selv om jeg ikke jobber, så bidrar jeg masse til samfunnet på andre måter og er en god mor for mine barn. Jeg har et godt liv og tror min fremtid blir veldig bra.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #7 Skrevet 22. august 2012 Hva tenker dere? Føler ofte at de som har giftet seg ti penger på et vis, ofte er veldg skrøytne om hva man har, og hva man må ha, bør ha, og selvsagt må man ditt og selvsagt må man datt. Uten at de selv tjener pengene som finansierer det hele, synest det hele høres litt sprøtt ut ofte. Er det kjærlighet, eller er det livsstilen som holder dem til mannen? Jeg og min kjære har begge høyere utdanning og tjener bedre enn veldig mange begge to. Men vi er klar over pengenes verdi, og har ingen ambisjoner om verken en bil til millionen, eller ferieturer til Maldivene. Føler det blir sykt når kona til nordsjøarbeideren som jobber litt i blomsterbutikk fordi det er så koselig, hevder at man må ha stor Volvo for sikkerheten til ungene, og litt kjøre komfort,og man må jo ha en skikkelig ferie. Er ikke bare dette en eksempelet, føler det er mange som sier og gjør sånn. Jeg tenker i mitt stille sinn at de verken klarer å sitte med bil eller hus, om mannen stikker. Klarer vel knapt å få mat på bordet uten å nave. Synest ofte de er litt nedlatende om andre, som ikke "har gjort det så bra" som dem selv her i livet. Når de egentlig ikke har utretta noe særlig spesielt på noe vis, bare sagt JA i kirka. Jeg har en mann som tjener over gjennomsnittet og jeg naver som du så fint kaller det. Er på vei til å bli uføretrygdet pga sykdom. Jeg ble ikke sammen med mannen min fordi han tjener godt,men selvfølgelig hjelper det sånn at jeg slipper å være fattig resten av livet og at ungene våres slipper å bli rammet av stram økonomi. Vi er heldige som har råd til å reise ut i verden og utforske den da vi begge elsker å reise og vi tar oss gjerne 2-3 utenlandsturer i året . Hva er så galt med maldivene btw? Eller en Volvo som ungene sitter trygt i? Det viser jo at man er opptatt av barnas sikkerhet. Og selv om jeg snart blir uføretrygdet så syns jeg at jeg har utrettet mye med livet mitt, jeg har fått to nydelige barn, har bodd og jobbet som frivillig i inn og utland,jeg engasjerer meg i saker jeg tror på og skal bli besøkshjem for en herlig jente. Selv om jeg ikke jobber, så bidrar jeg masse til samfunnet på andre måter og er en god mor for mine barn. Jeg har et godt liv og tror min fremtid blir veldig bra. Jeg tror HI sikter til damer som er sammen med menn som tjener godt og som samtidig ser ned på andre som tjener lite som disse damene som tjener lite eller ingenting selv. Du er jo ikke en slik person, tvert imot, så jeg tror ikke du trenger å føle deg truffet av dette
marsve Skrevet 22. august 2012 #8 Skrevet 22. august 2012 Det jeg syns er skremmende er jo å hvile så mye på mannen sin. Man skal være ganske forsiktig med å gjøre seg avhengig av andre. Om jeg så hadde funnet meg en rik mann som kunne forsørge meg ville jeg uansett ha sikret med selv med utdanning og litt egenkapital. Man ser jo alle disse pene unge damene som har rike litt eldre menn, mannen ligger rundt og damene finner seg i det, for de har ingenting å gå til. Hva om mannen begynner slå? Misbruke? Også har man låst seg til å bli hos denne mannen, fordi uten må man omtrent leve på fattiggrensa. Satt litt på spissen altså. Og nå snakker jeg vel i stor grad om jetsettere om man kan kalle det det. Men greia blir jo den samme litt lenger ned på stigen, selv om fallet kanskje ikke blir like stort.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #9 Skrevet 23. august 2012 Da jeg møtte eksen min var han en vanlig hardarbeidende mann. Så dumpet han meg fordi han møtte en annen. Jeg sørget over tapet av han i 2 år etterpå, og sleit skikkelig pga dette. Vi gjenopptok kontakten etter 8 år. Jeg falt hodestups for han så fort jeg så han selv etter så lang tid fra hverandre. Ingenting var forandret. Følelsene var like sterke ennå, og kjemi og tiltrekning var like sterk. Men noe annet som heller ikke hadde forandret seg var at han fortsatt var sammen med den samme dama som han dumpet meg for. Etter 9 mnd sammen fant jeg ut at han hadde penger, og da snakker jeg PENGER! Jeg ble veldig betenkt og prøvde å trekke meg litt unna, for hva ville vel folk tro om meg nå? Alene med mange barn og"tilfeldigvis" funnet meg en med tykk lommebok? Men han sa bare at han ikke hadde valgt å fortelle meg det om han hadde trodd jeg var ute etter pengene hans. For meg var han jo bare den samme gamle gutten jeg tapte hjertet mitt til for 8 år siden, den blakke streberen jeg møtte som 22åring. Ingenting forandret seg selv om han nå viste seg å være en rik mann. Jeg ba han t.o.m flytte inn i min lille leilighet sammen med meg og barna. Men dama hans derimot... Oh my God!! Hun er snart 40 år og jobber ikke, er bare ute på spa og shopping og lever som "fin frue" og siden de ikke har barn så har hun all verden av tid til egenpleie, og det vet hun å utnytte. Og når du finner ut at samboeren din har hatt et forhold til eksen sin i 14 måneder, og reaksjonen din er å klistre opp på facebook: vært i USA, gjort ditt og datt, (og det beste av alt:) Viktig å nyte livet )))......!!!! Da ER du bare en golddigger...... Så ja, utifra min erfaring med henne så har vondt for å tro at alle forhold med pengesterke partnere er basert på ekte kjærlighet Men dette er bare en historie, selvfølgelig er det ikke sånn for alle.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #10 Skrevet 23. august 2012 Da jeg møtte eksen min var han en vanlig hardarbeidende mann. Så dumpet han meg fordi han møtte en annen. Jeg sørget over tapet av han i 2 år etterpå, og sleit skikkelig pga dette. Vi gjenopptok kontakten etter 8 år. Jeg falt hodestups for han så fort jeg så han selv etter så lang tid fra hverandre. Ingenting var forandret. Følelsene var like sterke ennå, og kjemi og tiltrekning var like sterk. Men noe annet som heller ikke hadde forandret seg var at han fortsatt var sammen med den samme dama som han dumpet meg for. Etter 9 mnd sammen fant jeg ut at han hadde penger, og da snakker jeg PENGER! Jeg ble veldig betenkt og prøvde å trekke meg litt unna, for hva ville vel folk tro om meg nå? Alene med mange barn og"tilfeldigvis" funnet meg en med tykk lommebok? Men han sa bare at han ikke hadde valgt å fortelle meg det om han hadde trodd jeg var ute etter pengene hans. For meg var han jo bare den samme gamle gutten jeg tapte hjertet mitt til for 8 år siden, den blakke streberen jeg møtte som 22åring. Ingenting forandret seg selv om han nå viste seg å være en rik mann. Jeg ba han t.o.m flytte inn i min lille leilighet sammen med meg og barna. Men dama hans derimot... Oh my God!! Hun er snart 40 år og jobber ikke, er bare ute på spa og shopping og lever som "fin frue" og siden de ikke har barn så har hun all verden av tid til egenpleie, og det vet hun å utnytte. Og når du finner ut at samboeren din har hatt et forhold til eksen sin i 14 måneder, og reaksjonen din er å klistre opp på facebook: vært i USA, gjort ditt og datt, (og det beste av alt:) Viktig å nyte livet )))......!!!! Da ER du bare en golddigger...... Så ja, utifra min erfaring med henne så har vondt for å tro at alle forhold med pengesterke partnere er basert på ekte kjærlighet Men dette er bare en historie, selvfølgelig er det ikke sånn for alle. Kjære vene dame.. Har han hatt deg på "si" i 14 måneder samtidig med hun andre?? Det er jo søren meg sjukt!! Hvorfor har han ikke slått opp med hun andre før? Mistet helt respekten for både deg og din rike mann. Og all sympati til hun andre.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #11 Skrevet 23. august 2012 Synes det virker som hi har mest i mot denne dama som koser seg i blomsterbutikk med mann i nordsjøen enn å reflektere så veldig over det generelle temaet hun tar opp i overskriften.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #12 Skrevet 23. august 2012 Er man fysisk (og psykisk) i stand til og jobbe og ta en utdannign slik at man "i verste fall" kan ta vare på seg selv om man blir alene med barna, så bør man gjøre det. Selv om man i dag ikke trenger det, fordi mannen tjener bra. Menn (og kvinner) som tjener bra gjør ofte det fordi de tar store sjanser, vinningene er STORE men fallene kan være enda større. Så selv om det ikke bli slutt, kan man sitte med en personlig bankerott mann, med karantene for og starte opp noe nytt OG med så stor gjeld at enhver annen jobb kun vil gi lommepenger i utbetaling pga lønnstrekk..Så sitter man der som enda en byrde på mannen skulder, som kanskje har jobbet ræva av seg i flere år, og man er ikke istand til og hjelpe engang. FOrdi man ikke har utdanning eller jobberfaring OG man er kvinne i fruktbar alder, slik at man ikke akkurat blir headhuntet til noen som helst stilling der ute... Også er det dette med og være totalt avhengig av mannen for og kjøpe seg så mye som et truseinnlegg da..Kjipt og nedverdigende. Og at man er prisgitt at mannen er i godt humør eller født snill og trofast, for og kunne være noenlunde sikker på at resten av livet blir ok. MEn rike menn, tiltrekker seg pene kvinner, og menn er menn,- og lett og friste. STORT sett..... Og til alle som "drømmer" om tiden da kvinnen var husmor og mannen jobbet,- og man gikk hjemme og "koste seg " med barn og hjem: da var det ganske vanlig at kvinner måtte godta fysisk og psykisk mishnadling, de kunne ikke dra fra mannen, da ville de havne på "fattighjem", med barna på slep, mens mannen gjerne fant en ny kvinne fikk barn med henne og "glemte" helt en sliten eks og barna han hadde med henne. Det var trivelige tider dere...Og dette ønsekr mange her inne seg tilbake til.......Best for barna....Liksom.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #13 Skrevet 23. august 2012 Da jeg møtte eksen min var han en vanlig hardarbeidende mann. Så dumpet han meg fordi han møtte en annen. Jeg sørget over tapet av han i 2 år etterpå, og sleit skikkelig pga dette. Vi gjenopptok kontakten etter 8 år. Jeg falt hodestups for han så fort jeg så han selv etter så lang tid fra hverandre. Ingenting var forandret. Følelsene var like sterke ennå, og kjemi og tiltrekning var like sterk. Men noe annet som heller ikke hadde forandret seg var at han fortsatt var sammen med den samme dama som han dumpet meg for. Etter 9 mnd sammen fant jeg ut at han hadde penger, og da snakker jeg PENGER! Jeg ble veldig betenkt og prøvde å trekke meg litt unna, for hva ville vel folk tro om meg nå? Alene med mange barn og"tilfeldigvis" funnet meg en med tykk lommebok? Men han sa bare at han ikke hadde valgt å fortelle meg det om han hadde trodd jeg var ute etter pengene hans. For meg var han jo bare den samme gamle gutten jeg tapte hjertet mitt til for 8 år siden, den blakke streberen jeg møtte som 22åring. Ingenting forandret seg selv om han nå viste seg å være en rik mann. Jeg ba han t.o.m flytte inn i min lille leilighet sammen med meg og barna. Men dama hans derimot... Oh my God!! Hun er snart 40 år og jobber ikke, er bare ute på spa og shopping og lever som "fin frue" og siden de ikke har barn så har hun all verden av tid til egenpleie, og det vet hun å utnytte. Og når du finner ut at samboeren din har hatt et forhold til eksen sin i 14 måneder, og reaksjonen din er å klistre opp på facebook: vært i USA, gjort ditt og datt, (og det beste av alt:) Viktig å nyte livet )))......!!!! Da ER du bare en golddigger...... Så ja, utifra min erfaring med henne så har vondt for å tro at alle forhold med pengesterke partnere er basert på ekte kjærlighet Men dette er bare en historie, selvfølgelig er det ikke sånn for alle. Kjære vene dame.. Har han hatt deg på "si" i 14 måneder samtidig med hun andre?? Det er jo søren meg sjukt!! Hvorfor har han ikke slått opp med hun andre før? Mistet helt respekten for både deg og din rike mann. Og all sympati til hun andre. hehe.. Nå var jeg ikke akkurat ute etter sympati, for tro du meg, jeg har vært forbanna på meg selv mange ganger fordi jeg falt for triksa hans. Men han var min store kjærlighet, den første virkelig store som man aldri glemmer, og jeg trodde vi fikk en ny sjanse. Derfor ventet jeg det ut. Og jeg er ikke dummere enn at jeg kan uttrykket: fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me Men dette er uansett lenge siden og vi har ingen kontakt lenger, så døm ivei. Tviler på at jeg er den eneste som har gjort dumme valg her i livet Poenget var at for noen er det ekte kjærlighet, mens andre damer finner seg i ALT bare for å kunne være "fin"frue og ikke trenge å løfte en finger selv og samtidig leve i sus og dus.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #14 Skrevet 23. august 2012 Jeg tjener mer enn mannen, og har gjort det hele den tiden vi har vært sammen. jeg forstår IKKE damer som ikke vil ta utdanning, jobbe og forsørge seg selv, men hviler helt og holdent på mannen. Hadde ikke følt meg trygg hvis jeg var hjemmeværende og levde på mannens nåde og penger. For mannen kan plutselig finne ut at han har lyst til å være utro, forandre personlighet eller finne seg noen andre. Og der sitter man, lutfattig uten nåla i veggen, uten arbeidserfaring og utdannelse, med skjegg i postkassa. Jeg synes det var deilig å slippe å bekymre meg om OS, sosialen og hvordan skaffe mat og klær til barna da jeg måtte dumpe eksmannen på grunn av utroskap og vold, siden jeg var i full jobb med god lønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå