Von Hertelhofen Skrevet 22. august 2012 #1 Skrevet 22. august 2012 Nå er gullet 7 mnd, og jeg og mannen trenger å komme oss ut av og til. Vet det er noen ungdommer her i nabolaget som sikkert vil tjene litt penger. Er det helt bak mål at vi har en person som hun ikke kjenner til barnevakt? (etter sengetid) Jeg mener i tilfelle ungen våkner og trenger trøst el. og ser en ukjent person.... Hun er vanligvis svært tillitsfull, men jeg er veldig usikker her. Hva er forresten vanlig å betale barnevakt? Både på dagtid og kveldstid.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #2 Skrevet 22. august 2012 Nei er da ganske normalt å ha en barnevakt en ikke kjenner. Men siden han er bare 7 mnder så ville jeg hvertfall hatt en som minst var 16 år.
Mamma_til_2 Skrevet 22. august 2012 #3 Skrevet 22. august 2012 dere kunne jo arrangert ett møte dem to mellom og fortalt barnet att denne jenta skal passe på dg en gang når mamma og pappa skal ut og gå en tur etter du har sovnet el.
Mamma_til_2 Skrevet 22. august 2012 #4 Skrevet 22. august 2012 Sorry 7 mnd ikke noe vits og forklare masse, menn la dem møte hverandre en gang eller to først
Gjest Heartbroken Skrevet 22. august 2012 #5 Skrevet 22. august 2012 Jeg tror jeg ville invitert barnevakten over når gullet er våken, sånn at det ikke blir en helt fremmed som dukker opp om h*n våkner. De trenger ikke å være bestevenner, men det kan være greit om de kjenner hverandre litt hvertfall, både for store og små egentlig. Det er ikke lett å roe et barn man ikke kjenner til i det hele - og er det noe jeg har lært meg som mamma er det at de små har veldig velutviklet radar når det gjelder å ane at noe er annerledes. Så fordi om h*n "aldri" våkner ellers, kan det godt hende at det skjer akkurat den kvelden dere er borte Det siste spørsmålet ditt kan jeg ikke svare på, da det er åresvis siden vi trengte barnevakt
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #6 Skrevet 22. august 2012 Jeg ville nok ha latt de bli kjent først. Er nok ikke bare bare å sovne igjen når man våkner og forventer mamma\pappa og ser en totalt fremmed person.
G&G Skrevet 22. august 2012 #7 Skrevet 22. august 2012 Her fikk vi de som skulle sitte til å komme å være her litt ett par dager mens jenta var våken, sånn at hun "kjenner" dem. De kommer også før leggetid, så hun vet at de er her om hun våkner. Vi legger henne som regel selv før vi drar da. Vår er litt gamlere da, 1 1/2 nå:-) For en kveld er det vanlig å betale 150-200 kroner. Godt betalt for å sitte å se tv, spise godis og kose seg;-) På dagtid, med lek, mating og mere passing gir vi 300,- Lykke til
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #8 Skrevet 22. august 2012 en gradvis tilvenning er jo en selvfølge uansett hvor gammel barnet er,for regner mor vil observere hvordan barnevakten er med barnet og,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå