Gå til innhold

Urettferdig svigermor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min svigermor er så urettferdig i forhold til penger mellom barna hennes. Det har alltid vært sann at eldstebror "Per" får masse penger av svigermor til å betale regninger og diverse. Min kjæreste "Ole" har i løpet av forholdet vårt på 5 år fått låne penger en eneste gang(som vart betalt tilbake med engang)

Pengene Per har lånt har vært opptil flere ganger på dyre depositum på leiligheter, som aldri har blitt betalt tilbake, og masse småregninger, ALLE flybilletter osv. Han er i full jobb, har ingen barn, men et enorm forbruk på klær, dyre mobiler osv, dette ser ikke svigermor hun sier bare" stakkars Per som har så lite penger" (det henger igjen fra han var student..)

Vi bryr oss vanligvis ikke om at Per får penger siden vår økonomiske situasjon har vært grei, til nå...

Vi har komt i en situasjon der vi har litt skralt med penger, men vi greier oss, men svigerforeldrene mine veit godt om at vi ikke har mye å rutte med.. Problemet ligger i at svigerforeldrene våre bygger hytte på andre siden av landet, og de forventer at både min mann Ole og broren Per stiller på dugnad, ofte.

Vi spurte idag om de kunne betale for min mann Ole sine flybilletter siden han stiller opp og jobber gratis for å hjelpe til på hytten, svaret var et tydelig nei fra dems side. De har allerede bestilt og betalt billetter til "stakkars" Per. Min mann Ole svarte som sant er at han ikke har råd til å komme å hjelpe dem, og da ble svigerforeldrene mine sure på han fordi de mente han har brutt et løfte om å hjelpe til med den hytten.

Hvordan i all verdens navn å rike skal vi "takle" dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som veit..?

takker for svar

Skrevet

La dem være sure, de kommer nok over det..

Skrevet

Det er vel ikke så mange måter å takle dette på?

Enten lar dere det skure og gå, eller så setter dere foten ned og gir beskjed om at betaler de en flybillett får de betale to.

Og det samme neste gang det blir gjort forskjell. Og neste gang. Og neste gang. Helt til de skjønner tegninga.

Skrevet

Uff, for ei svigermor... Da gjør dere det enkelt: Slutt å møte på dugnad!

Tror faktisk jeg hadde sluttet å besøke dem også. Sånn forskjellsbehandling hadde jeg ikke funnet meg i, og ettersom de ikke forstår at de forskjellsbehandler, så hadde jeg sluttet å besøke dem. (Ja, jeg er hard...)

Skrevet

Rare folk! Det hadde ikkje vore mykje fristande å betale dyrt for å hjelpe dei etter dette. Hadde eg vore kjærasten din hadde eg ikkje stillt opp når dei oppfører seg så dårleg. Kanskje det kan få dei til å tenkje seg om.

Skrevet

Han trenger da ikke dra når de oppfører seg slik. Og dere skal IKKE ha dårlig samvittighet!

Dere trenger ikke dra det ut, bare si klart og tydelig ifra. Enkelt og greit, beklager men økonomisk sett så passer det ikke for oss nå. Jeg har nok lovet dere hjelp men vår situasjon har endret seg. Vi har dårlig råd og mindre og rutte med, så jeg kan dessverre ikke dra for å hjelpe til. Det beklager jeg!

Enkelt og greit, de kan ikke si noe på det. Men så urettferdige de er så fortjener de ikke noe hjelp heller!

Skrevet

Jeg vet hva jeg ville gjort i alle fall, uten tvil!!!! :

Hadde ikke dratt på besøk og i alle fall ikke stilt på dugnad!

Men egentlig så tror jeg dette e r et trolle-innlegg..svigerforeldrene dine må jo være stokk dumme som ikke selv ser hva de gjør!!

Si det i klartekst med en gang eller vent til de spør hvorfor dere aldri kommer på besøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...