Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #2 Skrevet 22. august 2012 Jeg gikk ned 15 kg på 7 uker med slankepulver og vann. Sykt kjipt mens det sto på, men effektivt og motiverende med så rask vektnedgang. Etter endt kur, la jeg om kostholdet til et karbohydratredusert kosthold, og sluttet med brus, og holdt vekten helt til jeg ble gravid.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #3 Skrevet 22. august 2012 Jeg veier all mat jeg spiser, og regner ut kaloriinnhold, noterer sirlig ned, og holder meg på ca. 1400 kcal pr. døgn. Trener ikke. Spiser helt vanlig mat, men mindre mengder. Registrerer alt sammen i vektklubb.no. Har gått ned 16 kg på seks måneder. Eller, gikk ned 16 kg på fire måneder egentlig, men så har det stått stille. Har mistet motivasjonen litt, selv om jeg skal ned 10 kg til. Må ta meg sammen igjen.. Med en gang jeg begynte å slurve med å veie og notere ned kcal osv sluttet jeg også å gå ned i vekt.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #4 Skrevet 22. august 2012 Kuttet ned på alle de fine karbohydratene, dvs alle matvarer med sukker og fint hvetemel + potet, pasta og ris. Spiser fortsatt grove karbos. Hadde et snilt opplegg der jeg drakk en latte hver dag og gikk på kafe og spiste kake én gang hver helg. Spiste også et par biter mørk sjokolade i ny og ne. Gikk ned ca 2-3 kg pr mnd. Total var det ca 8-10 kg som skulle bort.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #5 Skrevet 22. august 2012 Kuttet ned på alle de fine karbohydratene, dvs alle matvarer med sukker og fint hvetemel + potet, pasta og ris. Spiser fortsatt grove karbos. Hadde et snilt opplegg der jeg drakk en latte hver dag og gikk på kafe og spiste kake én gang hver helg. Spiste også et par biter mørk sjokolade i ny og ne. Gikk ned ca 2-3 kg pr mnd. Total var det ca 8-10 kg som skulle bort. Glemte å si at jeg heller ikke trener.
PeppaPig Skrevet 22. august 2012 #6 Skrevet 22. august 2012 Jeg gikk ned 18kg over 5mnd ved hjelp av vgs vektklubb. Jeg trente ikke, bare telte kalorier. Mener å huske at det var 12-1300kcal per dag jeg fikk "utdelt". Jeg fulgte det til punkt og prikke og etter vektnedgangen holdt jeg vekta helt til jeg ble gravid. Etter svangerskapet så har jeg 8kg jeg har lyst til å gå ned (det var hvertfall der trivselsvekta var tidligere) og jeg tror jeg må gjøre noe av det samme igjen. Det fungerer og det har jeg bevist for meg selv allerede - det gjelder bare for meg å finne tilbake til motivasjonen jeg en gang hadde..
Nissefisen Skrevet 22. august 2012 #7 Skrevet 22. august 2012 Jeg er svært utålvmodig å vil helst gå ned 10kg på 3 dager.. Noe som ikke er murlig! Det tror jeg at jeg har forstått nå og prøver meg på Grethe Roede på egen hånd (uten kurs). Jeg startet for 3 uker siden, da viste vekten 88,3kg. 6 av de fra graviditeten. Jeg er mere bevisst hva jeg putter i munnen og har tatt totalt avstand fra godteri. (jeg var sjokoladeholiker!!) Nå etter 3 uker er jeg 84,4kg. Har begynt å jogge, FAKTISK! Har aldri gjort det før! Så jeg må bare være streng med meg selv for å klare å nå målet mitt som er 75kg. Har ikke vært under 80 siden jeg gikk på ungdoms skolen. Veiing og måling vil til slutt bli automatikk og lærer meg etter hvert hva jeg kan spise. å slutte å spise sjokolade kan sammenlignes som å slutte å røyke for meg. Jeg ristet de første dagene, sur og vanvittig grinete Det har gått over! Huden er ren og jeg har mye overskudd. Trening gir energi! Shaker og suppe dietter er ikke noe jeg er fan av da det ofte fører til jojo-slanking!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå