Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #1 Skrevet 22. august 2012 Jeg var på 6 ukers-kontroll for meg selv hos lege i dag. Han sa det finnes kun en pille man kan ta mens man ammer, Cerazette. Synes det høres rart ut at det ikke finnes flere. Noen som vet? Jeg har hørt mye rart om Cerazette. Vil gjerne høre deres erfaringer damer, er skeptisk...
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #2 Skrevet 22. august 2012 Det stemmer at det er den eneste man bør ta under amming. Jeg lot meg overbevise og prøvde. Etter 10-12 uker med blødning hver ENESTE dag sluttet jeg og har ikke angret på det siden..
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #4 Skrevet 22. august 2012 Jeg har brukt Cerazette i et år nå. Hadde småblødninger hver dag i noen uker i starten (husker ikke helt, men tror kanskje 3-4 uker). Etter det har jeg ikke merka noen ting- verken blødninger eller andre bivirkninger som magesmerter, humørsvingninger, vektendringer eller lignende. Jeg er klar for nr to nå, så jeg kommer til å slutte på pillen, men kommer ikke til å vegre meg for å ta den igjen.
Gjest Sekretøsa Skrevet 22. august 2012 #5 Skrevet 22. august 2012 Blødde i 5 mnd, da orka jeg ikke mer. vet man skal gi det 6 mnd, men jeg holdt på å bli sprø
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #6 Skrevet 22. august 2012 Jeg har brukt de etter fødsel to ganger - aldri hatt en ureglementert blødning:)
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #7 Skrevet 22. august 2012 For meg fungerte de utmerket så lenge jeg ammet, men da jeg sluttet å amme og hormonene forandret seg i kroppen min kom blødningene og humørtrollet. Blødde konstant og var et skikkelig monster full av humørsvingninger og drittsinne. Kunne altså ikke gå på dem etter at jeg sluttet amme, men det var greit for da kunne jeg jo begynne med noe annet.
HeltAnonym Skrevet 23. august 2012 #9 Skrevet 23. august 2012 Jeg har gått på cerazette tre ganger.. Første gang mista jeg mensen helt, andre gang blødde jeg konstant i tja.. over et halvt år. Prøvde på igjen nå etter fødsel.. men blødningene kom på samme måte som før.. sluttet på de.
Sjokoladebanan Skrevet 23. august 2012 #10 Skrevet 23. august 2012 Jeg har gått på disse to ganger. Siste gangen et helt år. Begge gangene mistet jeg mensen helt. Ikke en gang småblødninger hadde jeg. Merket ikke noe på humøret.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #11 Skrevet 23. august 2012 Jeg går på det nå, har gått på det i snart ett år. Jeg liker de, jeg har kun blødd to små ganger når jeg glemte å ta pillene til rett tid. Ellers blør jeg ikke i det hele tatt. Ikke noe humørsvingninger eller noe. Tror bare du må prøve å se jeg, selv om de ikke funker på andre så kan de være topp for deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå