Gå til innhold

Mistet en tvilling...


kosemoms♥med ny spire

Anbefalte innlegg

For litt over 2 uker siden begynte jeg å blø kraftig med magesmerter. Tenkte jo mitt om at det nå var gått skikkelig galt...ble veldig lei meg og dro ned til legevakten for å få bekreftet dette. Derfra ble jeg sendt rett til ullevål for ultralyd, siden blodet var friskt og pga smertene!

Legen som tok ultralyden var stille lenge og så rart på skjermen! tårene begynte å trille og jeg var sikker på at alt håp var ute. MEN hun sa at jeg fortsatt var gravid og at hun kunne se at hjertet banket :))

Jeg ble så ufattelig glad!!!

Så begynte hun å spørre om det var tvillinger i familien min, noe det er masse av...Hun viste meg skjermen, og der kunne man tydelig se to helt like fostersekker bortsett fra at den ene var tom :(

Jeg ble ganske lei meg, da jeg alltid har ønsket meg tvillinger! Men er så glad for at det er en liten en der inne som har det kjempe fint :)

 

Var på ny ultralyd i går og fikk se at fosteret sprellet med armer og bein :))) Skal til ny kontroll om 2 uker, siden de ikke vet om denne spontanaborten kan gjøre at jeg mister det fosteret som lever nå...også kommer jeg til å blø en god stund til, så da vil de holde øye med det!

Blir noen nervepirrende uker, men prøver å glede meg over at alt er bra nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, lykke til! Jeg har også mistet sen ene tvillingen min <3 men den andre spreller rundt og er sterk og fin:) hvor langt er du på vei nå da? Og kunne de si noe om det var to morkaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) Lykke til du også da :)

Jeg er 11+0 i dag (en uke igjen av de nervepirrende 12 uker), så var kanskje ikke så sent jeg mistet den...men føles litt rart alikevel! Og du er hvor langt?

Morkake sa de ikke noe om, kanskje jeg skal spørre om det neste gang jeg drar dit...men det er kanskje for sent da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) Lykke til du også da :)

Jeg er 11+0 i dag (en uke igjen av de nervepirrende 12 uker), så var kanskje ikke så sent jeg mistet den...men føles litt rart alikevel! Og du er hvor langt?

Morkake sa de ikke noe om, kanskje jeg skal spørre om det neste gang jeg drar dit...men det er kanskje for sent da?

 

Jeg er 12+ 4 idag, var på UL på mandag- det var da de fant det ut. Den hadde vært død siden uke 9 omtrent. Men forskjellen er at min har ikke blødd ut, den har bare kapslet seg inn, og legene mente ( siden de var toegget, og hadde hver sin morkake ) at det da ikke skulle påvirke det levende fosteret! Det var visst annerledes for eneggete som delte morkake- jeg aner ikke om de kan svare på det på UL men det skader ikke å spørre:)

 

Krysser alle fingre og tær for at babyen din spreller og koser seg der inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...