Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #1 Skrevet 22. august 2012 Vi er fire venninner som skal på langhelg til Roma. Så har jeg en venninne som vi har vært en del sammen med på fest og sånn før hun flyttet til en annen by ikke så veldig langt unna for 2 år siden. Hun har mest vert min venn men altså også vært mye sammen oss alle. Jeg har ikke bedt henne med fordi jeg rett og slett syns stemningen blir tyngre når hun er med, hun sliter litt og kan ofte tolke ting som blir gjort eller sagt veldig negativt. Ofte blir hun lei seg, og jeg orker ikke å ha det sånn på denne turen, derfor får jeg dårlig samvittighet... Vil ikke ha med noen jeg føler jeg må "ta meg av", for jeg vil slappe av å kose meg og ha det gøy. Samtidig vet jeg at hun ville blitt veldig glad for å bli invitert med, og at hun kanskje trenger å komme seg bort litt fra familien. Er jeg veldig egoistisk og slem?
Toocute Skrevet 22. august 2012 #2 Skrevet 22. august 2012 Jeg forstår det deg, men samtidig forstår jeg venninnen.din om hun skulle bli lei seg. Vist jeg var henne og jeg hadde vært en.del med dere "4" så hadde jeg følt at jeg mulig var "en" del av gjengen deres. Som du sa, via fest og sånt pleie.dere å være med.henne. Så hadde.jeg vært henne så tror.jeg ville følt meg som "3" hjulet på vognen og utenfor :/ Men selvfølgelig kan en jo ikke være med.absolutt alle. Vist hun syter en del fordi hun sliter, så forklar henne, ikke angrip, men oppmuntre henne til å få hjelp. Skal ikke å tråkke ned.på folk med problemet, spesielt vist det er grunner for det.
Toocute Skrevet 22. august 2012 #3 Skrevet 22. august 2012 Forresten vet hun hva du mener om.henne? Prøv å sett deg i hennes situasjon, vist DU var henne som ikke fikk tilbudet å bli med i med at du har hengt en del me de 4 jentene som du gjerne så på som venninner?
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 22. august 2012 #4 Skrevet 22. august 2012 Er hun den eneste av venninnegjengen som ikke er med? Altså er det bare dere 5 som henger sammen? Hvis det er tilfelle så er det forferdelig å sette igjen et hjerte :/
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #5 Skrevet 22. august 2012 HI her. Hun har møtt to av de andre bare en gang siden hun flyttet, og kjenner ikke den siste så godt. Hun har hengt med oss fordi jeg alltid har invitert henne, men har andre venner og "gjenger" som jeg ikke har blitt invitert inn i av henne. Dette sier jeg ikke for å klage over det, men bare for å presisere at jeg alltid har invitert henne, og at hun har andre venner også (ikke så nære venner da) som hun gjør "sine" ting med. det har aldri vært slik at hun har planlagt og gjort ting med mine venner på eget initiativ. Nå er det slik at på denne turen, som er et veldig etterlengtet pusterom for meg også, så ønsker jeg å kun ta ansvar for meg selv for en gangs skyld. Men så var det den samvittigheten da...
Toocute Skrevet 22. august 2012 #6 Skrevet 22. august 2012 HI her. Hun har møtt to av de andre bare en gang siden hun flyttet, og kjenner ikke den siste så godt. Hun har hengt med oss fordi jeg alltid har invitert henne, men har andre venner og "gjenger" som jeg ikke har blitt invitert inn i av henne. Dette sier jeg ikke for å klage over det, men bare for å presisere at jeg alltid har invitert henne, og at hun har andre venner også (ikke så nære venner da) som hun gjør "sine" ting med. det har aldri vært slik at hun har planlagt og gjort ting med mine venner på eget initiativ. Nå er det slik at på denne turen, som er et veldig etterlengtet pusterom for meg også, så ønsker jeg å kun ta ansvar for meg selv for en gangs skyld. Men så var det den samvittigheten da... Ja men da stiller jo saken seg annerledes
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #7 Skrevet 22. august 2012 Hi igjen. Det er ikke sånn at jeg ikke liker henne, det er bare det at jeg ønsker en tur som ikke er tung og krevende denne gangen.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #8 Skrevet 22. august 2012 Hi igjen. Det er ikke sånn at jeg ikke liker henne, det er bare det at jeg ønsker en tur som ikke er tung og krevende denne gangen. Jeg er en av slike som din venninne. Og på mine 30 år har jeg aldri vært invitert på jentetur eller noe annet spennende, bare at jeg i motsetning til din venninne ikke har andre venner. Ikke bra.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #9 Skrevet 22. august 2012 Hi igjen. Det er ikke sånn at jeg ikke liker henne, det er bare det at jeg ønsker en tur som ikke er tung og krevende denne gangen. Jeg er en av slike som din venninne. Og på mine 30 år har jeg aldri vært invitert på jentetur eller noe annet spennende, bare at jeg i motsetning til din venninne ikke har andre venner. Ikke bra. Til mitt forsvar så må jeg bare si at vi har vært på mange turer sammen altså.... Jeg VET hvordan det er å bli utelatt, for det har jeg blitt mange ganger. Men jeg syns jeg for en gangs skyld kan tillate meg å tenke bare på meg selv...?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #10 Skrevet 22. august 2012 Hi igjen. Det er ikke sånn at jeg ikke liker henne, det er bare det at jeg ønsker en tur som ikke er tung og krevende denne gangen. Jeg er en av slike som din venninne. Og på mine 30 år har jeg aldri vært invitert på jentetur eller noe annet spennende, bare at jeg i motsetning til din venninne ikke har andre venner. Ikke bra. Til mitt forsvar så må jeg bare si at vi har vært på mange turer sammen altså.... Jeg VET hvordan det er å bli utelatt, for det har jeg blitt mange ganger. Men jeg syns jeg for en gangs skyld kan tillate meg å tenke bare på meg selv...? Selvfølgelig har du rett til det, jeg bare sier at jeg kan forstå hvordan det føles å aldri være med på noe, og de få gangene man er med, så føler man seg som en byrde.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #11 Skrevet 22. august 2012 Jeg syns du bare skal dra uten å spørre henne. Du kan kanskje invitere henne med på en egen tur?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå