Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #1 Skrevet 22. august 2012 jeg har gått på aap nå i over et år. men har fortsatt et mål om å komme tilbake i jobben min. arbeidsgiveren min kjeftet på meg for jeg ikke har levert varsel om permisjon til han , trodde ikke jeg skulle det så lenge jeg går på nav?? da har jeg driti meg ut han var ikke blid... =S hvordan gjøres dette da? er det et skjema jeg skal levere ?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #2 Skrevet 22. august 2012 Når du har vært sykemeldt i ett år kan egentlig arbeidsgiveren din si deg opp med loven i hånden, han er ikke pliktig til å beholde deg når du er syk så lenge. Han har allerede hatt vikar for deg i ett år mens du var sykemeldt, og nå må han ha vikar for deg mens du går på aap også, det er han ikke pliktig til. Men det er ikke vanlig å si opp langtidssyke, det vanlige er at den syke søker permisjon fra stillingen sin mens han/hun går til behandling, opptrening eller hva som kreves for å bli frisk. Det er ikke et spesielt skjema, men du må skrive en skriftlig søknad til arbeidsgiveren din om å få permisjon mens du blir frisk. F.eks kan du søke 6 mnd permisjon og da vet arbeidsgiver at han må ansette en vikar i 6 mnd. Men har du ikke hatt dialog med arbeidsgiveren din på veien her da, er jo vanlig å oppdatere sjefen sin om hvordan det går osv. Når året med sykemelding nærmet seg slutten hadde du vel et oppfølgingsmøte med sjef, lege og nav for å avgjøre hvordan veien videre ble? Jeg er selv på aap, men jobber nå 40%. Jeg har da søkt permisjon fra 60% av stillingen min og fått det godkjent av arbeidsgiver. Men arbeidsgiver er i sin fulle rett til å avslå også, om de ikke kan gå med usikkerheten og heller vi ansette noen andre fast kan de faktisk det. Hva som blir følgen av at du har vært borte fra jobb i over 2 år inkludert sykemeldingsperioden uten en eneste avtale med arbeidsgiveren vet jeg ikke, men i verste fall får du sparken.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #3 Skrevet 22. august 2012 Når du har vært sykemeldt i ett år kan egentlig arbeidsgiveren din si deg opp med loven i hånden, han er ikke pliktig til å beholde deg når du er syk så lenge. Han har allerede hatt vikar for deg i ett år mens du var sykemeldt, og nå må han ha vikar for deg mens du går på aap også, det er han ikke pliktig til. Men det er ikke vanlig å si opp langtidssyke, det vanlige er at den syke søker permisjon fra stillingen sin mens han/hun går til behandling, opptrening eller hva som kreves for å bli frisk. Det er ikke et spesielt skjema, men du må skrive en skriftlig søknad til arbeidsgiveren din om å få permisjon mens du blir frisk. F.eks kan du søke 6 mnd permisjon og da vet arbeidsgiver at han må ansette en vikar i 6 mnd. Men har du ikke hatt dialog med arbeidsgiveren din på veien her da, er jo vanlig å oppdatere sjefen sin om hvordan det går osv. Når året med sykemelding nærmet seg slutten hadde du vel et oppfølgingsmøte med sjef, lege og nav for å avgjøre hvordan veien videre ble? Jeg er selv på aap, men jobber nå 40%. Jeg har da søkt permisjon fra 60% av stillingen min og fått det godkjent av arbeidsgiver. Men arbeidsgiver er i sin fulle rett til å avslå også, om de ikke kan gå med usikkerheten og heller vi ansette noen andre fast kan de faktisk det. Hva som blir følgen av at du har vært borte fra jobb i over 2 år inkludert sykemeldingsperioden uten en eneste avtale med arbeidsgiveren vet jeg ikke, men i verste fall får du sparken. ok. det er svangerskapspermisjon det er snakk om altså. og vi har jo hatt møter . men ikke siden jeg var 4 mnd på vei ca. ikke levert noe skriftelig ,men han visste jo godt jeg var gravid såklart. så har ikke tenkt på å levere noe skriftelig . fader å ..
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #4 Skrevet 22. august 2012 Åja, skjønner. Men arbeidsgiveren din mÅ selvfølgelig ha søknad om permisjon, han skal jo bemanne bedriften og mÅ vite hvor lenge du blir borte. PÅ min arbeidsplass har vi et skjema vi leverer nÅr vi skal ha svangerskapspermisjon, stÅr i personalpermen vÅr. Dere har kanskje noe slikt pÅ deres arbeidsplass ogsÅ? Hvor lenge har du fÅtt tillatelse fra arbeidsgiver til Å gÅ pÅ aap før du er forventet tilbake pÅ jobb da? Han har vel ansatt en vikar i din stilling, og en vikar kan bare ansettes for et År før vikaren har krav pÅ fast jobb sÅ det er ikke en enkel kabal for arbeidsgiverne nÅr ansatte blir borte sÅ lenge og det er helt uforutsigbart nÅr de kommer tilbake. En selvfølge at du holder arbeidsgiver oppdatert hele tiden og gir han skriftlig beskjed. Oppsigelsesvernet er høyt her i landet, men nÅr det blir sÅnn som du beskriver her har faktisk ikke arbeidsgiver noen plikt pÅ Å beholde deg i det hele tatt og kan ansette noen andre i stillingen din. Var jeg deg ville jeg veldig ydmykt beklaget at du har misforstÅtt reglene rundt dette og spurt hva han trenger fra deg...
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #5 Skrevet 22. august 2012 Når du har vært sykemeldt i ett år kan egentlig arbeidsgiveren din si deg opp med loven i hånden, han er ikke pliktig til å beholde deg når du er syk så lenge. Han har allerede hatt vikar for deg i ett år mens du var sykemeldt, og nå må han ha vikar for deg mens du går på aap også, det er han ikke pliktig til. Men det er ikke vanlig å si opp langtidssyke, det vanlige er at den syke søker permisjon fra stillingen sin mens han/hun går til behandling, opptrening eller hva som kreves for å bli frisk. Det er ikke et spesielt skjema, men du må skrive en skriftlig søknad til arbeidsgiveren din om å få permisjon mens du blir frisk. F.eks kan du søke 6 mnd permisjon og da vet arbeidsgiver at han må ansette en vikar i 6 mnd. Men har du ikke hatt dialog med arbeidsgiveren din på veien her da, er jo vanlig å oppdatere sjefen sin om hvordan det går osv. Når året med sykemelding nærmet seg slutten hadde du vel et oppfølgingsmøte med sjef, lege og nav for å avgjøre hvordan veien videre ble? Jeg er selv på aap, men jobber nå 40%. Jeg har da søkt permisjon fra 60% av stillingen min og fått det godkjent av arbeidsgiver. Men arbeidsgiver er i sin fulle rett til å avslå også, om de ikke kan gå med usikkerheten og heller vi ansette noen andre fast kan de faktisk det. Hva som blir følgen av at du har vært borte fra jobb i over 2 år inkludert sykemeldingsperioden uten en eneste avtale med arbeidsgiveren vet jeg ikke, men i verste fall får du sparken. ok. det er svangerskapspermisjon det er snakk om altså. og vi har jo hatt møter . men ikke siden jeg var 4 mnd på vei ca. ikke levert noe skriftelig ,men han visste jo godt jeg var gravid såklart. så har ikke tenkt på å levere noe skriftelig . fader å .. Du har gått på AAP i over ett år og du mener det er svangerskapspermisjon? Et svangerskap varer vel ikke mer enn ett år?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #6 Skrevet 22. august 2012 Jeg forsto det som at hun var på aap da hun ble gravid og har glemt å informere arbeidsgiveren hun hadde før hun ble syk (og håper gå tilbake til når hun blir frisk) om at hun har pause fra aap fordi hun har fått et barn...
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #7 Skrevet 22. august 2012 Jeg forsto det som at hun var på aap da hun ble gravid og har glemt å informere arbeidsgiveren hun hadde før hun ble syk (og håper gå tilbake til når hun blir frisk) om at hun har pause fra aap fordi hun har fått et barn... jada har vert sykemeldt i et år og vert på i behandling\utredning i over et år. i løpet av den tiden fått barn, har vært på besøk på atrb plassen min flere ganger og snakket med arb giver om at var gravid , når jeg hadde termin osv bare ikke levert noe skriftelig.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #8 Skrevet 22. august 2012 Jeg forsto det som at hun var på aap da hun ble gravid og har glemt å informere arbeidsgiveren hun hadde før hun ble syk (og håper gå tilbake til når hun blir frisk) om at hun har pause fra aap fordi hun har fått et barn... jada har vert sykemeldt i et år og vert på i behandling\utredning i over et år. i løpet av den tiden fått barn, har vært på besøk på atrb plassen min flere ganger og snakket med arb giver om at var gravid , når jeg hadde termin osv bare ikke levert noe skriftelig. Hvis du i løpet av denne tidene har fått barn, så er det kanskje foreldrepermisjon du snakker om? Altså permisjonstiden ETTER du har fått barn? Uansett; permisjon er noe du må søke om!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #9 Skrevet 22. august 2012 Jeg forsto det som at hun var på aap da hun ble gravid og har glemt å informere arbeidsgiveren hun hadde før hun ble syk (og håper gå tilbake til når hun blir frisk) om at hun har pause fra aap fordi hun har fått et barn... jada har vert sykemeldt i et år og vert på i behandling\utredning i over et år. i løpet av den tiden fått barn, har vært på besøk på atrb plassen min flere ganger og snakket med arb giver om at var gravid , når jeg hadde termin osv bare ikke levert noe skriftelig. Hvis du i løpet av denne tidene har fått barn, så er det kanskje foreldrepermisjon du snakker om? Altså permisjonstiden ETTER du har fått barn? Uansett; permisjon er noe du må søke om! ja men jeg har jo søkt til nav.. foreldrepermisjon ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå