Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #1 Skrevet 22. august 2012 Jeg og en venninne står på venteliste på å komme inn på høgskolen, jeg var nr 22 og hun var nr 6.. Idag var første skoledag, og jeg fikk vite at det var 11 stykker som ikke hadde møtt opp idag, og dermed 11 stykker som automatisk mistet skoleplassen sin idag.. Jeg fortalte dette til min veninne som sto som nr 6, og hun ringte inn på skolen for å spørre om hun da hadde komt inn, siden 11 ikke møtte opp, og hun var nr 6 på lista, men hun fikk da beskjed om at hun ikke får plass.. Hvorfor får ikke hun plass, når 11 ikke har møtt opp, hun er nr 6, studiet har etterfylling og hun er studiekvalifisert??
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #2 Skrevet 22. august 2012 Kanskje fordi hun måtte vært der i dag?... Noen praktiserer vel sånn at de fyller opp med folk som stiller.
2krøller+1imagen Skrevet 22. august 2012 #3 Skrevet 22. august 2012 Noen skoler velger å ta inn flere aøkere enn det er plasser, fordi de vet ah erfaring at noen alltid faller ifra. Jeg var nr 1 på venteliste ett år og flere sluttet, men jeg kom ikke inn:-(
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #4 Skrevet 22. august 2012 Det kan som nevnt være fordi hun ikke møtte opp selv. Kanskje var det mer enn 11 andre på venteliste som HADDE møtt opp og som dermed tok plassene. Jeg ville i hvert fall ha møtt opp personlig hvis jeg sto som nr 20 eller mindre på ei venteliste på studieplass og virkelig ville ha plass! Det er nemlig veldig vanlig at folk ikke møter. Men det kan være andre grunner også, som "overfylling" av studiet som nevnt. På min høgskole falt 25% fra etter hvert, så vi gikk fra å være litt for mange (stappfullt på forelesninger o.l.) i starten av studiet til å bli akkurat passe mange i forhold til lokaler og lærere på slutten av studiet, når man virkelig trenger leseplasser og lærerhjelp. Ring skolen og spør om grunnen! Det er sikkert flere som faller fra enda, sjekk hvor lenge etter studiestart det er mulig å komme inn.
MillaCamilla Skrevet 22. august 2012 #5 Skrevet 22. august 2012 Som regel overbooker de veldig og har med i beregningene at 10-20 ikke begynner/slutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå