Gå til innhold

Sunt eler ikke sunt?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjemmelaget pizza på tynn bunn med litt kjøttdeig, mais og to tomater, ketchup i bunnen og toppet med litt nachos chips (most)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt greit det. Jeg synes en pizza uten ost blir kjedelig og nachos chips skal du vel ikke spise så mye av, men det er vansklig å si med sikkerhet om noe er sundt eller usundt i seg selv. Man må se på totakostholdet.

Skrevet

Bruk grov deig i bunnen og kutt ut nachosen. Hjelper veldig...

Skrevet

Bytt ut kjøttdeig med karbonadedeig, lag grov bunn, ost er sunnere enn nachochips, og ha gjerne på mye mer grønnsaker! D

Skrevet

Mais generelt går for å ikke være sunt. Så maisprodukter bør da ikke være med.

Skrevet
Mais generelt går for å ikke være sunt. Så maisprodukter bør da ikke være med.

Det er mye som er bra med mais. Ingen grunn til å unngå det fulstendig. Det er bare en grønnsak med mye kalorier slik at du bør være litt forsiktig med å spise mye hvis du slanker deg.

Skrevet

Spurte mest av nysgjerrighet, er ikke på slankern ;)

 

Bruker natchosen istede for ost pga melkeallergi :)

 

Tror det er karbonadedeig jeg har brukt, er ikke sikker. Gikk til angrep på kjøeskapet, orket ikke å gå å handle. (Ja er lat til tider :P )

Skrevet

Spurte mest av nysgjerrighet, er ikke på slankern ;)

 

Bruker natchosen istede for ost pga melkeallergi :)

 

Tror det er karbonadedeig jeg har brukt, er ikke sikker. Gikk til angrep på kjøeskapet, orket ikke å gå å handle. (Ja er lat til tider :P )

HI

Skrevet

Slettes ikke det verste det, men som med alt annet så gjelder måtehold. Om dette er de ingrediensene du ellers bruker hver dag blir det noe ensidig, men hvis ikke vil jeg si det er en middels sunn middag. For å gjøre den sunnere kan du lage bunnen grov, lage hjemmelaget pizzasaus med løk, selleri, gulrot og diverse.

Skrevet

Bunnen, ketchup, mais og nachosen er superraske karbohydrater...

Bedre da med litt grovere bunn, tomatpurre (uten sukker) eller hjemmelaget tomatsaus, løk og tofu-ost eller noe annet på toppen.

 

Godt var det sikkert ;) ...men hører mer hjemme på lørdagskvelden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...