Gå til innhold

revurderer AHUS etter VG idag


peanutts82

Anbefalte innlegg

likte dårlig det jeg leste om Ahus i vg idag. 3 mistenksomme dødsfall i fødeavdelingen???? sto jo ikke noe mer enn at politiet skal granske saken. det var snakk om 1 år gamle gutten som døde av dehydringer, men også 2 babyer som døde et par dager etter fødsel!!!!!

 

hva har skjedd? hvordor? hvordan?

 

vurderer hjemmefødsel men sambo tør ikke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han lille gutten ble ikke fullt opp i alle fall,mora sa fra flere ganger,han var på nyhetene,eller mamman var

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja... tenk på alle de som ikke når media. husker min tante snakket om det for et par år siden også.. at det generelt er mange dødfødte eller nyfødte som dør pga for sen igangsettelse.. og det sto jo ingenting i vg om hvorfor disse søte små døde etter bare et par dager. :( :'( så trist og samtidig veldig alarmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er utrolig trist når babyer og små barn dør pga sykhuset. Jeg skal føde på Riskhospitalet og hørt bare positiv om det og siden jeg har hjertefeil blir jeg godt fullt opp,hører enkelt til Fredikstad sykhus er veldig glad for og ikke føde der,der tar de deg ikke alvorlig engang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at til syvende og sist så er det noe "negativt" og masse positivt med alle sykehus. Skal man gå rundt og være redd for alle sånne historier man hører, så kan man ikke gjøre noe annet. Nå er jeg realist, men ikke optimist, så tenker gjerne på det når det gjelder fødsel også. Man får ikke gjort annet enn å stole på de som hjelper til ved en fødsel.

 

Med journalistutdannelse i bakohodet (er ikke journalist) så vet jeg godt hvordan aviser opererer, og at det finnes mange sider ved en sak. Er ikke hele sannheten som kommer fram. Man får seg en støkk, og så må man tenke på alle de gangene det går bra også! Skal sies at jeg skal føde på Ahus denne gangen - fødte på Ullevål sist. Og så langt (sett bort i fra media) så har alle jeg kjenner en positiv opplevelse fra Ahus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet grunnen til den ene hvertfall..

skjedde februar 2011..

mamman gikk 16 dager på overtid før hun ble satt igang og når ungen kom ut så hadde den vanskeligheter med å puste. det tok 48min før ungen ble koblet til respirator og ca 8 timer senere døde den ... helt forferdelig -trist-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg vet grunnen til den ene hvertfall.. skjedde februar 2011.. mamman gikk 16 dager på overtid før hun ble satt igang og når ungen kom ut så hadde den vanskeligheter med å puste. det tok 48min før ungen ble koblet til respirator og ca 8 timer senere døde den ... helt forferdelig -trist-

 

må legge til at jeg fødte ei frisk og rask jente 12 dager på overtid noen dager etter dette skjedde på ahus og jeg hadde en fin fødsel. så ikke la dere skremme av alle disse historiene.

 

er som det blir sagt over her at det skjer sikkert desverre sånt på flere sykehus uten at man får høre om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nettopp derfor jeg skrev et annet innlegg her om å kreve å bli satt igang om jeg blir en uke over tid. Har ikke bare lest i vg men også hørt fra litt eldre generasjon at i Norge er det litt for mange slike episoder at babyer dør grunnet for sen igangsettelse. at de ignorere intuisjon og mammafølelsen og sender folk tilbake under argumentet at det er bedre å vente til det skjer naturlig. jeg vil mye heller ha en tøff og smertefull fødsel pga igangsettelse enn å bli sendt tilbake fordi "alle prøver" viser at alt er "bra" og vi kan vente litt til. toskeskap. det er ikke gjort nok undersøkelser i verden som kan slå instinkt og intuisjon. det er derfor vi fremdeles i 2012 ikke vet hvorfor det blir spontant aborter i den grad at vi kan gjøre noe for å forhindre det, vi går utifra at det er pga ikke velutviklet foster og at fremdeles så er ikke termin datoen noe sikker dato. det står jo overalt at kun 5-6% av kvinner føder på termin datoen, for leger og forskere vet ikke nok. leste et innlegg her inne igår om hun som fødte en liten jente. hennes historie var veldig koselig og alt "gikk fint" men i historien kom det frem at jordmor og sykepleier vet ingenting. absolutt ingenting. hun skrev at hun var 2-3 cm åpen og fikk plutselig enda mer smerter og etter en time????? en time med smerter måtte hun ringe jordmoren og jordmoren kom for å sjekke og PLUTSELIG??? så kunne hun se hode og etter 2.5 pressrier så var nurke ute. er det bare meg som finner dette rart. har de ikke nok erfaring og utdannelse til å vite at nå begynner ting å skje her? og epiduralen hun fikk virket ikke????!!! nei vettu hva... jeg kommer til å stole på min egen intuisjon og de fysiske signalene kroppen gir meg. stoler ikke en dritt på sykepleiere og jordmødre og leger. jeg skal prøve så godt jeg kan å være i min fulle fem, selv med de helt jævlige smertene. og kommer til å forklare alt til sambo så han kan ta over hvis jeg plutselig er helt borte pga smertene. og jeg vet ikke hva jeg kommer til å gjøre hvis jeg er 1 uke over termin og de bare sender meg tilbake. er de ikke klar over at det er disse "plutselige" tingene som skjer som kan ha katastrofale følger??? har de ikke opplevd nok "plutselige" farer for å vite at man sender ikke hjem folk som er en uke over termin. FOR GOD SAKE, vi vet fremdeles ingenting om hva som setter igang en fødsel, hva som skjer med kroppen når kroppen føler at babyen må ut. det er bare å lese litt om fosterutvikling det. til og med national geografics og discovery channel sender disse programmene. til syvende og sist..... vi vet ingenting. 12 dager over tid og fødte et friskt barn?! og 16 dager overtid og babyen døde?! er ikke risker jeg vil ta. spesielt ikke når de ikke vet hvorfor den som fødte 12 dager etter tid fikk frisk baby og den som fødte 16 dager over tid opplevde noe så forferdelig som å miste sin baby. jeg får vondt i hjerte asså.

 

(sorry, graviditet hormoner går amok) og ja jeg er kontrollfreak. jeg vil ikke legge alt i hendene til jordmødre som jeg vet ingenting om. de er bare mennesker. ingen av dem har erfaring nok og har opplevd nok til å vite hva som skjer. alt er på måfå. alt er visst bare ooopppssss nå skal du føde.. det var jo "plutselig" så mange cm du åpnet i løpet av den siste timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...