Gå til innhold

Er dere fornøyd med huset deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hører flere og flere si etter å ha bodd i sitt nye hjem noen år utsagn som:

"Det og det rommet skulle gjerne vært større... Skulle gjerne ha pussa opp det og disse tingene.. Skulle ha kjøpt sånn og sånn..."

Men er ikke det slik det blir da? Vi blir på en måte aldri fornøyd, vil gjerne det skal bli bedre hele tiden..? Og kanskje har vi ikke økonomi til å fikse det me det samme heller?

Hva tenker du om hjemmet ditt? Hva kunne du tenkt deg å pusse opp, kjøpe nytt eller fornye?

(Tenker på evnt store ting hvis det er ting dere vil kjøpe, som skyvdørsgarderober, kjøkkenøy - veggfaste ting/gulvfaste.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt huset vårt i 5 år nå( da var det helt nytt) og syns forsåvidt det er greit ennå.

Det som må gjøres snart er å bygge ut loftet( 3 etg) for med ett barn til så blir det trangt etterhvert.

Skrevet

Vi kjøpte hus for 1 1/2 år siden og har planer om å pusse opp både bad og kjøkken innen noen år.

Vi har også gjort andre små oppgraderinger og har noen flere på vent.

Jeg er veldig fornøyd med huset og vi tar oppgraderingene litt etter litt :)

Skrevet

Jeg elsker huset mitt (og det gjør barna mine og alle som kommer på besøk også). En kjempestor hundre år gammel villa, som vi selv har pusset opp, med nydelig utsikt, romantisk hage. Har bodd her i 13 år nå. Det er virkelig sånn at v går rundt og kjenner på den deilige stemningen i dette huset, hvor godt det er å bare være i det. Nyter for eksempel alltid den lille stunden når jeg går rundt og slukker lysene om kvelden.

Skrevet

Man blir aldri ferdig med ett hus. Men noen ting er litt mer trivielle enn andre :)

Ting vi skal gjøre de neste 10 årene som øker kvaliteten på huset:

Nytt tak, nye vinduer, ny kledning. Med ny kledning legger vi inn 5 cm ekstra isolasjon fra utsiden.

To bad skal strippes og bygges opp fra bunn - nye vannrør i hele huset. Samme med vaskerom.

Gangen skal bli ny og få varmekabler eller annen varmeløsning.

Nytt ventilasjonssystem.

Før vi flyttet inn pusset vi opp hele hovedetg minus bad. Rev alt av vegger, tak, gulv og opp med nytt. Så vi vet at huset er i god kvalitet, isolasjonen så ny ut og det bygningstekniske var ok.

Når vi er ferdige så har vi ett "nytt" hus med god varmegjenvinning og energiklasse. Vi kommer sikkert til å bruke 500 000 (minst) til på huset - men med tømrermann så slipper vi "billig" unna.

Skrevet

Vi har et gammelt og utrolig sjarmerende hus som vi elsker. Hagen er også utrolig fin med busker og blomster som omtrent ikke finnes lenger. Det er godt å komme hjem, og det er så god atmosfære her, at jeg ikke ville byttet til noe annet.

Likevel har det sine mangler og ting som irriterer litt. F eks så er det en åpning av noe slag på nesten hver eneste vegg - enten døråpning, dør eller vindu. Det gjør det vanskelig å møblere annerledes enn det vi har gjort. Det er i tillegg dårlig isolert, så det må vi fikse på om noen år når økonomien er bedre. Dårlig vanntrykk er det også, men vi aner ikke hvor feilen ligger, så det blir også et langtidsprosjekt å få ordnet opp i. Vi kan f eks ikke dusje samtidig som vaskemaskina går, for da tar den alt vannet (altså, ikke ALT vannet, men nok til at det blir fryktelig lite i dusjen).

Noen ville nok kanskje ikke orka å bo sånn, men for oss så er det liksom bare en del av pakka. De tingene som irriterer er på en måte også med på å gjøre det sjarmerende. Veldig fornøyd! Så deilig å virkelig ELSKE huset sitt! :)

Skrevet

Er generelt fornøyd med huset vårt, men ja, det er alltid noe ;)

Skulle gjerne hatt ett soverom til da det ene rommet vi har er veldig lite, innredet loftet, malt hus utvendig og noen rom innvendig, lagt ny veranda (blitt ganske sliten nå) og lagt mer isolasjon nede i 1 etg. På sikt vil jeg også ha nytt kjøkken og ny peis, men det er ikke noe ille det vi har nå heller :P

Skrevet

Jeg er også veldig fornøyd og elsker å komme hjem :)

Men klart, det er jo alltid noe å gjøre med et hus...! Her står kjøkkenet for tur, skal slå ut en vegg så det blir større..

Skrevet

Har bodd i huset i 6 år. Er fornøyd, men det er et par ting vi skal gjøre som koster litt. Noe velikehold står også på trappene. Her er det ikke økonomien som står i veien, men det var dette med disse håndtverkerne da.....

Klarer av og til å ergre meg over ellers fine rom (bad og kjøkken) hvor forrige huseier gjorde noen teite valg. (som at dører går i hverandre på kjøkkenet, dusjkabinett som er litt for trangt til tross for god plass i rommet osv.)

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet
Vi har et gammelt og utrolig sjarmerende hus som vi elsker. Hagen er også utrolig fin med busker og blomster som omtrent ikke finnes lenger.

Det hørtes fantastisk ut. Håper jeg en dag finner et lite, sjarmerende hus med herlig hage til, det må jo være drømmen :)

Skrevet

Vi har pusset opp det meste her hjemme og er kjempefornøyd. Jeg elsker huset mitt, trives veldig godt! :P

Skrevet
Jeg hører flere og flere si etter å ha bodd i sitt nye hjem noen år utsagn som: "Det og det rommet skulle gjerne vært større... Skulle gjerne ha pussa opp det og disse tingene.. Skulle ha kjøpt sånn og sånn..." Men er ikke det slik det blir da? Vi blir på en måte aldri fornøyd, vil gjerne det skal bli bedre hele tiden..? Og kanskje har vi ikke økonomi til å fikse det me det samme heller? Hva tenker du om hjemmet ditt? Hva kunne du tenkt deg å pusse opp, kjøpe nytt eller fornye? (Tenker på evnt store ting hvis det er ting dere vil kjøpe, som skyvdørsgarderober, kjøkkenøy - veggfaste ting/gulvfaste.)

Etter at vi fikk tettet taket er jeg veldig fornøyd. Huset er flere hundre år gammelt og ingen har gjort annet innvendig enn å male siden 70 tallet så det sier seg selv at det ikke er strøkent, men jeg trives her.

Skrevet

Huset er fint og stort, men det er alltid noe som kan forbedres. Det kunne blant annet vært 600 m2 og mer luksuriøst. Det er 6 år siden vi bygget, og da er det selvsagt ting som kunne fått seg en oppussing.

Skrevet

Huset er vi ikke så glade i, men stedet er vi glade i. Huset er alt for lite for oss, men før vi kan bygge på huset så må mye annet gjøres først. Så vi får heller bo trangt, for ingen av oss vil flytte herfra. Og kjøpe ett annet hus rett i nærheten har vi ikke råd til.

Men det positive med huset er at vi har så og si frie tøyler når vi skal bygge på, huset er ett lite typehus fra 60-tallet uten noen karastirikker av noe slag, så vi har nesten blanke ark. Med en mor som er arkitekt så har vi lekt oss med forslag og ideer endel gang. Så jeg håper vi vinner i lotto i kveld, for da kan vi leke oss med tegninger og få det ut i livet før vi blir gamle.

Men huset er veldig lite for oss, vi er 6mennesker på 84kvm. Og det merkes mer at det er lite nå som vi har fått tennåringer i hus... det var ikke så lite når vi hadde småbarn.

Skrevet

Jeg vil ha ny vaskemaskin og tørketrommel, for de er ti år gamle. Utenom det føler jeg ikke behov for noe spesielt. Jeg er ekstremt fornøyd med huset mitt :D

Skrevet
Vi har et gammelt og utrolig sjarmerende hus som vi elsker. Hagen er også utrolig fin med busker og blomster som omtrent ikke finnes lenger.
Det hørtes fantastisk ut. Håper jeg en dag finner et lite, sjarmerende hus med herlig hage til, det må jo være drømmen :)

Ja, det er fantastisk :) Og litt rart å ha et hjem som folk forelsker seg i når de kommer på besøk første gangen. Håper du finner ditt drømmehus også!

Skrevet
Vi har et gammelt og utrolig sjarmerende hus som vi elsker. Hagen er også utrolig fin med busker og blomster som omtrent ikke finnes lenger. Det er godt å komme hjem, og det er så god atmosfære her, at jeg ikke ville byttet til noe annet. Likevel har det sine mangler og ting som irriterer litt. F eks så er det en åpning av noe slag på nesten hver eneste vegg - enten døråpning, dør eller vindu. Det gjør det vanskelig å møblere annerledes enn det vi har gjort. Det er i tillegg dårlig isolert, så det må vi fikse på om noen år når økonomien er bedre. Dårlig vanntrykk er det også, men vi aner ikke hvor feilen ligger, så det blir også et langtidsprosjekt å få ordnet opp i. Vi kan f eks ikke dusje samtidig som vaskemaskina går, for da tar den alt vannet (altså, ikke ALT vannet, men nok til at det blir fryktelig lite i dusjen). Noen ville nok kanskje ikke orka å bo sånn, men for oss så er det liksom bare en del av pakka. De tingene som irriterer er på en måte også med på å gjøre det sjarmerende. Veldig fornøyd! Så deilig å virkelig ELSKE huset sitt! :)

Det er som om jeg skulle skrevet det selv :D Lurer på om vi har hus fra omtrent samme tidsperiode :) Jeg kjenner imidlertid at jeg er litt mer luksusdyr, og ønsker å få gjort noe med i alle fall en del av det som irriterer meg.

Mye hjalp hos oss da vi fikk byttet ut vinduene, da slapp vi å kjenne at vinden blåste gjennom huset. Men kaldt blir det likevel! Nå skal det heldigvis legges vannbåren varme gjennom hele huset, så vi får gulvvarme i alle rom i første etasje. Da tror jeg mye er gjort på varmefronten!

Men ja, ettersom huset er såpass gammelt (40-tallet) så begynner det å bli en del ting som må fikses på, samt at planløsningen er elendig. Dører og vinduer på stort sett alle vegger her også. Men det er sånne ting man mer enn gjerne tar med seg om man får bo sammen med drømmemannen, som tilfeldigvis er odelsgutt til drømmegården ;)

Og så skal jeg anlegge terasse etterhvert og få meg en haug med bærbusker i hagen, samt en liten grønnsaks- og urtehage. Men først må jeg lære meg å ikke ta livet av alt jeg putter i jorda :P

Skrevet

Nei er egentlig ikke fornøyd. Er alt for trangt for oss her! Men idag har vi vært å sett på drømmehuset!! Klarer ikke tenke på annet nå..:) så jeg håper det ordner seg med banken, og at det ikke blir heftig budrunde!

Det er nok av plass, samtidig som det ikke er for stort. 2 store verandaer, og en fin hageflekk pluss litt stein/fjell. Bak huset er det litt "skog". En perfekt plass for oss, og perfekt for mini å vokse opp <3 krysser alt jeg har!

Skrevet
Vi har et gammelt og utrolig sjarmerende hus som vi elsker. Hagen er også utrolig fin med busker og blomster som omtrent ikke finnes lenger. Det er godt å komme hjem, og det er så god atmosfære her, at jeg ikke ville byttet til noe annet. Likevel har det sine mangler og ting som irriterer litt. F eks så er det en åpning av noe slag på nesten hver eneste vegg - enten døråpning, dør eller vindu. Det gjør det vanskelig å møblere annerledes enn det vi har gjort. Det er i tillegg dårlig isolert, så det må vi fikse på om noen år når økonomien er bedre. Dårlig vanntrykk er det også, men vi aner ikke hvor feilen ligger, så det blir også et langtidsprosjekt å få ordnet opp i. Vi kan f eks ikke dusje samtidig som vaskemaskina går, for da tar den alt vannet (altså, ikke ALT vannet, men nok til at det blir fryktelig lite i dusjen). Noen ville nok kanskje ikke orka å bo sånn, men for oss så er det liksom bare en del av pakka. De tingene som irriterer er på en måte også med på å gjøre det sjarmerende. Veldig fornøyd! Så deilig å virkelig ELSKE huset sitt! :)
Det er som om jeg skulle skrevet det selv :D Lurer på om vi har hus fra omtrent samme tidsperiode :) Jeg kjenner imidlertid at jeg er litt mer luksusdyr, og ønsker å få gjort noe med i alle fall en del av det som irriterer meg. Mye hjalp hos oss da vi fikk byttet ut vinduene, da slapp vi å kjenne at vinden blåste gjennom huset. Men kaldt blir det likevel! Nå skal det heldigvis legges vannbåren varme gjennom hele huset, så vi får gulvvarme i alle rom i første etasje. Da tror jeg mye er gjort på varmefronten! Men ja, ettersom huset er såpass gammelt (40-tallet) så begynner det å bli en del ting som må fikses på, samt at planløsningen er elendig. Dører og vinduer på stort sett alle vegger her også. Men det er sånne ting man mer enn gjerne tar med seg om man får bo sammen med drømmemannen, som tilfeldigvis er odelsgutt til drømmegården ;) Og så skal jeg anlegge terasse etterhvert og få meg en haug med bærbusker i hagen, samt en liten grønnsaks- og urtehage. Men først må jeg lære meg å ikke ta livet av alt jeg putter i jorda :P

Hehe, huset mitt er eldre, så det så :P Mitt er fra 1928. Burde ha skifta vinduene vi også, men jeg klarer ikke fordi de er så fine! Sukk..

Det siste avsnittet ditt kan forresten jeg også kjenne meg igjen i! Jeg har nemlig så lyst på en kjøkkenhage, men jeg dreper planter bare ved å se på dem, så jeg tør ikke riktig enda. Får holde med villbringebærene som vokser rundt halve tomta ;)

Skrevet

Å se forbedringspotensiale er ikke det samme som Å ikke like huset sitt. Jeg er heldig og har arvet en gammel sveitservilla. Jeg elsker atmosfæren i huset, gamle tregulv, plassbygget kjøkken, glassveranda og flere slike detaljer. Samtidig synes jeg flere av løsningene i huset er upraktiske, og jeg tenker stadig over hvordan vi kan gjøre endringer som gjør at huset i større grad tilfredsstiller vÅre behov. Ting tar litt tid, blant annet fordi jeg ønsker Å gjøre endringene slik at det ikke forringer husets sjel og opprinnelige ide. SÅ, da fÅr vi enn sÅ lenge leve med kalde gulv, lite kjøkken, fæl vaskekjeller osv..

Skrevet
Det er som om jeg skulle skrevet det selv :D Lurer på om vi har hus fra omtrent samme tidsperiode :) Jeg kjenner imidlertid at jeg er litt mer luksusdyr, og ønsker å få gjort noe med i alle fall en del av det som irriterer meg. Mye hjalp hos oss da vi fikk byttet ut vinduene, da slapp vi å kjenne at vinden blåste gjennom huset. Men kaldt blir det likevel! Nå skal det heldigvis legges vannbåren varme gjennom hele huset, så vi får gulvvarme i alle rom i første etasje. Da tror jeg mye er gjort på varmefronten! Men ja, ettersom huset er såpass gammelt (40-tallet) så begynner det å bli en del ting som må fikses på, samt at planløsningen er elendig. Dører og vinduer på stort sett alle vegger her også. Men det er sånne ting man mer enn gjerne tar med seg om man får bo sammen med drømmemannen, som tilfeldigvis er odelsgutt til drømmegården ;) Og så skal jeg anlegge terasse etterhvert og få meg en haug med bærbusker i hagen, samt en liten grønnsaks- og urtehage. Men først må jeg lære meg å ikke ta livet av alt jeg putter i jorda :P
Hehe, huset mitt er eldre, så det så :P Mitt er fra 1928. Burde ha skifta vinduene vi også, men jeg klarer ikke fordi de er så fine! Sukk.. Det siste avsnittet ditt kan forresten jeg også kjenne meg igjen i! Jeg har nemlig så lyst på en kjøkkenhage, men jeg dreper planter bare ved å se på dem, så jeg tør ikke riktig enda. Får holde med villbringebærene som vokser rundt halve tomta ;)

Jeg kjenner jeg misunner deg ikke de 20 ekstra årene, selv om det gir 20 år ekstra med sjel ;) Heldigvis så bygget de nytt hus her, for gammelstua er fra 1800-tallet. Den er der den hører hjemme nå, på museum, og full av spøkelser.

åh, hadde jeg hatt villbringebær i hagen så hadde jeg vært lykkelig! Vi hadde rips og solbær, men de forsvant i høststormene da nabotreet falt. Og så er det noen stikkelsbær her. Hmm, kanskje jeg skal prøve å grave opp noen fra skogen og flytte ned i hagen? Eller blir det bare nye floramord?

Skrevet
Hehe, huset mitt er eldre, så det så :P Mitt er fra 1928. Burde ha skifta vinduene vi også, men jeg klarer ikke fordi de er så fine! Sukk.. Det siste avsnittet ditt kan forresten jeg også kjenne meg igjen i! Jeg har nemlig så lyst på en kjøkkenhage, men jeg dreper planter bare ved å se på dem, så jeg tør ikke riktig enda. Får holde med villbringebærene som vokser rundt halve tomta ;)
Jeg kjenner jeg misunner deg ikke de 20 ekstra årene, selv om det gir 20 år ekstra med sjel ;) Heldigvis så bygget de nytt hus her, for gammelstua er fra 1800-tallet. Den er der den hører hjemme nå, på museum, og full av spøkelser. åh, hadde jeg hatt villbringebær i hagen så hadde jeg vært lykkelig! Vi hadde rips og solbær, men de forsvant i høststormene da nabotreet falt. Og så er det noen stikkelsbær her. Hmm, kanskje jeg skal prøve å grave opp noen fra skogen og flytte ned i hagen? Eller blir det bare nye floramord?

(Beklager, men jeg forstår ikke hvordan man skal korte ned sitatene..)

De ekstra tjue årene kunne nok jeg vært foruten også, men det er litt morsomt å "skryte" av da. Er fullt av spøkelser her også, men de er ikke skumle.

Jeg hadde ikke turt å ta noen fra skogen. Har mange nok liv på samvittigheten. Men hvis du har troa, så go for it!

Skrevet
De ekstra tjue årene kunne nok jeg vært foruten også, men det er litt morsomt å "skryte" av da. Er fullt av spøkelser her også, men de er ikke skumle. Jeg hadde ikke turt å ta noen fra skogen. Har mange nok liv på samvittigheten. Men hvis du har troa, så go for it!

Tja det spørs, men vi får se. De skal anlegge ny vei her, og da ryker det i alle fall noen busker, så jeg kan prøve meg som en slags florence nightingale for sårede bringebærbusker og se om jeg får de på fote igjen :)

Skulle gjerne hatt et snilt spøkelse på gården, her går det igjen én person såvidt jeg vet og hun liker meg _ikke_. Vi har en teori om det, men det gjenstår å se om den har noe for seg ;)

Skrevet
De ekstra tjue årene kunne nok jeg vært foruten også, men det er litt morsomt å "skryte" av da. Er fullt av spøkelser her også, men de er ikke skumle. Jeg hadde ikke turt å ta noen fra skogen. Har mange nok liv på samvittigheten. Men hvis du har troa, så go for it!
Tja det spørs, men vi får se. De skal anlegge ny vei her, og da ryker det i alle fall noen busker, så jeg kan prøve meg som en slags florence nightingale for sårede bringebærbusker og se om jeg får de på fote igjen :) Skulle gjerne hatt et snilt spøkelse på gården, her går det igjen én person såvidt jeg vet og hun liker meg _ikke_. Vi har en teori om det, men det gjenstår å se om den har noe for seg ;)

Veldig nobelt av deg i så fall, å ta inn de pleietrengende på den måten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...