Gå til innhold

Stryker dere sengtøy, laken o.l?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor stryker det meste, har alltid gjort og kommer alltid til å gjøre det. Så jeg får dårlig samvittighet når jeg ikke stryker alt hun stryker.. dvs:

Sengetøy

laken

kjøkkenkluter (store og små)

T-skjorter

bluser

skjorter

+++

alt mulig egentlig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, herregud det gidder jeg ikke :P

Stryker duker og panelgardiner og skjorter o.l når vi skal bruke det.

Skrevet

Hahahaha, nei! Har mer enn nok husarbeid som det er.

Min mor har endelig innsett at hun ikke må stryke sengetøyet. Men hun gjør det likevel fordi hun syns det blir så godt å sove i da ;)

Skrevet

Nei, jeg er jo ikke gal.. ;)

Skrevet

Nei, det ser jeg på som helt unødvendig. Min mor/far gjør også det, men de skifter ikke på sengene mer enn ett par ganger i måneden.

Skrevet

Haha, nei. Jeg gidder ikke.. Har heller ikke strykebrett.

Mamma stryker og alt, tilogmed truser.. :P

Skrevet

Ga opp da barn nr to kom. Før det: alt.

Skrevet

Godt å høre det ikke er bare meg som dropper det da.. Her gjør jeg som #2 - stryker skjorter/bluser/dressbukser når de skal brukes og duker/gardiner + lignende.

HI

Skrevet

Nei det gidder jeg ikke :P

Skrevet

det eneste jeg stryker er hama perler :D

Skrevet

Nei, absolutt ikke. Min mor stryker også alt sånt, men hun har ikke tre unger og en travel hverdag.

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Jeg stryker skjorta til 17.mai, og merkelapper på klærne til min lille håpefulle, ellers ingenting. Stryking av klær er skikkelig gørr, dessuten er jeg ikke noe flink ;) Mamma gjør akkurat det samme. Tror hun hadde fått fnatt av å stryke millioner på millioner med vaskekluter og kjøkkenhåndduker :D

Skrevet

Jeg stryker ingenting, eier ikke et strykejern en gang...

Skrevet

Stryker minst mulig egentlig. Hater generelt klesarbeid, det være seg vaske, henge opp, brette sammen og rydde bort klær, og da legger jeg ikke stein til egen byrde ved å skulle stryke det og ;)

Brukte strykejern før bhg-start for å sette på merkelapper, og da tok jeg det vel omtrent ut av boksen for første gang.

Svigermor er som du nevner, stryker absolutt alt, til og med underbukser. Men det får være hennes sak :)

Skrevet

Ja, takler ikke krøllete sengklær i senga :) De blir ikke krøllete likevel som mange hevder...

Skrevet

Her strykes kun skjorter, bunadskjorter og perler.

Skrevet

Stryker duker og bunadskjorta. Ikke noe annet som jeg kan komme på.

Skrevet

Stryker bare duker som trenger det, og bunadskjorter. Ingenting annet.

Eller... min sønns finskjorter blir strøket også vet behov :) Og minste sine plastperlekunster :)

Dårlig samvittighet? Hva i alle dager er vitsen med å stryke sengetøy og tørkesaker? Har du noen gang spurt din mor om grunnen til at hun stryker alt mulig som egentlig ikke trenger det? Ligger det finere i skapet? Og om det er grunnen, så lurer jeg sterkt på hvorfor det er viktig :) Lage seg arbeid, kan være en grunn. Men de aller fleste har mye annet å bruke tiden på, og annet arbeid som krever tid.

Skrevet

Stryker duker, gardiner, skjorter, kjoler, enkelte bukser, enkelte jakker, det ene babysengesettet fordi det krøllet i vask, men ellers ingenting. Tar litt ekstra rundt jul, og kan stryke julehåndklær, og julegrytekluter. Svigermor stryker alt, ned til truser, bher og sokker. og er veldig nøye. Min mor kan måtte kjøpe ny duk til julemiddagen, fordi hun faktisk ikke vet hvor strykebrettet og strykjernet er. Jeg tror jeg tar etter bestemor. Hun er nemlig normal. ;)

Skrevet

Haha! Nei, du! Jeg stryker kun på merkelappene i klærna som skal til bhg.

Skrevet
Min mor stryker det meste, har alltid gjort og kommer alltid til å gjøre det. Så jeg får dårlig samvittighet når jeg ikke stryker alt hun stryker.. dvs: Sengetøy laken kjøkkenkluter (store og små) T-skjorter bluser skjorter +++ alt mulig egentlig...

Er som mor di:)

Jepp, stryker ALT; (untatt sokker) har klesrulle for sengetøy og håndklær.

Jobber fulltid, ett barn.

Skrevet

Jeg stryker alt av skjorter/bluser som jeg har. Men jeg MÅ stryke sengetøy. Det har jeg etter min mor;) ja jeg syns det er kjedelig, men syns ikke det er noe koselig å legge på nytt krøllete sengetøy. Ei heller legge seg når det er krøllete. Men noen ganger dropper jeg å stryke begge sider hehe

Skrevet

Gidder ikke og har heller ikke tid til det, siden jeg jobber fullt, har to aktive unger, hobby og unge nr 3 på veg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...