Gå til innhold

Mamman min er så forbanna negativ!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun klarer så og si aldri å skryte av noe uten å trekke inn noe negativt... Eks: åå den var pen!...Kanskje litt liten men, pen!

- Ja hun hadde fin kjole, men hun er jo aaalt for tynn...

Ting hunselv har kjøpt til barnebarna synes hun er helt perfekt, men gidder ikke alltid kjøpe til svigerdatteren sine barn for hun steller ikke pent nok med klærne sier hun...

Hun har også mye imot sin svigerdatter..Ingenting hun sier eller gjør er greit eller rett, hun klager på henne til oss døtrene om at hun er sur, at hun (altså mamma) ikke føler seg velkommen hos henne som er gift med hennes sønn, at de har det stygt hjemme, at barna deres(barnebarna til mamma) er spesielle, sure osv...

Blir helt gal av dette, som oftest er det absolutt ikke noe galt med det eller de hun klager på...svigerinnen min er bare søt og snill...Synes så synd på broren min og min søte svigerinne!

Er drittlei hennes negative instilling til alt, men hun er jo mamman min da...

Hadde jeg sagt hva jeg mente hadde jeg nok blitt utestengt fra hennes hjem ja... Men What to do?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si hun skal skjerpe seg...

Skrevet

Slutt å jatte med henne!

Neste gang hun sier noe negativt sier du rett og slett at du ikke er enig.

Min svigermor er også slik, men så lenge jeg smiler pent og snakker til henne i en blid tone er hun utrolig lett å snu. Så når hun sier noe negativt om svigerinnen min svarer jeg med å si noe positivt om henne og da er hun gjerne enig med meg i det ;)

Du trenger ikke formane henne, kjefte på henne eller be henne forandre seg, men kom med dine egne meninger på en voksen måte, det må hun tåle.

Sier hun det er stygt hjemme hos broren din svarer du med at du synes verden hadde blitt veldig kjedelig om alle hadde lik smak og at du synes svigerinnen din er flink til å få det koselig på sin måte. Blir mammaen din sur da får hun heller være sur. Men kanskje du klarer å snu henne litt?

Skrevet

Moren min hadde også en del negativt å si om min brors kjæreste "svigerdatter" en periode... Til tider jatta jeg litt med for noe kunne jeg være enig i. Men alle har jo noen negative sider og jeg synes ikke at det skal farge hele mennesket, så jeg sa i fra til min mor at hun måtte tenke seg litt om. Hun sammenlignet "svigerdatteren" sin med meg b.l.a, noe jeg synes var urettferdig... Måtte minne min mor på at hun er en del yngre enn meg og at jeg ikke var noe som helst bedre på samme alder.Hun er jo en egen person som ikke skal sammenlignes med noen. I tillegg er hun jenta som sønnen hennes elsker og er tross alt en super jente :)

Moren min tok det faktisk til seg og gav "svigerdatteren" sin litt "slakk" og forholdet deres ble bedre :) I kveld skal jeg, mamma og "svigerdatter" til min bestemor på en bedre middag og ha en skikkelig jentekveld ;)

Så HI, du burde si i fra og stå litt opp for moren til dine nieser og nevøer. Få frem at dere døtrene hennes ikke er noe bedre enn henne, poengter at hun tross alt er en hyggelig person, selv om hun ikke gjør ting på samme måte som dere. Er viktig å få slutt på "mobbing", uansett hvilken sammenheng. Man er jo ikke noe bedre selv hvis man jatter med hele tiden, det fant jeg ut etterhvert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...