Gå til innhold

Hjelp!! SKIKKELIG hoven nedentil.. hva er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 35 uker i morgen.. i går hadde jeg vanvittig nedpress, måtte bare gå og legge meg på kvelden fordi det var så ubehagelig. I dag er det veldig rolig i magen, kjenner bittelitt - men absolutt ikke sånn som det pleier å være. I tillegg er jeg SKIKKELIG hoven der nede.. altså på venusberget (sier man det?) Jeg ser godt at det har hovnet opp, og hvis jeg tar på det er det "tykt" og kjennes ut som det er masse kuler der.. det er litt vondt i dag også. Hva er dette for noe???

Har da to barn fra før, men har aldri opplevd noe sånn....

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Neeeei, tjaaaa, kanskje ta kontakt med føden??? Det er jo faktisk ikke så veldig vanskelig!

Skrevet

tusen takk for flott svar! det hjalp veldig

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet
tusen takk for flott svar! det hjalp veldig

Du forventer vel ikke at noen av oss på DiB skal kunne gi deg et bedre svar? Hvis du vil vite hva som er galt, og grunnen til at du kjenner lite liv (haaallo?), er du nødt til å ta kontakt med føden. Det er de som har kompetanse innen dette, og kan ta nødvendige prøver, ikke vi som henger på et tilfeldig forum.

Sorry altså, men jeg kjenner jeg blir mektig provosert over gravide som bekymrer seg og ikke evner å ta kontakt med rette instans...

Skrevet

jeg forventer ingenting, jeg spurte fordi jeg tenkte at det kanskje fantes noen her som har vært borti det med å være hoven nedentil! trodde dette var et forum hvor man kunne lufte ting og spørre om ting, uten å få spydige svar!

Selvfølgelig tar jeg kontakt med føden hvis jeg kjenner bekymringsverdig lite liv, jeg er ikke dum!!!! Grunnen til at jeg nevnte mindre liv er fordi jeg tenkte kanskje det kunne ha noe med saken å gjøre.. kanskje barnet har festet seg og ligger annerledes for eksempel.

Kjenner JEG blir mektig provosert av bedrevitere som deg, som ikke kan hjelpe andre - bare være spydig og ekkel!

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet
jeg forventer ingenting, jeg spurte fordi jeg tenkte at det kanskje fantes noen her som har vært borti det med å være hoven nedentil! trodde dette var et forum hvor man kunne lufte ting og spørre om ting, uten å få spydige svar! Selvfølgelig tar jeg kontakt med føden hvis jeg kjenner bekymringsverdig lite liv, jeg er ikke dum!!!! Grunnen til at jeg nevnte mindre liv er fordi jeg tenkte kanskje det kunne ha noe med saken å gjøre.. kanskje barnet har festet seg og ligger annerledes for eksempel. Kjenner JEG blir mektig provosert av bedrevitere som deg, som ikke kan hjelpe andre - bare være spydig og ekkel!

Det er så enkelt som at dersom du er bekymret, for hva som helst, skal du ta kontakt med føden. Alltid. Ikke sitte her og vente på et svar fra noen som kanskje kan liksom-stille en diagnose eller si at det ikke er farlig. De fleste på DiB er uten medisinskfaglig bakgrunn, og jeg kan ikke forstå denne ukulturen her med å først spørre hvermannsen, og etterpå kontakte de som faktisk kan hjelpe den gravide. Det er litt som russisk rulett med babyens liv og helse, og helt uforståelig for meg.

Selvfølgelig kan man lufte problemstillinger og bekymringer, men ta nå grep om det som bekymrer deg først - ring føden, Så spør etter andres erfaringer.

Beklager om jeg er krass og kanskje unødig lar min generelle irritasjon gå ut over deg, men du trenger da ikke å bli ufin (ref. siste avsnitt).

Lykke til med graviditet og fødsel :)

Skrevet

Hei :-)

Jeg har det samme som du nevner tror jeg. Utrolig ubehagelig, ekkelt og litt pinlig å snakke om. Jeg søkte på nett og kontaktet jordmor om dette. De så på det og antydet to ting. Det ene er ødem pga nedtrykk, jeg har hatt det på ene siden av skambenet i flere uker, men har begynt på andre siden nå (uke 38) Hun ene jordmoren sa også det kunne være ett lett brokk som gjorde at væske samlet seg her. Jeg har pga dette også fått store åreknuter på den ene kjønnsleppen og er generelt hoven der nede. Det er ikke direkte smerter, men ekkelt, uvant og ubehagelig. Liker best store gode boksere nå som sitter godt. (stringtruser blir bare for smått og ekkelt) Det er visst ingenting å gjøre noe med og det skal forsvinne etter fødsel. Noen få må operere...

Dette er mitt andre svangerskap og jeg hadde ikke noe liknende med han første. Håper dette gjorde deg klokere. Jeg er værre på dager jeg står og går mye, ble noe bedre etter jeg gikk ut i permisjon, men det anbefales likevel at man går/mosjonerer moderat, men ligger når man kan.

Skrevet
jeg forventer ingenting, jeg spurte fordi jeg tenkte at det kanskje fantes noen her som har vært borti det med å være hoven nedentil! trodde dette var et forum hvor man kunne lufte ting og spørre om ting, uten å få spydige svar! Selvfølgelig tar jeg kontakt med føden hvis jeg kjenner bekymringsverdig lite liv, jeg er ikke dum!!!! Grunnen til at jeg nevnte mindre liv er fordi jeg tenkte kanskje det kunne ha noe med saken å gjøre.. kanskje barnet har festet seg og ligger annerledes for eksempel. Kjenner JEG blir mektig provosert av bedrevitere som deg, som ikke kan hjelpe andre - bare være spydig og ekkel!

Jøss, for en reaksjon!

Hun er da verken spydig eller ekkel, hun opplyste deg bare om det selvsagte: dersom du kjenner mindre liv enn før og opplever fysiske endringer i kroppen, så kontakter du føden umiddelbart! Det er rett og slett mindre intelligent å satse på å få svar på noe som kan være potensielt alvorlig på et anonymforum på nettet, der hvem som helst kan koke sammen diagnoser og lyve av hjertens lyst. For du vet at folk gjør det? Og at jordmødre fortviler over gravide som leser seg opp på alt mulig svada på nettet skrevet av andre som kan like lite som dem selv?

Jeg må si at jeg er uenig i påstanden din - du VIRKER i alle fall dum!

Skrevet

For å svare på det du spør om: som det skrives over her er det vanlig å hovne opp samt få åreknuter ( kjennes ut som små myke kuler) i underlivet. Ufarlig, men veldig ubehagelig! Prøv å ligge så mye du kan med baken høyt. Det kan også hjelpe med litt stramt undertøy ( boxer el likn) evt med et stort bind i som " støtter" litt når du står og går.

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet
Jeg er 35 uker i morgen.. i går hadde jeg vanvittig nedpress, måtte bare gå og legge meg på kvelden fordi det var så ubehagelig. I dag er det veldig rolig i magen, kjenner bittelitt - men absolutt ikke sånn som det pleier å være. I tillegg er jeg SKIKKELIG hoven der nede.. altså på venusberget (sier man det?) Jeg ser godt at det har hovnet opp, og hvis jeg tar på det er det "tykt" og kjennes ut som det er masse kuler der.. det er litt vondt i dag også. Hva er dette for noe??? Har da to barn fra før, men har aldri opplevd noe sånn....

Jeg hadde det sånn med min yngste hehe;) Ikke noe behaglig, og jeg fikk jo sjokk da jeg så meg i speilet til slutt :o Da snakker vi bollemus da... anyways, jeg hadde og åreknute der nede, gikk jo heldigvis bort etter graviditeten. Glad for at jeg "slapp" å føde vaginalt den gangen.. Men det jeg gjorde da det var ille var å legge noe frossent (frosne erter etc) pakket inn i et håndkle oppå skambeinet. Det hjalp litt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...