Gå til innhold

Atopisk eksem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det viser seg at jeg har fått en eksembaby :( hun har eksem i kinnene i ansiktet.

Er det noen som har tips på hva jeg kan smøre med i rolige perioder? ved oppblussing bruker jeg hydrokortison. Men jeg har ikke funnet noe som virker bra i rolige perioder. Har til nå prøvd dermalibour og bephanten. det ser ikke ut som om dette virker så godt. Hun klør veldig, av og til så mye at hun ikke får sove om natten. Er det noen som kan gi meg noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mildison som vedlikehold og decubal original clinic cream funker bra her i huset. For fete kremer resulterer i kløe, og for tørr hud gir kløe. Vask minst mulig med vann, og glem såpe, så huden får bygd seg opp mest mulig naturlig barriere.

Skrevet

Tnx :) Noen flere som har tips!

Skrevet

Jeg bruker Aderma Exomega (kjøpes på apoteket) i rolige perioder på mine atopiske barn. Kremen roer lett kløende hud, og jeg har god erfaring med den. Den er veldig fet, og jeg synes ikke den lukter spesielt hyggelig, men bedre det enn kløe på nattestid ;-o

Ellers bruker jeg Decubal (apotekkrem det også) når ungene ikke har plager i det hele tatt. Det er en billig-krem som også er veldig fet, men den lindrer ikke kløe på samme måte.

Smør så ofte som to til tre ganger om dagen!

og, en annen ting, du kan bruke kremer med karbamid når huden er helt fint uten sprekker eller sår overhodet. Det bygger opp huden. Men, du skal ikke bruke karbamid-kremer hvis ungene har sår hud da det svir. Jeg har ikke så mye erfaring med karbamid, og bruker det ikke, men en venninne av meg sverger til det..

Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...