Gå til innhold

Ka du trur? Trening og diett.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiser to ganger om dagen. Kun rene proteiner med masse grønnsaker til, Evt gresk yoghurt og bær. Og plusser på med proteinshake, omega3, kalsium og magnesium.

Jeg trener tung styrke 4-5 x per uke og sykler ca en mil om dagen.

Hva synes dibberne om mitt opplegg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør også spise litt øftere. Kun do ganger om dagen er ikke bra. Hva er det du ønsker å oppnå med dette opplegget? Du blir sikkert slankere, men i lengden hørtes ikke dete ut som noe særlig sunne vaner.

Skrevet

Enig med de over. Du spiser alt for lite og sjelden. Med den treningsmengden bør du sikkert få i deg minst 2000-2500 kcal om dagen (spørs jo hvor tung du er og hvor fort du skal gå ned).

Skrevet

Tja,det kommer jo ann på hva du ønsker å oppnå. Hvis målet er sykmelding, isolasjon fra familie og venner eller totalsprekk er du jo på god vei.

Skrevet

Man MÅ ikke spise flere ganger om dagen! Om det passer med to ganger om dagen, så gjør man det :) det kommer an på HVA man spiser de to gangene ;) to kneipskiver med en skive servelat på - no good! Skikkelig mat med mye proteiner, grønnsaker og også skikkelig fett - javisst!

Skrevet
Du kan gjerne kalle det periodisk faste http://fitnessblogge...te-for-dummies/ Hvis dere leser litt om måltisdfrekvenser også så ser dere at det ikke for alle stemmer at man må spise åtte små måltider om dagen. :)

Måltidsfrekvensen kan fungere for noen selv om den er usossial. Jeg ville vært mer bekymret for et kosthold nesten helt uten fett og karbohydrater i kombinasjon med en god del trening.

Skrevet
Du kan gjerne kalle det periodisk faste http://fitnessblogge...te-for-dummies/ Hvis dere leser litt om måltisdfrekvenser også så ser dere at det ikke for alle stemmer at man må spise åtte små måltider om dagen. :)
Måltidsfrekvensen kan fungere for noen selv om den er usossial. Jeg ville vært mer bekymret for et kosthold nesten helt uten fett og karbohydrater i kombinasjon med en god del trening.

Som jeg skrev i innlegget over så mener jeg også at maten må inneholde gode proteinkilder, grønnsaker og sunne fettkilder - men selve måltidsfrekvensen trenger ikke å være feil eller ødeleggende for noe :)

Skrevet

Måltidene hørtes bra ut. Men for å bygge muskler er det vel så viktig med hvile. Du trener for mye.

Skrevet

Hva vil du oppnå med å sykle 1 mil om dagen?

Legg på noen pauser med mindre du trener til birkebeinern.

Skrevet

Tullete opplegg. Det må være samsvar mellom kost og trening, og du vil jo ikke klare å opprettholde det trykket der over tid.

Skrevet

Hva er rene proteiner? Hvilken mat er det snakk om?

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet
Tullete opplegg. Det må være samsvar mellom kost og trening, og du vil jo ikke klare å opprettholde det trykket der over tid.

Enig. Da jeg trente, så spiste jeg ihvertfall mer enn 2 ganger om dagen. Folk på olympiatoppen med så å si null gram fett og masse muskler, spiser så mye mat som du aldri har drømt om å få i deg. Du spiser for lite, for ensformig og trener for mye.

Skrevet

Jeg lurte bare på hva dere syntes for moro skyld egentlig. Har fullt koll. Fikas, ser ut til at vi er mye enig gitt! Og sykle en mil om dagen gjør jeg bare fordi det er så langt det er å sykle til barnehagen tur/retur, teller ikke egentlig det som trening.

Poenget var mer at jeg funker helt fint på kombinasjonen lavkarbo/periodisk faste. Det slår meg gang på gang at her inne er det få og si bare GR tilhengere, som mener at man går inn i "sparemodus" hvis man ikke spiser hver tredje time, og at det er helseskadelig å utelate grovbrød og poteter fra kostholdet. Så det. Nothing more nothing less. Det finnes mange veier til Rom :)

Skrevet
Jeg lurte bare på hva dere syntes for moro skyld egentlig. Har fullt koll. Fikas, ser ut til at vi er mye enig gitt! Og sykle en mil om dagen gjør jeg bare fordi det er så langt det er å sykle til barnehagen tur/retur, teller ikke egentlig det som trening. Poenget var mer at jeg funker helt fint på kombinasjonen lavkarbo/periodisk faste. Det slår meg gang på gang at her inne er det få og si bare GR tilhengere, som mener at man går inn i "sparemodus" hvis man ikke spiser hver tredje time, og at det er helseskadelig å utelate grovbrød og poteter fra kostholdet. Så det. Nothing more nothing less. Det finnes mange veier til Rom :)

Brød og poteter er ikke nødvendig, ei heller å spise hver tredje time. Derimot er det bra å holde blodsukker stabilt, samt å få i seg nok næring.

Jeg innser at du tror at dette virker bra, og du har sikkert gått ned i vekt relativt fort, men noe godt eksempel setter du definitivt ikke, og jeg har fortsatt ikke videre tro på at det opplegget du kjører blir bra for deg i lengden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...