Hjerteskatten<3 Skrevet 22. august 2012 #1 Skrevet 22. august 2012 Vi skal male et gammelt kjøkkenbord + fire stoler i furu. Er veldig usikker på farge i forhold til veggen. Veggen er malt i fargen "True Stone", som er en mørk grå farge. Vinduene er store og kritthvite. Hvordan ville dere hatt møblene da? Tenkte kanskje å ha feks bordet grått, og stolene hvite. Eller omvendt. Eller vil det se dumt ut? Ville dere i såfall brukt lysere eller mørkere farge på møblene enn veggen da? Andre farger dere ville brukt? Håper noen vil komme med noen innspill :-))
BareMas Skrevet 22. august 2012 #2 Skrevet 22. august 2012 Jeg ville malt dem hvite. Eller kanskje i en dyyyyp dyp lillafarge? Tror også gult hadde vært kult, men ikke gult hjemme hos meg Ett tips: Mal ene stolen i en farge du liker, sett det på kjøkkenet å se om du liker komboen!
Von Hertelhofen Skrevet 22. august 2012 #3 Skrevet 22. august 2012 jeg ville nok valgt noe sprekere enn hvitt eller grått. jeg liker farger, så det hadde blitt for kjedelig for min del. Jeg ville kanskje malt alle stolene i en farge, f.eks lilla som jo kjempefint til grått. Eller en grønnblå farge. Så ville jeg malt bordet hvitt, men latt selve bordplaten i samme farge som stolene. Altså bordbeina hvite og bordplaten lilla. Eller hvis du er ennå mer crazy, så mal et mønster på bordplaten.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #4 Skrevet 22. august 2012 gult og grått er jo det store nå utover.. ville prøvd meg litt frem, men kanskje hvitt bord og 3 grå stoler+ en gul.. er ikke lett,skal jo passe inn mtp resten av kjøkkenet også..
Hjerteskatten<3 Skrevet 22. august 2012 Forfatter #5 Skrevet 22. august 2012 Tusen takk for fine tips ! Gul farge klarer jeg bare ikke, hehe. Jeg er kanskje litt pysete når det gjelder farger, jeg vil ha det litt lunt og varmt på en måte. Vi har akkurat kjøpt hus, og kjøkkenet er ikke akkurat nyoppusset. Men vi har iallefall fått malt veggene og vinduene, så det hjalp jo det. Vi skal bare legge på ny benkeplate og legge veggplater eller tapet over benken, så jeg vet liksom ikke helt hvordan jeg skal matche møblene til resten av kjøkkenet ennå.. Kom på at jeg har en slags slagbenk også, som jeg kunne ha malt og bytta ut med to av stolene. Hørtes fint ut det med å male selve bordplata i samme farge som stolene, skulle ønske jeg var mer kreativ og tøff av meg!
Bibappelula <3 Skrevet 22. august 2012 #6 Skrevet 22. august 2012 Hadde gått for hvitt som vinduene og heller puttet inn farger i form av puter, kjøkkenutstyr osv...
Hjerteskatten<3 Skrevet 22. august 2012 Forfatter #7 Skrevet 22. august 2012 Har vurdert det, men jeg er har lyst på bittelitt farger. Selv om grått kanskje ikke er så spennende akkurat, nei huff jeg får gå i tenkeboksen her Tror jeg iallefall skal kombinere litt, vil ikke ha hele gruppa i en farge!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå