Gå til innhold

Hvordan startet fødsel nr 3 kontra de to andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var riene tettere/vondere? Vannavgang? Og gikk fødselen fortere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå var min fødsel nr to igangsatt dødfødsel da, men svarer ang nr tre likevel..

Nr to startet med rier. De var korte og intense, og jeg følte jeg taklet det godt. Trodde først jeg hadde magesjau, før jeg innså at dette jo var smerter av en annen karakter:p

Under to timer etter første ri, var gutten ute. Ikke behov for sying eller noe, tok meg en dusj og gikk for å spise frokost med lille i bæresjal på magen <3

Skrevet

Jeg opplevde nummer tre som nesten helt lik nummer to. Begge to var rimelig raske og ganske flotte opplevelser. Likevel ble de nevnt av jordmor at når vannet gikk på flergangsfødende, ville ungen være ute kort tid etter. Så dette var nevnt som en obs obs.

Skrevet

Ganske likt, men raskare for kvar gang.

Skrevet

Nr. 1 og 2. Begynte riene om natten. Våknet av action og da var det i gang.

Med nr3 som var min luring, hadde jeg action hver natt en uke før det startet. Men den dagen hun ble født kjente jeg små tak hele dagen. Sånne du måtte stoppe opp for å kjenne, så de var veldig svake. Hadde en på 1 1/2 år da så var ute å gikk tur og handlet osv... Hadde 2 rier jeg stoppet opp da jeg fikk de. På kvelden dabbet det hele av så i halv elve tiden fikk jeg mannen med på kjapp gåtur rett opp en skråning. Da ble det action, 24 dro vi til føden og under 3 timer etterpå var babyen født.

Alle 3 har begynt med rier og vannet har blitt tatt helt på slutten.

Aktiv fødsel 36 timer, 2 timer og 3 timer på nr. 3.

Skrevet

Er også veldig nysgjerrig på dette, venter nr 3 i november. Begge de to første har startet med vannavgang og vært nokså like. Bortsett at nr 1 tok 12 timer, nr 2 tok 4 timer. Så hvordan blir det m nr tre... Gikk også nesten to uker over termin med begge.

Skrevet

Min nr tre startet aldri av seg selv. Hadde masse maserier og murringer 2-3 uker før fødselen, men ble aldri noe mer action av det. Ble strippet tre ganger uten mer effekt enn vondter og mas.. 12 dager over termin ble jeg igangsatt ved at de tok vannet. Reine startet etter ca 1,5 time, deretter gikk det fort og hun var ute to timer senere.

Den første startet med vannavgang og fødsel på 5 timer tre uker før termin. Nr to startet med vannavgang og fødsel på 6 timer 10 dager over termin.

Kan trygt si nr tre var min luring, men gikk fort når hun måtte ut! Og nydelig er hun her hun ligger to dager gammel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...