Gå til innhold

Hvorfor i HELVETE må han bare klage på meg????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin i morgen og gjør så godt jeg kan her hjemme.

Får unger ut av huset på morran, og gjør det meste husarbeidet, selv om jeg sliter meg gjennom hver dag nå.

Han kommer hjem til ferdig middag hver dag. Jeg henter barna, følger opplekser, legger ungene HVER dag.

Likevel så klager han. Bilen ser ikke ut, boden(!) ser ikke ut, garasjen ser ikke ut.

Aldri noe som er positivt av det jeg GJøR, bare det jeg IKKE er flink til.

Når jeg ringte han nå for å spørra hva han ville ha til middag i dag, så sier han at han ikke vet om han skal jobbe overtid. Jeg har bedt han om ikke å jobbe ekstra i dag, fordi jeg nesten ikke klarer å gå....

Tlf samtalen endte opp med at jeg begynte å gråte, og la på røret. Det var den dagen. Den lille piffen som er igjen i meg forsvinner når man føler man aldri er bra nok

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Og dere er sammen fordi? Unnskyld, men mannfolk som ikke kan respektere en dame for den jobben hun gjør er ikke så mye verdt i mine øyner...

Vet akkurat hvordan du har hatt det, og jeg må si at jeg hadde det så innmari mye bedre alene...

Skrevet
Og dere er sammen fordi? Unnskyld, men mannfolk som ikke kan respektere en dame for den jobben hun gjør er ikke så mye verdt i mine øyner... Vet akkurat hvordan du har hatt det, og jeg må si at jeg hadde det så innmari mye bedre alene...

Godt spm....han har vel noen gode sider og er pappaen til barna mine, pluss en fantastisk stefar som særkullsbarna er veldig glad i.....

men utover det, drittsekk som jeg ser det nå. Må prøve å få han til å forstå, ellers så går det jo ikke å bli gammel med han....blæh

HI

Skrevet
Og dere er sammen fordi? Unnskyld, men mannfolk som ikke kan respektere en dame for den jobben hun gjør er ikke så mye verdt i mine øyner... Vet akkurat hvordan du har hatt det, og jeg må si at jeg hadde det så innmari mye bedre alene...

Godt spm....han har vel noen gode sider og er pappaen til barna mine, pluss en fantastisk stefar som særkullsbarna er veldig glad i.....

men utover det, drittsekk som jeg ser det nå. Må prøve å få han til å forstå, ellers så går det jo ikke å bli gammel med han....blæh

HI

Gjest Morn du
Skrevet

Æsj, dumme mann!

Si til han at han kan holde kjeft om han ikke har noe fint å si. Overse hans teite kommentarer og si til deg selv at det du gjør er BRA. Han kan vÆre så sur han vil, men du kan velge å overse det (ikke lett, men det er vel den eneste måten å komme gjennom dagen på uten vonde tanker).

Lykke til med fødsel :)

Skrevet

Ta deg en miniferie. Har du mulighet og noen i nærheten du kan bo hos noen dager, så gjør det. Så lar du mannen være hjemme, og ta seg av matlaging,husvask, unger, bil ,garasje,jobb osv.. Og for ikke å glemme, du prente inn i han, at han IKKE har lov å klage.

Hadde bestilt time på familievernkontoret. Ikke en dum ide, at dere får inn en nøytral 3. person, som kanskje kan sette mannen din litt på plass:)

Skrevet

sjønner ikkje hvorfor damer finner seg i så mye dritt.. sett ned foten og be han ta barna og hus stellet litt. spar energien din til fødsel du :) ikkje slitt deg ut for og tilfredstille han hvertfall :)

Skrevet

Husker da jeg var liten, leste jeg boka "Mor streiker". Kanskje det kunne vært en idé å sette den tittelen ut i praksis? Da får mannen plutsleig se hva du har å stri med hver dag. For ikke å snakke om at du er fødeklar, kvinne! Du burde sitte i sofaen med beina høyt og samle krefter til fødselen, mens han tok seg selv i nakken og stilte opp når han kom hjem fra jobb. Dere har jo tross et hjem sammen som begge har ansvar for å holde. Hvis han klager over garasjen og boden så får han da pokker meg gjøre noe med det! Gud bedre, sånne mannfolk gjør meg sinna.

Skrevet

Takk søte damer, er ofte trøst i å få litt medhold bare:))

Klart jeg er hormonell, og klart jeg tyr lett til tårene, men det synes jeg jaggu mannfolk kan ta hensyn til når man har gått 9 mnd med barn i magen og vært dobbeltarbeidende og mere til!!!

Og jeg finner meg ikke i masse dritt til vanlig, nei. Har gitt han så hatten passer flere ganger, og mye har blitt forandret. Han er egentlig livredd for å miste meg.

Men akkurat nå har jeg ikke lyst til å krangle eller ha en dårlig tone.....Fikk en sms nå hvor det st "unnskyld vennen". Skulle bare mangle!!!

Skrevet

Bilen? Boden? Garasjen? Har han i det hele tatt noen oppgaver hjemme etter jobb enn å ete, fise og sitte på ræva? Fortell ham at du ikke vil ha en slik mann i ditt liv. Enten så skjerper han seg, ellers får han sitte og klage på seg selv som singel. Hadde ikke tatt en slik mann med på fødselen, tenk om han klager over at jeg ikke var flink nok til å ikke spy, skrike eller revne. Makan.

Skrevet
Takk søte damer, er ofte trøst i å få litt medhold bare:)) Klart jeg er hormonell, og klart jeg tyr lett til tårene, men det synes jeg jaggu mannfolk kan ta hensyn til når man har gått 9 mnd med barn i magen og vært dobbeltarbeidende og mere til!!! Og jeg finner meg ikke i masse dritt til vanlig, nei. Har gitt han så hatten passer flere ganger, og mye har blitt forandret. Han er egentlig livredd for å miste meg. Men akkurat nå har jeg ikke lyst til å krangle eller ha en dårlig tone.....Fikk en sms nå hvor det st "unnskyld vennen". Skulle bare mangle!!!

Hva har blitt forandret hvis du sier du er dobbeltarbeidende og mer til? Han gjør jo ikke en dritt med ungene eller huset. Sorry at jeg er krass, men VåKN OPP! Du er ikke verdt slik behandling, ingen er det. Gi ham ultimatum - vær den mannen han skal være, eller stikk.

Skrevet

Æsj, så kjedelig. Han trenger å våkne opp, ta tak og kommunisere bedre. Klage har man kun rett til om man tar stor del selv. Bytt roller en periode. Alt det du gjør skal han gjøre. Så får vi se hvor lenge han blir.

En annen ting du kan gjøre er å vise han hva vi har skrevet. Så kanskje han innser at det er han som feiler, og ikke deg.

Klem til deg, og lykke til med fødsel.

Skrevet

gi han noe å klage over da.

La være å lag middag til han, la være å vaske gulv og rydde opp.

Du er høygravid og trenger å sette deg ned å legge beina høyt.

Ta det med ro og bare slapp av, se en film eller les en bok.

Du vet han klager allikevel så hva spiller det for rolle om han klager på mangel på middag eller skittent gulv eller om det er bilen eller boden.

Hva slags mann forventer at hans høygravide samboer skal vaske bilen eller rydde i boden?

Det høres ut som om du tar alt av husarbeid og alt av ansvar for barna, mens han bare kommer hjem til ferdig middag,vasket og ryddet hus, leker litt med barna når han gidder og får sex.

Og i tillegg klarer han ikke sette pris på det du gjør og skjønner tydeligvis overhode ikke hva kroppen din gjennomgår, og det faktum at du gjør en stor jobb med å bære fram hans barn.

Høres ut som om dere trenger å ta en lang samtale om ting,

Skrevet

Høres ut som om mannen din ikke ser stormagen og kanskje ikke helt har fått med seg termindatoen? Du må nok pent minne ham på det. Kan også være lurt å forberede han på at garasjen kommer nok ikke til å bli førstepri de neste 6mnd, så om den er ett problem, så må han ta i ett tak da vel!

Jeg gikk lei her om dagen av alt smårot, kopper og klær som tar litt overhånd her hjemme innimellom, og ga klar beskjed om ikke mannen begynner å hjelpe meg litt(uten at jeg må spørre og mase), så kom jeg til å klikke hver lørdag! Nå har han begynt å sette inn i oppvaskmaskinen han også :)

Skrevet

Så slutt å gjøre alt for ham da, du er da ingen slave?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...