Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #1 Skrevet 22. august 2012 For det er det jeg får inntrykk av her på forumet. Man blir slaktet for sine meninger fordi man mener noe annet enn HI eller andre, flertallet. Kan man ikke akseptere at folk har forskjellige meninger? Og at alle ikke Må mene det samme om alt? Bortsett fra opplagte ting, slike som at røyking/alkohol er skadelig i svangerskapet, utroskap er galt og lignende?
Magia Skrevet 22. august 2012 #2 Skrevet 22. august 2012 Selvfølgelig må man ikke mene det samme. Det hadde bare blitt så utrolig kjedelige diskusjoner hvis man bare skulle godta at alle mener forskjellig. Da hadde alle tråder vært like. Poenget med å diskutere er vel å argumentere for sitt syn, for så å bli møtt med argumentasjon for et annet synspunkt.
fikas Skrevet 22. august 2012 #3 Skrevet 22. august 2012 Jo, alle må mene det samme ellers blir det urettferdig!!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #4 Skrevet 22. august 2012 Selvfølgelig må man ikke mene det samme. Det hadde bare blitt så utrolig kjedelige diskusjoner hvis man bare skulle godta at alle mener forskjellig. Da hadde alle tråder vært like. Poenget med å diskutere er vel å argumentere for sitt syn, for så å bli møtt med argumentasjon for et annet synspunkt. Enig. Er bare at veldig ofte blir man kalt for dum, rar osv hvis man har en annen mening enn "den vanlige mannen i gata". HI
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #5 Skrevet 22. august 2012 Selvfølgelig må man ikke mene det samme. Det hadde bare blitt så utrolig kjedelige diskusjoner hvis man bare skulle godta at alle mener forskjellig. Da hadde alle tråder vært like. Poenget med å diskutere er vel å argumentere for sitt syn, for så å bli møtt med argumentasjon for et annet synspunkt. Enig. Er bare at veldig ofte blir man kalt for dum, rar osv hvis man har en annen mening enn "den vanlige mannen i gata". HI Dum er man bare om man ikke kan argumentere for meningene sine, men rar kan man jo sies å være om man har helt andre meninger enn flertallet. Det er det ikke nødvendig vis noe galt i. Det bør også være mulig å diskutere slike ting som du mener er opplakte ting. Det er langt fra enighet om at litt alkohol, som et halvt glass vin av og til er skadlig selv om du er gravid og det er ikke sikkert at utroskap i alle sammenhenger er bare negativt. Når du plukker ut disse tingene som alle bør mene det samme om gjør du jo selv akkurat det du kritiserer andre for. Du mener at det som er selvfølgelig for deg også bør være det for alle andre. Det er det ikke, selv om det store flertallet er omtrent enige.
Gjest Mentha Skrevet 22. august 2012 #6 Skrevet 22. august 2012 Ja det tys til kraftige midler for å overbevise andre om at man har rett. Kallenavn fra 6.klasse er særs vanlig.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #7 Skrevet 22. august 2012 Det som er mer irriterende enn at "alle må mene det samme" , er når noen svarer på noe som de ikke har den ringeste peiling på. Hvis det sitter en med kompetanse på det aktuelle temaet, så kan du banne på at en eller anne "bedreviter" skal kverulere på fakta. Noen innser rett å slett ikke at de latterliggjør seg selv,på den måten. Er mange ganger jeg ikke gidder å begi meg ut på en diskusjon, selv om jeg sitter på fakta som jeg vet kan være til nytte for den som spør etter hjelp, dette fordi jeg ser at det er kommet inn drøssevis med svar fra personer som antar at de har rett. Men, for all del, det er ikke bare irriterende, det er også underholdende å se hvor mye piss enkelte kan lire av seg;)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 22. august 2012 #8 Skrevet 22. august 2012 Jeg synes det er helt greit med uenighet, men man trenger ikke bli ufin, slik det ofte blir til i trådene her inne.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #9 Skrevet 22. august 2012 Jeg synes det er helt greit med uenighet, men man trenger ikke bli ufin, slik det ofte blir til i trådene her inne. Joda, uenighet er helt greit, men når man faktisk har rett i det en skriver, basert på fakta, og man deretter blir kalt for en idiot og det som verre er, da begynner det å bli litt for drøyt, synes jeg.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 22. august 2012 #10 Skrevet 22. august 2012 Jeg synes det er helt greit med uenighet, men man trenger ikke bli ufin, slik det ofte blir til i trådene her inne. Joda, uenighet er helt greit, men når man faktisk har rett i det en skriver, basert på fakta, og man deretter blir kalt for en idiot og det som verre er, da begynner det å bli litt for drøyt, synes jeg. Det er dessverre det negative i det å kunne gjemme seg bak anonymitet på nett- folk blir fort fryktelig tøffe i trynet.
Von Hertelhofen Skrevet 22. august 2012 #11 Skrevet 22. august 2012 Håper virkelig ikke det! Det er jo akkurat flere meninger og synspunkter som gjør det interessant å være her på DIB.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #12 Skrevet 22. august 2012 Selvfølgelig må man ikke mene det samme. Det hadde bare blitt så utrolig kjedelige diskusjoner hvis man bare skulle godta at alle mener forskjellig. Da hadde alle tråder vært like. Poenget med å diskutere er vel å argumentere for sitt syn, for så å bli møtt med argumentasjon for et annet synspunkt. Enig. Er bare at veldig ofte blir man kalt for dum, rar osv hvis man har en annen mening enn "den vanlige mannen i gata". HI Dum er man bare om man ikke kan argumentere for meningene sine, men rar kan man jo sies å være om man har helt andre meninger enn flertallet. Det er det ikke nødvendig vis noe galt i. Det bør også være mulig å diskutere slike ting som du mener er opplakte ting. Det er langt fra enighet om at litt alkohol, som et halvt glass vin av og til er skadlig selv om du er gravid og det er ikke sikkert at utroskap i alle sammenhenger er bare negativt. Når du plukker ut disse tingene som alle bør mene det samme om gjør du jo selv akkurat det du kritiserer andre for. Du mener at det som er selvfølgelig for deg også bør være det for alle andre. Det er det ikke, selv om det store flertallet er omtrent enige. Utroskap ER svik. Hvis mannen/dama gir samtykke til at partneren ligger med andre, man lever i åpent forhold eller er swingere, så defineres ikke det å ligge med andre som utroskap. Utroskap er noe som skjer bak ryggen på partneren, og jeg tror nok de fleste mener at svik i et forhold er negativt. Alkohol og røyk har påvist negative effekter på fosteret, det er forskningsresultater som IKKE en gang spriker. Det jeg menter i hovedinnlegget, er at man blir kalt for rar hvis man lar hunden springe sammen med ungene, liker å kle seg i høye heler og andre "like"-ting som ikke har noe som helst med vitenskap eller generell moral å gjøre. HI
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #13 Skrevet 22. august 2012 Hva hadde vært poenget med et diskusjonsforum dersom alle hadde like meninger...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå