Gå til innhold

Påpassing i bhg


Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille på 1 år skal snart begynne i bhg...og som de fleste andre putter hun alt i munnen.....

Hvordan skal dette gå i bhg når de er ute? Klarer de å passe på at de minste ikke spiser ting ute, feks blader, småkvister o.l.....

Er sikkert hysterisk, men likevel, det bekymrer meg!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, det klarer de ikke å passe på. Og det går fint :)

Skrevet

Ha ha, alt vi foreldre bekymrer oss over. Det går så fint, så. Dette var sikkert jeg også redd for da mine begynte i barnehagen. Nå er de skolebarn, noen er tenåringer, og nå er det andre ting å bekymre seg over. Det tar aldri slutt.

Skrevet

De finner nok fort ut hva som ikke smaker godt ;)

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Nei, det er ikke mulig, men det går nok veldig bra.

 

Den første perioden var jeg til tider sjokkert over hva jeg fant i bleien hennes ;)

Skrevet

det går ikke ann og passe på alt, ikke vær redd, det går så fint :)

Skrevet

I barnehagen rett ved oss, lar de barna prøve seg frem og stopper dem ikke i å putte noe i munnen. I vinter sto en flokk treåringer og knasket på isklumper med strøsand i. Spyttet steiner, og tygget videre. Jeg sto og snakket med en av de ansatte da en tass stolt kom bort og proklamerte at han hadde spist en stein, før han gikk tilbake til "arbeidet." Det er vel ganske så umulig å følge med på at ingen spiser på noe, men de passer jo på at ingen kveles. :)

Skrevet

MIn kom hjem med glitter i bleia og på hele rompa på mandag, hehe.

De hadde laget krone fordi han hadde bursdag.

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet
MIn kom hjem med glitter i bleia og på hele rompa på mandag, hehe. De hadde laget krone fordi han hadde bursdag.

 

Gutten min glitrer enda etter desembers julepynt-laging! ;)

Skrevet

Nei det klarer de ikke passe på tilen hver tid men hva så??

Barnet dør ikke av å ta det i munnen akkurat.

Skrevet

Uff. Er også bekymret for det samme....

Skrevet

Dette blir jeg også litt urolig over. Man skal jo ikke gi små barn peanøtter, rosiner ol, hva er da forskjell på å la de smake/spise småstein?

Skrevet

To valg - bli hjemme med barnet, eller stole på at de vet hva de gjør i barnehagen.

 

Det er stor forskjell på å spise litt småkvist og stein og å putte innpå peanøtter og rosiner. Peanøtter kan gi allergisjokk og rosiner vet man at det forekommer en muggsopp i som ikke er bra for de aller minste.

Skrevet
Dette blir jeg også litt urolig over. Man skal jo ikke gi små barn peanøtter, rosiner ol, hva er da forskjell på å la de smake/spise småstein?

 

Hvorfor kan de ikke få rosiner, kvelningsfare eller noe annet?

Skrevet

rosiner vet man at det forekommer en muggsopp i som ikke er bra for de aller minste.

Skrevet
rosiner vet man at det forekommer en muggsopp i som ikke er bra for de aller minste.

 

Oj, jeg er barnehageansatt og visste ikke dette. Og det gjør tydeligvis ikke de jeg jobber med heller

Skrevet
Dette blir jeg også litt urolig over. Man skal jo ikke gi små barn peanøtter, rosiner ol, hva er da forskjell på å la de smake/spise småstein?
Hvorfor kan de ikke få rosiner, kvelningsfare eller noe annet?
I rosiner er det små mengder av en gift fra sopp som kroppen bar klarer å bryte ned ganske sakte. Hos barn som spiser mye eller ofte rosiner kan det da skje at det lagres opp så mye av denne giften at det kan bli skadlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...