Gå til innhold

Lekser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt eldste barn har begynt på skolen og har da allerede begynt å få litt lekser. Dere som har mindre søsken til førsteklassinger, hvor og når gjør barnet "lekser"? Det blir litt knapt med tid dersom han skal gjøre det etter at de yngre søsknene har lagt seg - dessuten er han jo da sliten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte inn en tegnebok og farver slik at minstemann satt rolig med sine "lekser" da leksene skulle gjøres.

Skrevet

Er heldig og er i permisjon, så henter hun på skolen før 4-åringen blir hentet i bhg.

Ellers blir det gjerne under middagen, kombinere middagslaging og lekser....spørs jo litt hvor gamle de andre barna er. Vi får snart en nyfødt en i tillegg. Det går også an å benytte seg av leksehjelp hvis skolen har det. Det anbefales vel ikke å konsekvent bruke det fordi foreldrene bør jo følge opp dette selv, og ikke minst følge MED, ellers kan man få problemer med å hjelpe sine barn med leksene på senere trinn.

Har alltid hatt regel på at leksene skal gjøres innen 30 min etter hjemkomst, jeg.

Skrevet

Storesøster tar bussen hjem fra skolen mens lillebror er i bhg enda. Så starter hun på leksene før jeg henter han. Lillebror ser på tv, er oppe og leker eller ute og leker mens storesøster gjør leksene når han er hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...