Gå til innhold

hva er aldersforskjellen mellom nr 1 og 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er aldersforskjellen pa barna deres. Jeg har en pa 1 ar naa og jeg har en mistanke om jeg kanskje er gravid igjen. Foler det kom for fort er ikke helt klar for en ny baby enda og na som jeg skal begynne pa jobb igjen neste uke er flau for a si at jeg er gravid igjen. Er ogsa redd jeg misterjobben for jeg skal pa permisjon igjen om 9 maneder. Og jeg kan ikke vurdere abort i det hele tatt. Frustrert

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tre år mellom dei :-) Fem år mellom 2 og 3. Fekk første i lærlingtida :-)

Gjest Mamma til 1+spire2012<3
Skrevet

Her blir det ca 17 mnd mellom de :)

Skrevet

Eldste er 9 år, minste er 7 måneder og jeg er gravid med nr. tre som kommer i februar :) Jeg får tre måneder med arbeid mellom permisjonene mine, uten at hverken jeg eller arbeidsgiver ser noe problem i det. Jeg skal forsøke å arbeide i de månedene, men det er spørs om det går fordi jeg mest sannsynlig får bekkenløsning. Dette er uansett noe vi har en åpen dialog om og prøver å finne løsninger som er til det beste for begge parter. Arbeidsgiver har ikke lov å si deg opp fordi du er gravid igjen, de har bare med å stille opp med tilrettelegging og det du måtte behøve og har rett til. Snakk med nav og arbeidstilsynet, de kan hjelpe deg om det oppstår problemer :)

Skrevet

2,5 år. Venninna mi har 1,5 år mellom sine. Det er tøft mens det står på med nyfødt og en annen ganske liten tass også, men herlighet for en glede de har av hverandre nå!

Skrevet

Det er 23 mndr mellom guttene våre <3

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

12,5 mnd mellom de to små trollungene mine <3

Skrevet

Dere som har 1 til 2 aars forskjell mellom barna. Hvordan har det fungert for dere nar det gjelder ansvar og jobb og alt?

Skrevet

Det er 23 mnd mellom våres eldste gutter. Helt perfekt vil jeg si :) Med fire barn får jeg jo prøvd litt ulike aldersforskjeller, og jeg synes ca 2 år er helt optimalt. Slitsomt i starten, men veldig greit når de blir eldre. De er nær nok i alder til å være på ikke så altfor ulikt nivå på ting noe som gjør dem til gode venner store deler av tiden.

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Vi har 17 mnd mellom våre to. Så eldste var 8 mnd da jeg ble gravid på ny. Ikke akkurat planlagt, nei ;)

Det første året synes jeg var veldig slitsomt, etter det andre året syntes jeg ting begynte å gå seg litt til og nå når minste er 3 1/2 går det bare bedre og bedre. Nå har de kjempeutbytte av hverandre, de er gode venner og kan leke veldig godt i lag.

Så i ettertid er jeg glad det gikk som det gjorde, men der og da var jeg ikke særlig høy i hatten, og jeg var konstant sliten de første 1-2 årene.

Så, jeg pleier ikke å anbefale det for folk, men skremmer dem heller ikke vekk fra det, for etterhvert som barna blir større blir det bare bedre og bedre at de er så tette ;)

Skrevet

21 mnd mellom våre to, og det var planlagt.

Mannen og jeg delte begge permisjonene likt, så jeg rakk å arbeide 1 år mellom mine to permisjoner.

Skrevet

15 mnd mellom våre.

Helt perfekt. Slitsomt var det de første to årene, men gud så fint det er nå som de er eldre. Nå er de 3 og 4 år, og det er faktisk veldig stor avlastning for oss å ha de så nærme da de alltid har bestevennen sin med seg og ikke trenger særlig aktivisering fra oss voksne.

Skrevet

2 år og tre mnd mellom barn nr, 1 og 2 og nesten 21 mnd mellom barn nr, 2 og 3. Syns det var best med 21 mnd som mellomrom. Litt stress er det selvfølgelig, men heldigvis har jeg omtrent vært hjemmeværende og ikke trengt å styre på med jobb oppi det hele. Kjempe herlig med tette barn. Her leker alle sammen kjempe fint sammen. Litt krangling, men mest gøy =)

Skrevet

12 mnd +1 dag mellom de to første, deretter 2,5 år til nestemann.

Skrevet

Først kom gutten så kom jenta etter med 2 år og 5 mnd mellomrom :)

Skrevet

13,5 mnd mellom de to herlige guttene mine :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Mellom 1 og 2 er det 4 år og mellom 2 og 3 er det 3 år.

Skrevet

Her er det nesten 5 år mellom dem

Skrevet

26 Mnd mellom de to eldste, og blir 17 Mnd mellom minsten og Trillingene :-) så 5 unger på 3,5 år.

Skrevet

Snart3-4-5barns-mor87: Oj..... Hvordan reagerte dere på at tredje graviditeten faktisk var trillinger? Hvor mange barn så dere for dere at dere skulle få tilsammen? Jeg ble sittende å tenke på økonomi, bil og bolig her. Ser for meg at vi måtte snudd på hver krone, ikke kunne gått i svømmehall, ikke kunne hatt bil med plass til alle barna. Hvordan kommer det økonomiske til å gå for dere?

Jeg kommer til å ha 2 år og 11 mnd mellom nummer 1 og 2.

Skrevet

Her er ungene 13 år, 5 år, 3 år og 8 mnd. Synes det er veldig kjekt med ca 2-2,5 år mellom barna.

Skrevet

Snart3-4-5barns-mor87: Oj..... Hvordan reagerte dere på at tredje graviditeten faktisk var trillinger? Hvor mange barn så dere for dere at dere skulle få tilsammen? Jeg ble sittende å tenke på økonomi, bil og bolig her. Ser for meg at vi måtte snudd på hver krone, ikke kunne gått i svømmehall, ikke kunne hatt bil med plass til alle barna. Hvordan kommer det økonomiske til å gå for dere?

Jeg kommer til å ha 2 år og 11 mnd mellom nummer 1 og 2.

Vi var begynt å venne oss til at to i grunn holdt, mulig en 3 etterhvert men Max 4. Så alt i alt positivt overrasket da jeg altid har ønsket en stor familie! Men så tett hadde jeg aldrig trodd.

Vi har en mega stor tett familie, og jeg tror ikke noe vil bli vanskeligere en. Jeg gjør det til selv.

Jeg tror nok vi klarer oss, vi er ikke stor krevende mennesker. Bruker ikke over evne og er villig til å bo usentralt for at ungene skal få plass og uteareal :-) så ingen skal lide noe, selvom de er en av 5 :-)

Skrevet

Jeg har 3,5 år mellom mine 2.

Ganske fornöyd med det faktisk. Men det hadde jeg kanskje värt uansett? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...