Gå til innhold

Dåp

Mini2012+happysurprise2013

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om hvordan mat dere velger å ha? Lager du selv, eller bestiller du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi lager et koldtbord selv vi =)

Ganske vanlig, men det virker så lettvint, også blir det mat for en hver smak :)

Skrevet

Vi skal ha navnefest og skal ha koldtbord. Vi er 50 stk så skal ha selskapet på en gjestegård så vi har bestilt derfra. De lager all mat og ordner alt med pynting så vi trenger bare å dukke opp:p veldig deilig.. Til storebror lagde vi alt selv og det var så mye stress så denne gangen bestiller vi. Ikke ble det så altfor mye dyrere heller...

Skrevet

tenker og lage koldt bord vi og :) får familien til og lage litt hver så blir det ikkje så mye på hver. sist dåp så laga eg nesten ingen ting selv :P har en ivrig familie og sviger familie som er flinke til og stille opp med kake baking og lager lett noen retter til koldtbordet og :)

men om du ikkje har noen til og hjelpe så kan du gjør det enkelt selv og velge lette ting :)

Skrevet

Så bra:-) fikk tilbud om å få hjelp til å lage maten og kaker, og det blir jo litt billigere enn å bestille.:-)

Skrevet

Vi skal ha dåp for vår lille jente nå. Vi bestiller snitter og en marsipankake. Mormor og farmor baker 1 kake hver. Da vasker jeg huset og pynter bordet og så er vi ferdige! Ikke så mye jobb, nemlig jo litt likevel da.

Jo forresten, og så har jeg sydd dåpskjolen selv. Veldig stolt av den da selvfølgelig!

Skrevet

Hei,

Vi lagde maten selv siden vi var "bare" 18 stk til middag, eller rettere sagt så var det mamma som lagde forrett nemlig blomkålsuppe, svigermora mi hovedrett som var stekt lammelår og tilbehør, til dessert var det vaniljeis med skogsbær. Til kaffe og kaker var vi totalt 24 gjester fordelt på 4 kaker som andre hadde bakt for oss + snitter som jeg selv stelt i stand. Siden det var så mange som ville hjelpe til, hadde vi en rolig og bedagelig dåpsselskap :) Kjempe koselig må jeg si!!!

Skrevet (endret)

Hei. Vi er blant de som vurderer gryterett. Ser det har blitt slaktet i andre innlegg, men vi blir minst 30 stykker og med leie av lokalet blir det ganske dyrt hvis vi skulle bestillt mat. Kunne jo laget koldtbord, men det blir jo litt jobb det også til så mange. Dåpen er i november, og det blir mat ved lunsj tider så vi synes det kunne være godt med litt enkel varm mat.

Bestiller marsipankake og lager andre kaker i tillegg.

Endret av Milliun
Skrevet

Tenker at man kjenner best sine gjester og seg selv, da passer det man synes passer :)

For min del er jeg veldig usikker på om vi skal ha dåp eller ikke........det er opp til meg, mine to er døpt, hans er ikke......hmmm

Skrevet
Hei. Vi er blant de som vurderer gryterett. Ser det har blitt slaktet i andre innlegg, men vi blir minst 30 stykker og med leie av lokalet blir det ganske dyrt hvis vi skulle bestillt mat. Kunne jo laget koldtbord, men det blir jo litt jobb det også til så mange. Dåpen er i november, og det blir mat ved lunsj tider så vi synes det kunne være godt med litt enkel varm mat. Bestiller marsipankake og lager andre kaker i tillegg.

Jeg synes det hørtes kjempegod ut jeg ;)

Skrevet
Hei. Vi er blant de som vurderer gryterett. Ser det har blitt slaktet i andre innlegg, men vi blir minst 30 stykker og med leie av lokalet blir det ganske dyrt hvis vi skulle bestillt mat. Kunne jo laget koldtbord, men det blir jo litt jobb det også til så mange. Dåpen er i november, og det blir mat ved lunsj tider så vi synes det kunne være godt med litt enkel varm mat. Bestiller marsipankake og lager andre kaker i tillegg.
Jeg synes det hørtes kjempegod ut jeg ;)

kjempegodt skulle det stå ;)

Skrevet

Vi skal ha navnefest hjemme og bestiller via cateringfirma. Deilig å slippe å lage mat når man skal ha det hjemme og det uansett blir en del å styre med av drikke, pynting osv. Nå er ikke dette før i juni da - men er allerede enig. Haha

Skrevet

Jeg har gjort forskjellige ting til mine tre: cateringfirma leverte koldtbord til nummer en, lunchtallerken til alle med nummer to og hjemmelaget tapasbuffet til nummer tre. + massevis av kaker fra både meg, bestemødrene, oldemor og noen faddere. Synes det er kjekt å skreddersy hver enkelts dag litt, jeg. Ulike tider på året og ulike lokaler har gjort at jeg har tenkt slik.

Også kommer det selvsagt an på både budsjett og overskudd. med nummer en var jeg alene, så jeg bestilte ALT og leide inn folk til rydding og det hele. Med nummer to hadde vi bryllupet vårt samme dag, så da var det hektisk , men til nummer tre tok vi oss tid til å koke min himmelske fiskesuppe og lage noen snacky retter selv. Alle tre var kjempekoselige på sin måte:-)

Skrevet

Hei. Vi er blant de som vurderer gryterett. Ser det har blitt slaktet i andre innlegg, men vi blir minst 30 stykker og med leie av lokalet blir det ganske dyrt hvis vi skulle bestillt mat. Kunne jo laget koldtbord, men det blir jo litt jobb det også til så mange. Dåpen er i november, og det blir mat ved lunsj tider så vi synes det kunne være godt med litt enkel varm mat.

Bestiller marsipankake og lager andre kaker i tillegg.

Her i Trøndelag er helt vanlig ned sodd i dåp, så jeg mener gryteretter til 30 stk er en flott plan :-)

Skrevet

Så flott å få så mange svar:-) vi ender opp med å lage koldtbord, og får masse hjelp av våre foreldre:-) så blir det ei skikkelig dåpskake fra konditor, og mange som baker! Gleder oss veldig nå!:-)

Skrevet

Vi hadde rømmegrøt med spekemat :) Vi bestile fra Tine gjennom butikken, og det var bare å varme opp og servere. Veldig enkelt og kjempegodt!

Kakene kom av seg selv, der foreldre og familie baker:)

Skrevet

Her skal vi bestille koldtbord. Enkelt og greit og noe for en hver smak.. :-)

Skrevet
Vi hadde rømmegrøt med spekemat :) Vi bestile fra Tine gjennom butikken, og det var bare å varme opp og servere. Veldig enkelt og kjempegodt! Kakene kom av seg selv, der foreldre og familie baker:)

Dette var et fantastisk forslag. Tror jammen jeg setter mor i sving med kokingen, så kan svigermor lage kaker :-) Har en svært hjelpsom familie så vi slipper stort sett billig unna selv :-)

Til vår første var det koldtbord fra den lokale slakteren, til vår andre var det en bekjent som er kokk som lagte tapas og serverte. Deilig å slippe å stå å koke så mye selv i forkant. Er nok som skal gjøres når en er hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...