Gå til innhold

Beste vinterdress?

Anbefalte innlegg

Gjest Gullguttene
Skrevet

Meg igjen! Jeg som spurte om Name It dressen i går, men siden den ikke var noe særlig så prøver jeg igjen...

Kan du anbefale meg en god vinterdress til gutt på snart to år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi - og bhg - har vært veldig fornøyd med POMPdeLUX sine vinterdresser de siste 2 årene. :)

Skrevet

Her er jeg desidert mest fornøyd med Didrikson, av de jeg har prøvd. Kjøpte den på MX sport til 899,-. Ellers så skal lillesnuppa få Kapp Ahl sin i år. Har hørt mye bra om den også. :) Også er den roooosa, og det er visst dødsviktig for prinsesser på 3 år. ;)

Skrevet

Jeg er mest fornøyd med Ticket to Heaven.Den er slitesterk,varm,lett og vanntett,fineste dressen er det også. Har hatt Reima 2 ganger men blitt skikkelig slitt i rompa og på knærne etterhvert.

Hadde ikke gått for en billig variant på Hennes eller Kappahl,dressen skal tross alt tåle mye og brukes helt til våren.

Skrevet

Mine favoritter er LegoTec og Isbjörn. Kan vel ikke helt forsvare Isbjörns pris, det er ikke en dress jeg kjøper årlig for å si det sånn. Ellers har jeg likt Reima også, men ja, den blir veldig slitt på knær og rompe!

Skrevet

Etter å i flere år ha kjøpt Reima og HH gikk vi ifjor for KappAhl sin Kax. Og den var helt super. Både passformen, slitasjestyrken og design knuste mine erfaringer med andre dresser.

Så når har jeg allerede sikret meg årets dresser fra KappAhl igjen :)

Skrevet
Jeg er mest fornøyd med Ticket to Heaven.Den er slitesterk,varm,lett og vanntett,fineste dressen er det også. Har hatt Reima 2 ganger men blitt skikkelig slitt i rompa og på knærne etterhvert. Hadde ikke gått for en billig variant på Hennes eller Kappahl,dressen skal tross alt tåle mye og brukes helt til våren.

Dressen jeg kjøpte på KappAhl har tålt mye mer enn de dyre dressene jeg har kjøpt tidligere. Ser fremdeles like nye ut, ingen slitasjemerker overhode.

Skrevet

Etter tre barnehagebarn og mange ulike dresser må jeg bare si Isbjörn of Sweeden. Ingen over, ingen ved siden :)

Skrevet

Etter tre barnehagebarn og mange ulike dresser må jeg bare si Isbjörn of Sweeden. Ingen over, ingen ved siden smile.png

Vurderte den jeg ifjor, men hang den raskt tilbake. Den var jo skikkelig tung.

Skrevet

Jeg har vært veldig fornøyd med Reima sine vinterdresser, de er varme, og samtidig bevegelige og ikke altfor tunge. Det er mulig de blir fort slitt på slitasjeområder slik som noen over her skriver, men for en toåring er ikke det noe problem. :) Vår 3-åring har hatt Reima i to år nå, og dressen ble ikke slitt i det hele tatt forrige vinter. Første året (da han var 1 1/2 år) kjøpte vi en brukt Reima-dress og den var også helt fin året ut.

Skrevet
Etter tre barnehagebarn og mange ulike dresser må jeg bare si Isbjörn of Sweeden. Ingen over, ingen ved siden smile.png

å, det var synd! Sikker på at du ville likt den :) Alle jeg kjenner som har prøvd den sverger kun til den etterpå. Super passform, og barna blir ikke klamme.

Min svigerinne med doktorgrad i påkledning bruker bare disse dressene til sine barn.

Gjest Gullguttene
Skrevet

Takk for alle tips! Endte opp med Reimadress i år, ble overbevist av dama i butikken:P Hadde Reima i fjor også, men da ble den nesten ikke brukt så kan ikke si jeg har noen erfaring med den. De var ikke mye ute i bhgen, og kan ikke skryte på meg at vi brukte den så mye hjemme heller.

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Oi håper Name it er bra jeg da, for den har jeg kjøpt! Fin og lett uten strikk i livet:) og uten tung gummi overalt! Og kom best ut på en dansk test jeg ikke husker navnet på, men som jeg så i butikken Sukkertøy

Gjest Gullguttene
Skrevet
Oi håper Name it er bra jeg da, for den har jeg kjøpt! Fin og lett uten strikk i livet:) og uten tung gummi overalt! Og kom best ut på en dansk test jeg ikke husker navnet på, men som jeg så i butikken Sukkertøy

Jeg leste en blogg hvor Name It dressen ble anbefalt, bloggeren hadde hatt den til jenta si flere vintre(ny dress hvert år). Så da tenkte jeg å høre hva andres erfaringer var siden dressen var relativt billig. Så det er nok smak og behag:)

Skrevet

har hørt at troll skal være så fantastisk , ikke minst slitesterk og siden frøkna mi klarer å ødelegge dress etter dress etter dress (og andre klær for såvidt)

Prøver jeg Troll i år.

Så får vi se da, var heldig å fikk kjøpe til halv pris her om dagen, fjorårets modell men hva spiller det for rolle, om de har ligget et år på lagret :)

Av de dressene jeg har hatt opp gjennom på barna mine så har faktisk billigdressene av ukjent merke vært varmere og bedre en en del av de dyre merkene.

Reima var jeg ikke fornøyd med ihvertfall.

Skrevet

Har kjøpt Bergans i år, har ikke fått prøvd den da det er under to uker siden sesongen begynte og vi har hatt sol og sommer :-)

Om Bergans dressen for barna er like bra som alle sier Bergans er for voksne, skulle en nok tro at det blir bra. Har aldri hatt Bergans til meg selv, da jeg ikke er en ut på tur, aldri sur person.

Ellers har jeg brukt en del Troll og Reima. Der foretrekker jeg Troll, Reima lekker og slites mer. Men Reima virker mer komfortabel for barna. Reima ser finere ut, bortsett fra kjipt design på gutte dressene.

Har også hatt Reflex, den er ikke bra. Ticket er bra, men dyr. Da hedde jeg nok gått for Reima eller Troll som er billigere alternativ, vel Troll er samme pris, men da får man i det minste med en ull dress i prisen.

Har hatt fix fra Lindex som ski klær og det har funket veldig bra i snøen, også i påske slapset.

Skrevet

Har kjøpt Reima for 3 sesong. Veldig fornøyd med den dressen til små barn ihvertfall. Har enda ikke funnet noe fullgodt alternativ.

Synes dressene jeg har sjekket ut er enten for tunge eller stive. Men jeg fant en dress fra Claire som jeg hadde ekstremt lyst på!! Den var fin den. Lett og myk og damen i butikken hadde bare hørt lovord om den. Det ville vært et alternativ om ikke den hadde kostet 1000 kr. Har alltid kjøpt Reima brukt eller på salg.

Skrevet

vi har hatt Reima, Troll, og Friends dress. Mest fornøyd med Troll-dressen. Den er lett og myk, slitesterk, vanntett men virker som den puster godt. Fint at den har for man kan ta ut. Jeg har hatt bare en dress både høst, vinter og vår med den trolldressen!

Skrevet

Har hørt om flere som sliter litt med å få på seg dressen(troll) pga det løse fôret. Vil i såfall anbefale at barnet tar på seg innerdresse først så ytterdressen. Tar jo lengre tid da......

Skrevet

Jeg har prøvd det som er å prøve av dresser tror jeg, arvet og kjøpt nytt, billige og dyre merker. Og jeg kan helt ærlig ikke si at jeg har merket noen forskjell på dem. Ingen har fått hull eller blitt tydelig slitt. Alle har holdt barna varme og tørre. Så jeg er veldig avslappa på dette med vinterdresser. De aller, aller fleste funker som de skal. Og gjør de ikke det får du alltids bytta.

Skrevet

Ticet to heaven definitivt, og miniature. I år skal jeg ha en av hver:-) Reima blir fort slitt. Ungene mine har alltid holdt seg varme i tth uten å bli klamme, de er utrolig slitesterke og har kjempefin passform. Her går dressene i arv til og med etter gutter i verste alder mtp bruk:-) Miniature har også alltid vært knallgod.

Skrevet

å, det var synd! Sikker på at du ville likt den :) Alle jeg kjenner som har prøvd den sverger kun til den etterpå. Super passform, og barna blir ikke klamme.

Min svigerinne med doktorgrad i påkledning bruker bare disse dressene til sine barn.

Isbjørn er defifenlig best men så dyre at det er skremmende, billigste jeg har sett dem er 1700kr og det var på SALG! :) jeg har relex til mine og er fornøyd med de :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...