Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #1 Skrevet 21. august 2012 Jeg skal levere ungen i barnehagen for første gang. For første gang skal ungen ha full dag. Skal levere hn 08.30 og hente hn rundt 16.15. Huff. Vet hn trives veldig godt, men er forferdelig første gang!!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #2 Skrevet 21. august 2012 Hos oss gikk det kjempebra. Det var full rattata inn og hoppet rett oppi bilkassen, hadde knapt nok tid til å si hadet. Det er faktisk verre nå et drøyt halvår senere, for nå henger han i buksebeinet mitt og sier mammaaaaa! når jeg skal gå. Vondt i mammahjertet da ja.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #3 Skrevet 21. august 2012 Ja du er så grusom, bra du skjuler kjønnet på ungen så vi ikke finner ut hvem du er! Det går nok bra!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #4 Skrevet 21. august 2012 En jævlig dag, det er den dagen barnet ditt får en alvorlig diagnose eller blir alvorlig skadet. å kalle første hele dag i barnehagen jævlig er så barnslig at jeg ikke kan tro det er en voksen dame som har skrevet det. Ta deg sammen!
høstbaby2011 Skrevet 21. august 2012 #6 Skrevet 21. august 2012 Nr3 her må nok ta seg en bolle. Jeg skjønner godt at hun synes morgendagen blir JÆVLIG, og det er hun i sin fulle rett til å synes. Man kan ikke gå rund å "la være" å synes ting er trist/tungt/slitsomt/jævlig osv, fordi at det alltid er noen som har det værre!?! Hallo!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #7 Skrevet 21. august 2012 Hvorfor så sure....? Fordi en voksen dame sutrer verre enn femåringen min. Bittelitt perspektiv på ting er veldig kjekt å ha.
høstbaby2011 Skrevet 21. august 2012 #8 Skrevet 21. august 2012 Rettere sagt; IFALL det er noen som har det værre.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #9 Skrevet 21. august 2012 Nr3 her må nok ta seg en bolle. Jeg skjønner godt at hun synes morgendagen blir JÆVLIG, og det er hun i sin fulle rett til å synes. Man kan ikke gå rund å "la vÆre" å synes ting er trist/tungt/slitsomt/jÆvlig osv, fordi at det alltid er noen som har det vÆrre!?! Hallo! Jo, det kan man. Man kan ta seg sammen og bare akseptere at for barnet kretser ikke lenger hele verden rundt mamma, og at "hn" kommer til å ha det helt fint uten henne. En nÆr slektning av meg mistet nettopp sitt ufødte barn i uke 35. DE hadde, og har, det JÆVLIG. HI burde skamme seg.
høstbaby2011 Skrevet 21. august 2012 #10 Skrevet 21. august 2012 Du anonym burde skamme deg!! Det er selvfølgelig veldig trist det du forteller, men jeg går ut fra at du er en voksen person, og da bør du forstå at andre har sine problemer, du dine osv. Dette er et forum, at hun deler sine tanker om at hun gruer seg til morgendagen er da vel hel greit?! Hvis dette er hva som er JÆVLIG for henne så la nå hun få synes det! Du kan ikke ramse opp ting som er verre bare for at du synes dette ikke er noe å bekymre seg for. " mannen min er utro og ødelegger familien, jaja men ikke bry deg om det, tenk på ungene i afrika, de har det mye verre en deg!" !?!?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #11 Skrevet 21. august 2012 Du anonym burde skamme deg!! Det er selvfølgelig veldig trist det du forteller, men jeg går ut fra at du er en voksen person, og da bør du forstå at andre har sine problemer, du dine osv. Dette er et forum, at hun deler sine tanker om at hun gruer seg til morgendagen er da vel hel greit?! Hvis dette er hva som er JÆVLIG for henne så la nå hun få synes det! Du kan ikke ramse opp ting som er verre bare for at du synes dette ikke er noe å bekymre seg for. " mannen min er utro og ødelegger familien, jaja men ikke bry deg om det, tenk på ungene i afrika, de har det mye verre en deg!" !?!? Det er egentlig ikke poenget mitt. Poenget mitt er at dersom man er så sart at dagen blir jÆvlig av at barnet skal vÆre en hel dag i barnehagen der det har det bra (det skriver hun jo!), så er man så sart at man burde krype inn i skallet sitt igjen. Spar de store ordene og bekymringene til du får noe å bekymre deg for.
2 hjertegull :) Skrevet 21. august 2012 #12 Skrevet 21. august 2012 Signerer Høstbaby her.. Det er forferdelig for mange mødre når barna begynner i barnehage, og spesiellt etter tilvenningen. Man er vant til å være sammen med barnet hele døgnet, og plutselig skal man være borte fra hn halve dagen. Joda, ungen har det bra i bhg, men likevel skulle mange ønske man hadde mulighet til å være lengere hjemme med dem, og også gi dem kortere dager når de begynner. Så jeg mener at HI's følelser er helt berettiget, og hun som alle andre her, må få lov å dele uten å bli halshugd, kalt sart og diverse andre ting.
Magia Skrevet 21. august 2012 #13 Skrevet 21. august 2012 Huff, HI, du gikk i samme fella som jeg gjorde her om dagen. Skrev et innlegg hvor jeg var fortvila over å ha gått fra en hylende unge i barnehagen. Man må visst passe seg for å ikke vise "svakhet" her inne, og ikke tillate seg å føle noe med mindre det er atomkrig og sult det er snakk om. Jeg fikk beskjed om å vokse opp, så nå bare videresender jeg den livsviktige beskjeden fra Anonym den gang: voks opp!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #14 Skrevet 21. august 2012 det jeg synes er ille,det er banning av foreldre....og jeg likte ikke innlegget av den grunn, men jeg halshugger ikke...vi har alle vår måte å si og være på.... men HI,det går nok bra skal du se ;-)) er det veldig ille for deg, kan du slå på tråden til barnehagen rett etter du har dratt ,og kanskje en gang til i løpet av dagen.... det går sikkert så bra atte ;-))
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #15 Skrevet 21. august 2012 Jeg forstår følelsen din HI, ingen problemer med det. Lykke til i morgen, tror dagen for barnet blir bedre enn for deg... om det kan være en trøst... Men på generelt grunnlag så synes jeg man skal tenke litt på hvordan man uttrykker seg. Hva skjer den dagen man opplever noe riktig traumatisk og forferdelig. Da står man igjen uten ord som kan beskrive det man føler - fordi man har "brukt opp" meningen bak ordene ved å hevde at alt mulig er "jævlig"... eller man bruker andre spesielle kraftord. Jeg tror vi blir fattigere hvis vi ikke greier å beskrive følelsene våre med andre ord enn disse kraftordene som etter hvert mister sin kraft. Men kanskje dette er en "innsikt" man kommer til når man har hatt virkelig traumatiske opplevelser... da blir man ofte litt mer ydmyk ift hva som er f.eks. fælt i forhold til hva som er jævlig... Hvis man stadig vekk omtaler mer "vanlige" ting som jævlige så vil man også risikere at man ikke blir forstått den dagen man virkelig har opplevd noe som er jævlig.... Igjen - dette er ikke ment som et angrep på HI's ordvalg, bare som noe en del kanskje kan tenke gjennom...
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #17 Skrevet 22. august 2012 Hvordan gikk det å levere hi? Godt at du spurte om det. Jeg har ligget søvnløs i natt og lurt på det samme.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #18 Skrevet 22. august 2012 Jeg skjlnner deg også, HI. Merkelig at du får sånne spydige reaksjoner. Det er klart det kan føles grusomt å forlate barnet sitt så lenge for første gang. Du får trøste deg med at disse kommentarene kanskje kommer nettopp fordi det faktisk egentlig ikke er noe å grue seg for, og det helt sikkret kommer til å gå fint.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #19 Skrevet 22. august 2012 Jeg skjlnner deg også, HI. Merkelig at du får sånne spydige reaksjoner. Det er klart det kan føles grusomt å forlate barnet sitt så lenge for første gang. Du får trøste deg med at disse kommentarene kanskje kommer nettopp fordi det faktisk egentlig ikke er noe å grue seg for, og det helt sikkret kommer til å gå fint. Det var faktisk et veldig godt svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå