L-8 Skrevet 21. august 2012 #1 Skrevet 21. august 2012 Jr på 20 mnd er iferd med å psykisk knekke sin far og mor! Han sover hele natten som han har gjort det siste året, men i det siste har Leggingen blitt et sant mareritt. Han er en særs aktiv unge, spiser godt, er frisk og rask, så det er ingenting som feiler han på noe vis. Han har nylig begynt i barnehagen, og trives kjempegodt, men det er klart dette er et nytt kapittel i livet hans. Han ligger i juniorseng da han lett klatrer over sprinkelsenger. Vi har faste rutiner kveldstid, mat, bad, tannpuss, kos og bok/sang. Det tar opptil tre timer å få han i søvn nå, at han skal sovne selv skjer tydeligvis ikke lenger. Vi prøver gang på gang å følge ham inn i sengen, men etter 50 forsøk gir man faktisk opp. Vi prøver å legge oss med ham, men det ender stort sett i en brytekamp uten like. Han er tydelig trøtt og sliten, og blir såklart etterhvert overtrøtt, men klarer IKKE å finne roen. Øynene mer eller mindre ruller bak av utmattelse, men sove skal han IKKE. Hiver rundt på seg til han slutt kollapser. HVA GJØR VI????!!!!????
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #2 Skrevet 21. august 2012 Har dere prøvd å legge tidligere? Gutten blir nok sliten i bhg, og trenger kanskje å ta kvelden tidligere enn vanlig. Evt, sover han på dagen? Kutt dagsøvn! Når barna mine har tullet med leggetid har jeg sluttet med dagsoving og heller lagt dem tidligere. En lang periode la jeg sønnen min som da var 2 1/2 - 3 kl 1800, og han sovnet på fem minutter! Før jeg begynte med det la jeg han kl. 1900 og det tok timer! Verdt å prøve kanskje:-)
Annthe og gutta :) Skrevet 21. august 2012 #3 Skrevet 21. august 2012 Enig med forrige taler. Null søvn på dagen og heller legge ham tidligere. Barnehage tar på de små kroppene, og de bikker fort over fra trøtt til overtrøtt og da har man det gående. Her får barna høre på lyttebok når vi slukker lyset, og det er som regel stille når lytteboka er ferdig, såfremt vi får de i seng tidlig nok
L-8 Skrevet 21. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 21. august 2012 Han sover på dagtid ja, alt fra 40 min til halvannen time. Tenker han trenger det siden han fortsatt er såpass "liten", men jeg gjør hva som helst for å endre det håpløse mønstret vi nå er inne i...
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #5 Skrevet 21. august 2012 Mi jente er slik og har holdt på siden i juni. Jeg har forsøkt å legge henne tidligere, senere, kutte ut søvn på dagtid (da ble det skikkelig ille og hun var så overtrøtt at hun holdt på til kl.23 og opptil kl.01 på natta), sove mindre på dagtid, kutte ut barne-tv, ta varme bad før leggetid osv. Ingenting fungerer og hun holder på 1-2 timer hver kveld. Jeg er konsekvent og følger henne rett tilbake i seng, men hjelpes den ungen er sta og utholdende... sukk.... Jeg sier bare: Lykke til! Håper det blir lettere for dere
Novadona Skrevet 21. august 2012 #6 Skrevet 21. august 2012 akkurat som oss, men vi heiv han i pose og satt opp igjen grinda. Han streket litt, men ga seg etter et par dager og fant skikkelig godtonene med senga igjen og sovingen(det gikk nemlig utover natta også) 50 forsøk, var hos oss ca bare 30 min!. Vi talt 97 forsøk på rundt timen, før han sovnet uten grind. Vi holdt på og var standhaftige i 17 dager før vi gikk over til sovepose. Fyttikatta, at vi ikke gjorde det før---
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå