Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #1 Skrevet 21. august 2012 Sønnen min dunka hodet HARDT istad, i øvre del av panna. Det kom ikke noe sår, ikke noe kutt, ikke engang en kul. Han gråt ikke, bare sa at det var vondt. Han er ikke kvalm, ikke kastet opp, besvimte ikke, pupillene er like store, ikke vondt i nakken....osv osv osv. ALT er bra! Er det likevel noe fare for at det har kommet noen indre skader som gjør at det må sjekkes?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #2 Skrevet 21. august 2012 Vil ikke tro det:-) Unger tåler en del
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #3 Skrevet 21. august 2012 Hvor gammel er han? De tåler mye mer enn vi tror! Min eldste ramlet ned fra en stol med hodet først en gang, og var skikkelig svimmel etterpå. Kunne sitte helt vanlig og nesten falle sidelengs. Snakket med legevakten da, og fikk beskjed om at så lenge hun var våken og ikke kastet opp så kunne vi ta det rolig. Men hvis du er veldig usikker, så skader det ikke å ta en tlf.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #4 Skrevet 21. august 2012 ååå guri malla. ring 113. han kommer til å dø..
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #5 Skrevet 21. august 2012 ååå guri malla. ring 113. han kommer til å dø.. Så jævlig teit du er! Ikke hi
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 21. august 2012 #6 Skrevet 21. august 2012 ååå guri malla. ring 113. han kommer til å dø.. Konstruktivt svar!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #7 Skrevet 21. august 2012 ååå guri malla. ring 113. han kommer til å dø.. Så jævlig teit du er! Ikke hi jeg og skjønner at han ikke dør da, men det er lov å bekymre seg! HI
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #8 Skrevet 21. august 2012 Det høres ut som om du har alt under kontroll her. Mulig dunket hørtes verre ut enn det egentlig var? Hold øye med det du allerede har nevnt, og se etter om barnet forandrer atferd. At han ikke er seg selv på en måte ( får redusert bevisthet m.m). Hvis han ikke er kvalm eller kaster opp, besvimte under fallet, blør, klager over hodepine eller har redusert bevisthet er det ikke noe legevakten kommer til å gjøre unasett:)
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #9 Skrevet 21. august 2012 Det høres ut som om du har alt under kontroll her. Mulig dunket hørtes verre ut enn det egentlig var? Hold øye med det du allerede har nevnt, og se etter om barnet forandrer atferd. At han ikke er seg selv på en måte ( får redusert bevisthet m.m). Hvis han ikke er kvalm eller kaster opp, besvimte under fallet, blør, klager over hodepine eller har redusert bevisthet er det ikke noe legevakten kommer til å gjøre unasett:) Ja, antageligvis går det greit...men tenker om det er mulig å få kraniebrudd uten synlige skader? Evnt indre blødninger uten at det syns?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #10 Skrevet 21. august 2012 Det virker som at han overlevde det slaget der altså. Men jeg ville vært obs på om han sla å samme stedet hardt en gang til.. Mi datter slo hodet på trampolina først (ikke noe alvorlig, bare en stor kul) å sommeren året etter får hun en treåre i hodet på nøyaktig samme sted og det utløste epilepsi hos jenta mi. Legen sa at det var veldig vanlig når man fikk hardt slag to ganger på samme sted pga det oppstår arrvev i hjernen som igjen innehar epileptisk aktivitet og slås det en gang til kan det føre til epilepsi. Så slag i hodet er ingen spøk okkesom.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #11 Skrevet 21. august 2012 Det virker som at han overlevde det slaget der altså. Men jeg ville vært obs på om han sla å samme stedet hardt en gang til.. Mi datter slo hodet på trampolina først (ikke noe alvorlig, bare en stor kul) å sommeren året etter får hun en treåre i hodet på nøyaktig samme sted og det utløste epilepsi hos jenta mi. Legen sa at det var veldig vanlig når man fikk hardt slag to ganger på samme sted pga det oppstår arrvev i hjernen som igjen innehar epileptisk aktivitet og slås det en gang til kan det føre til epilepsi. Så slag i hodet er ingen spøk okkesom. Uff, så ekkelt Men takk for the heads up (Haha). Det ble ikke kul engang... ingen verdens antydninger til at det er noe som helst som har skjedd. Huff, får så vondt inni meg, skulle ønske jeg bare kunne tatt han med til en sjekk, røntgen, hva som helst...men de gjør jo ikke det for sånt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå