Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #1 Skrevet 21. august 2012 Til neste år har vi skolejente og i den forbindelse lurer jeg på om vi må melde henne inn på skolen nå i høst? Nå er det slik at det forventes et stort kull i første klasse til neste år og ryktene tilsier at noen av barna må gå på en annen skole i samme bydelen (Vi bor i Oslo). Vi ønsker å få henne inn på den skolen som vi hører til. Søker man plass på SFO på samme måte som bhg i begynnelsen av året?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #2 Skrevet 21. august 2012 Har ei jente som begynte på skolen i Oslo i går. Du trenger ikke å melde jenta di på noe som helst. Du får brev i posten en gang til vinteren med beskjed om hvilken skole hun skal skrives inn på og når det skjer. Samtidig kan du evt søke om overflytting til annen skole dersom dere ønsker det - men man er ikke garantert å få plass et annet sted. Fristen for å søke plass på aktivitetsskolen (som SFO heter i Oslo) tror jeg er 1. april. Men det er ikke noe stress. Der får alle plass. Med andre ord. Du trenger ikke å gjøre noen ting ennå. Men det er riktig at mange av Oslo-skolene er veldig overfylte. Skolegrensene må derfor justeres jevnlig, så alle år ikke plass på det man tror er nærskolen. I bydelen vi bor i er det smekkfulle klasser på alle skolene unntatt en tror jeg. Så om noen kommer flyttende hit nå, vet jeg ikke hvor de barna skal gå på skole.
Gjest Ziva Skrevet 21. august 2012 #3 Skrevet 21. august 2012 Smarteste du gjør nå er å ta en tlf til skolekontoret og høre med de hvor deres barn starter på skole neste år. Og hvis det ikke er skolen i nærmiljøet så starter du klageprosessen med en gang. Vår seksåring ble flyttet til en skole lengre unna, så jeg satte himmel og jord i bevegelse for at hun skulle få gå på skolen i nærmiljøet. Vi fikk gjennomslag på vår klage og hun startet på skolen i nærmiljøet. SFO trenger man ikke å søke på slik som barnehagen. Man får papirer fra SFO når man får papirer fra skolen. Så fyller man ut og sender inn, alle har krav på plass på SFO.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #4 Skrevet 21. august 2012 Takk for nyttige svar! Jeg fikk litt panikk her HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå