Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #1 Skrevet 21. august 2012 når man har 50/50-får man ikke en full barnetrygd hver, og skatteklasse 2 hver sitt år??
gravid me nr 8 :-) Skrevet 21. august 2012 #3 Skrevet 21. august 2012 man får halve barnetrygden i hvert fall...
HeltAnonym Skrevet 21. august 2012 #4 Skrevet 21. august 2012 Man får ikke skatteklasse 2 om man har samboer. Min mann har 50/50 for sitt barn, og han får ikke skatteklasse 2 annethvert år pga at vi er samboere. Men man får vel halve barnetrygden vil jeg tro.
HeltAnonym Skrevet 21. august 2012 #5 Skrevet 21. august 2012 Men ja, om man ikke har samboer får man skatteklasse 2 annethvert år
Globox Skrevet 22. august 2012 #6 Skrevet 22. august 2012 Man får skatteklasse to annethvert år ja. Når det gjelder barnetrygden er det forskjell på om man har avtalt at en forelder har hovedomsorg og den andre 50% samvær eller det som kalles delt bosted. Har man delt bosted får begge foreldrene en halv barnetrygd hver men fordi begge foreldrene ved delt bosted regnes som aleneforsørgere får man i tillegg en halv barnetrygd til hver seg. Til sammen tilsvarer det en hel barnetrygd på hver. Dette med regelverket rundt barnetrygden ved delt bosted vet de nesten ikke om på NAV en gang men vi har nettopp fått det slik her, men det er altså kun ved avtalt delt bosted.
Magetaska Skrevet 22. august 2012 #7 Skrevet 22. august 2012 Min mann fikk annethvert år før vi ble samboere. Men får mor til hans barn nå hvert år, eller får hun bare annethvert år siden hun bare har barna 50%?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #8 Skrevet 22. august 2012 Har forstått det slik at noen ganger betaler den som har høyest inntekt litt barnetrygd til den andre forelderen for å "hjelpe på" ? Eller er dette kun ved private avtaler og ikke noe "offentlig krav"?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #9 Skrevet 22. august 2012 nr 8 du snakker om barneBIDRAG- der kan det være slik at den ene må betale bidrag til den andre dersom den har vesentlig høyere inntekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå