Gå til innhold

Hvilken skolemelk drikker ditt barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanlige eller kakao smak?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlig.

Skrevet

Vanlig lettmelk.

Takk og lov har de bare alternativene lett, skummet og laktoseredusert. Sjokolademelk hører ikke hjemme som skolemelk.

Skrevet

Jr vil ha ekstra lett, og det får han. Blir ikke aktuelt med sjokkomelk nei.

Skrevet

Ekstra lettmelk får hun, synes heller ikke sjokomelk hører hjemme på skolen. Men på hennes skole er sjokomelk alternativet til laktosefri melk.

Skrevet

vanlig lettmelk.han er en av de få tror jeg.nesten hele klassa har

sjokomelk,men vår får ikke det.han ville ha det,men jeg sa nei og det var

helt greit:-)

Gjest Adventstjerna
Skrevet

Hysteriske folk! Les innholdsdeklarasjonen før dere tar på dere hatten og setter dere på den høye hesten med kjepper i ræva! Jeg er så lei av den belærende undertonen til en del av kvinnfolka her inne "sjokomelk har ikke noe på skolen å gjøre"... Gjesp!

TINE Ekstra Lett Melk Smak av kakao har en mild smak av kakao, inneholder kun 0,7% fett og er uten tilsatt sukker og den er beriket med vitamin D. Tine Ekstra Lett Melk Smak av kakao er laget av laktoseredusert melk, noe som gjør den naturlig søt og slik at de som har laktoseintoleranse skal kunne drikke den.

Ingredienser

Lettmelk, vann, 0,4 % kakao, stabilisator (karragenan E 407), salt, laktase, aroma, vitamin D.

Ingredienser:

Ekstra Lett Melk, kakao, stabilisator (karragenan E 407 ), farge (karamell), aroma, laktase og

vitamin D,

Næringsinnhold pr. 100 g:

Energi:  168 kJ (40 kcal)

Protein:  3,4 g

Karbohydrat: 4,8 g

-hvorav sukkerarter: 4,6 g

-hvorav laktose:  0,2 g

Fett:  0,7 g

-hvorav mettede fettsyrer: 0,45 g

Kalsium 110 mg (14%) av referanseverdi

Vitamin D 0,4 µg (8%) av referanseverdi

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hadde lettmelk med kakao (Laktoseredusert melk) en stund på ordre fra legen, men har gått tilbake til vanlig lettmelk.

Skrevet

Ungene får ikke melk på skolen/ barnehagen, og det syns jeg er helt greit! Man Må ikke på død og liv drikke melk liksom...

Skrevet

Laktoseredusert melk med kakao. Han får ikke sjokolademelk. Det tilbys heller ikke.

Skrevet

Den sjokomelka frå tine som tilbys:)

Skrevet

Hysteriske folk! Les innholdsdeklarasjonen før dere tar på dere hatten og setter dere på den høye hesten med kjepper i ræva! Jeg er så lei av den belærende undertonen til en del av kvinnfolka her inne "sjokomelk har ikke noe på skolen å gjøre"... Gjesp!

TINE Ekstra Lett Melk Smak av kakao har en mild smak av kakao, inneholder kun 0,7% fett og er uten tilsatt sukker og den er beriket med vitamin D. Tine Ekstra Lett Melk Smak av kakao er laget av laktoseredusert melk, noe som gjør den naturlig søt og slik at de som har laktoseintoleranse skal kunne drikke den.

Ingredienser

Lettmelk, vann, 0,4 % kakao, stabilisator (karragenan E 407), salt, laktase, aroma, vitamin D.

Ingredienser:

Ekstra Lett Melk, kakao, stabilisator (karragenan E 407 ), farge (karamell), aroma, laktase og

vitamin D,

Energi:  168 kJ (40 kcal)

Protein:  3,4 g

Karbohydrat: 4,8 g

-hvorav sukkerarter: 4,6 g

-hvorav laktose:  0,2 g

Fett:  0,7 g

Merkelig at det ikke går an å ha en diskusjon her ikke før noen kommer med frasene "på sin høye hest" eller "feie for egen dør"... Lite oppfinnsomt spør du meg ;)

Forøvrig drikker barna mine vann, ikke melk. Melk er ikke sunt for menneskebarn.

Skrevet

Er jo den melken jeg mener da Teline.....Er ikke melk med kakao smak "sjokolade" melk da.

De kan velge mellom vanlig eller den med kakao smak.

HI

Gjest Sekretøsa
Skrevet
Er jo den melken jeg mener da Teline.....Er ikke melk med kakao smak "sjokolade" melk da. De kan velge mellom vanlig eller den med kakao smak. HI

Har du smakt laktoseredusert melk?? Det smaker IKKE godt, så jeg er jaggu glad for at den smaker i det minste LITT sjokolade når ungene får den.

Skrevet
Er jo den melken jeg mener da Teline.....Er ikke melk med kakao smak "sjokolade" melk da. De kan velge mellom vanlig eller den med kakao smak. HI

Jeg skjønte det utfra hovedinnlegget ditt. Min kommentar om sjokolademelk var helst myntet på de som skriver at sjokoladmelk ikke har noe i skolen å gjøre :) På skolen min går tilbys ikke sjokolademelk.

Skrevet

Mi drikker ekstra lett melk. De tilbyr ikke sjokomelk ved vår skole. Ikke at det gjør noe! Fikk valget mellom juice og melk.

Skrevet
Jeg skjønte det utfra hovedinnlegget ditt. Min kommentar om sjokolademelk var helst myntet på de som skriver at sjokoladmelk ikke har noe i skolen å gjøre :) På skolen min går tilbys ikke sjokolademelk.

Ok. HI

Skrevet

Hvorfor kalle det sjokomelk? Sjokomelk er noe annet, de kartongene med tykk sjokolademelk. Laktoseredusert melk med kakaosmak er sunnere enn den vanlige melken, og det er den som tilbys på skolene.

Egentlig burde de kun fått vann på flaske om man skal begynne å tenke på hva som er sunt.

Skrevet
Mi drikker ekstra lett melk. De tilbyr ikke sjokomelk ved vår skole. Ikke at det gjør noe! Fikk valget mellom juice og melk.

Laktoseredusert melk med kakao:

Energi: 168 kJ (40 kcal)

Protein: 3,4 g

Karbohydrat: 4,8 g

-hvorav sukkerarter: 4,6 g

-hvorav laktose: 0,2 g

Fett: 0,7 g

Appelsinjuice:

Næringsinnhold per 100 g

Energi 196 kJ (46 kcal)

Protein 0,7 g

Karbohydrat 10,4 g

- hvorav sukkerarter 9,0 g

Fett 0,2 g

- hvorav mettede fettsyrer mindre enn 0,1 g

Vitamin C ca. 30 mg*

*(50 % av anbefalt daglig tilførsel)

Eplejuice:

Næringsinnhold per 100 g

Energi 188 kJ (45 kcal)

Protein 0,1 g

Karbohydrat 11,0 g

- hvorav sukkerarter 10,5 g

Fett mindre enn 0,1 g

- hvorav mettede fettsyrer mindre enn 0,1 g

Skrevet

Den laktosetedusere sjokomelka frå tine er god! Og laktosefri melk er faktisk ganske godt det også..

Skrevet

Her går det bare an å velge mellom lett- og ekstra lettmelk. Mitt barn er laktoseintolerant, så her går det i vann.

Skrevet

Ekstra lett melk. Og det andre barnet får juice.

Skrevet

Laktoseredusert melk med kakao smak. Synes ikke det gjør noe at de får i seg noe søtt i løpet av skoledagen.

Dessuten er den jo sunnere også.

Skrevet

På vår skole kan de velge mellom lett og ekstra lett. Vi valgte ekstra lett.

Skrevet

Jeg skal bestille laktoseredusert med kakaosmak (ikke sjokomelk, som sukkerhysteriske høner her på forumet kaller det). Lurer på om ungene får helt vrangforestillinger i forbindelse med sukker og godis når de blir store jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...