Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #1 Skrevet 21. august 2012 Jeg er hos mine foreldre en uke ( har fri til neste uke ) Og her hadde jeg lagd middag til mine foreldre, datteren min og min lillebror på 14 år. Han hadde besøk av en kamerat på 13 år. Jeg hadde lagd vårruller, ris og salat.. Alle spiste mye, men gutten han hadde på besøk rynket fælt på nesa og spurte hva alt var i salaten, hva som var inne i rullene og omtrent pirket i maten. Det oppsto en krangel under matbordet mellom min bror og foreldrene mine og han sa til kameraten at de skulle gå fra bordet. "Ja, æsj" sa han.. "Maten smakte ikke noe godt, men takk uansett". Ble litt sjokkert jeg, er ikke tenåringer oppdratt til hva som er greit å si på besøk eller ikke? Jeg hadde ikke møtt denne gutten før engang, men skulle da tro at det er ren folkeskikk og ikke si at maten smaker stygt når man er på besøk..
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #2 Skrevet 21. august 2012 Vi ble oppdradd til å ikke klage på maten hos andre, og jeg prøver å oppdra barnet mitt til det samme. Det betyr ikke at barnet skal spise noe det ikke liker, da får det heller si at det ikke er så sultent, eller at det bare forsyner seg med det som h*n liker. gjesten din klaget, men takket likevel, så litt oppdragelse har han nok, men synest fortsatt ikke det er pent å klage på maten hos folk man er på besøk hos.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #3 Skrevet 21. august 2012 Unger som begynner å krangle ved matbordet eier virkelig ikke folkeskikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå