Gå til innhold

Blir jeg anmeldt så er det verd det

Anbefalte innlegg

Gjest sug lut
Skrevet

Nød lærer nøgen kvinne å spinne. Nød lærer også påkledt kvinne å bli nøgen, når treningsturen fører en til DET kantarellstedet og toppen må gjøre nytta som soppkurv - i sånne tilfeller blir det jaggu mageblotting på oss som ikke har hatt smukk navle siden Vil Du Se Min Smukke Navle gikk på kino. Jeg har gull på kjøkkenet og har tenkt å kjøpe meg venner for det - kantarelltoast, anyone? Med bacon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legger skepsisen til side og kommer med et smil om munnen og tom mage.

Litt navleblotting må da folk kunne tåle når man snubler over skogens gull.

Skrevet

som jeg skulle gjort det selv :) og kantarelltoast hørtes spennende ut :)

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Oh I'm in!

Men si meg Luten hver er dette stedet ditt? Jeg kan passe på det for deg så ingen andre finner det:) så ....? :P

Skrevet

Blir gjerne med på sopptur en gang. Soppsanking (eller hva det nå kalles) har liksom aldri blitt noe av. Litt på grunn av redsel for å plukke feil. Sopp er godt men champignonen i disken på Kiwi er så mye "tryggere".

Skrevet

Kantarell er ikke så lett å ta feil av. Den eneste soppen som _kanskje_ kan ligne litt er ikke giftig, den bare smaker ikke noe godt.

Ta med deg et bilde av kantarellen når du går tur i skogen, og hvis du er bekymret så ta deg en tur innom soppkontroll før du tar det med hjem. Lærte faktisk masse spennende på soppkontroll, de er gjerne flinke og forklarer deg masse om hvorfor og ditt og datt rundt sopper og typer. Jeg er jo som kjent over snittet interessert i naturlig næring, så det falt i god jord, for å si det sånn :D

Vi har 3000 mål egen skog, og det er bare jeg som plukker kantarell her. Nyah nyah :D Det vil si mange hemmelige sankesteder og massse gull til ho mor :D

Skrevet

...men hva du enn gjør, Ziva, så ikke prøv deg på vill champignon. Den er skummelt lik hvit fluesopp.

Skrevet

Eneste sopplukking foreløpig foregår i frukt og grønt avd på Kiwi ;)

Får se neste høst om jeg klarer å få karret til meg et soppkurs.

Gjest sug lut
Skrevet

Hemmelige soppsteder er så deilig!!!!! Jeg har i dag lagt til ett til, de jeg snubla over vokste helt åndssvakt i en skrent, egentlig midt i synet om du kom på stien men jeg pleier å komme motsatt vei og sikkert alle andre også. Nå har jeg fem hemmelige steder hvor det alltid er sopp og minst tre av dem er det aldri noen andre på, selv om jeg deler skog med hele Oslo. Moahahahahahahaa.

Skrevet (endret)

Oh... lag skattekart og gjem under hodeputa! Sånne steder gjelder det å holde på!

Husker mamma ble i fyr og flamme om vi fant fire stusselige kantareller på tur da vi bodde i Osloområdet.

Endret av Mentha
Skrevet

Kantarell er safe og så godt! Trakt kantarell, trompetkantarell og vanlig kantarell :)

Har hemmelig steder jeg også. Og den svarte om det er trakt eller trompet husker jeg ikke, men er så god å tørke og ha i sauser NAM! og den ser jo ut som en dødelighet så den plukkes ikke av så mange som den typiske gule :P Her er det bak nabobarnehagen til vesla =) Eller nå er de spist da, men det var der i helgen...

Skrevet

Traktkantarell har jeg ikke våget å prøve meg på. Når jeg tenker meg om er det sikkert mange nydelige delikatesser jeg tramper forbi hver gang jeg er i skogen. Trompetkantarell, er det den som ser ut som en tangklase? Fikk litt sånn korallfølelse av en av de mener jeg å huske, men ikke pokker om jeg kommer på hvilken, og om det i det hele tatt var en kantarell. Haha. Huff, jeg har snublet nedi vinglasset i kveld...

Skrevet (endret)

Hemmelige soppsteder er så deilig!!!!! Jeg har i dag lagt til ett til, de jeg snubla over vokste helt åndssvakt i en skrent, egentlig midt i synet om du kom på stien men jeg pleier å komme motsatt vei og sikkert alle andre også. Nå har jeg fem hemmelige steder hvor det alltid er sopp og minst tre av dem er det aldri noen andre på, selv om jeg deler skog med hele Oslo. Moahahahahahahaa.

Overhørte en skytekamerat av gubben at bak skytebanen i Maridalen var hans "hemmelige" kantarellsted. Ikke fullt så hemmelig lenger nå, men var visst utrolig mye sopp der :)

Endret av Ziva
Gjest sug lut
Skrevet
Overhørte en skytekamerat av gubben at bak skytebanen i Maridalen var hans "hemmelige" kantarellsted. Ikke fullt så hemmelig lenger nå, men var visst utrolig mye sopp der :)
IIIINNNNNNteresting!!!!
Gjest sug lut
Skrevet
Kantarell er safe og så godt! Trakt kantarell, trompetkantarell og vanlig kantarell :) Har hemmelig steder jeg også. Og den svarte om det er trakt eller trompet husker jeg ikke, men er så god å tørke og ha i sauser NAM! og den ser jo ut som en dødelighet så den plukkes ikke av så mange som den typiske gule :P Her er det bak nabobarnehagen til vesla =) Eller nå er de spist da, men det var der i helgen...
Kudos - jeg er imponert over alle som tør prøve på noe som ikke er av typen "fem sikre sopper selv fireåringen kan plukke".
Gjest amandine
Skrevet

De er safe, luten, selv for kids! Du tenker nok på svart trompetsopp, Juliea! Og tørket traktkantarellog gul trompetsopp er gull i sausen. Og hemmelige steder er gull, det også!

Skrevet

Ja er svart trompet er det vel:) nam! Stek det i smør og det

Ser veldig lite appetitt vekkelse ut, men god er det! Best å tørke

Mentha jeg syntes kanskje ikke soppen ser ut som et korallrev? Men ja litt tang følelse får jeg vel nå som du nevner det:)

Altså Luten den svarte saken kan du ikke ta feil av den har 0

Forvekslingsarter:) så god å tørke så har du sopp hele året! Kan gi i fine glass til jul til du du liker litt over snittet;) kan ikke si mine hemmelige steder, men er på vår kant av by'n :)

Skrevet

Hmm, jeg kjenner jeg må google litt nå, for jeg ble veldig interessert i svart trompetsopp og gul traktkantarell. Er sikker på at det må være noe sånt ett eller annet sted oppe i boltreplassen vår!

Steinsoppen glimrer dessverre med sitt fravær hos oss, til min store sorg. Piggsopp derimot kunne vi arrangert selvplukk med, så hvis noen vil ha er det bare å ta turen! Få ting som er så godt som hjemmelaget soppsaus eller stekt skogsopp til søndagsbiffen. Mmmmm.

Skrevet

Jeg syns sopp er ekkelt jeg.

Skrevet

Ekkelt? Oh no! Så godt!!

Min favoritt er faktisk fåresopp nam! Den kan man ta ordentlige biter av super konsistens:) piggsopp er ikke så rent gærent det heller jeg kommer til helgen jeg Mentha og plukker er det ok?

Gjest sug lut
Skrevet
Jeg syns sopp er ekkelt jeg.
Bare i skrævet.
Gjest sug lut
Skrevet
Ekkelt? Oh no! Så godt!! Min favoritt er faktisk fåresopp nam! Den kan man ta ordentlige biter av super konsistens:) piggsopp er ikke så rent gærent det heller jeg kommer til helgen jeg Mentha og plukker er det ok?
Fåresopp er genialt, det er jo så digre kladder av gangen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...