Nirgal Skrevet 21. august 2012 #1 Skrevet 21. august 2012 Blir det sett på som sært å være kresen på barneklær? Jeg liker å kjøpe gode klær til datteren min i godt stoff og kvalitet. Hadde besøk av moren min i sta og fikk så huden flagra over at jeg vil ha gode klær til henne. Hun hadde kjøpt masse klær på loppemarked og på sånn utsalg/marked på skjærhalden. Jeg takket for klærne og sa ikke mer, men mamma begynte ; ja nå bruker du de klærne jeg kjøper til henne, jeg vil ikke at de skal bli liggende, for da kjøper jeg ikker noe mer... Da klarte jeg ikke dy meg så sa at det hun kommer med som er slitte lopper og klær som går opp i sømmer etter 3 vask er det ikke noe vits i å kjøpe for det blir bare lakt bort. (fikk masse tøy som hun hadde kjøpt på loppemarked før dattra mi ble født og brukte noe, men det var mye som var sykt, flekkete og veldig godt brukt, så det har jeg lakt bort/kastet) Er det sånn at jeg er sær eller? Føler ikke det, det er mi jenta og vil at hu skal ha det godt.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #2 Skrevet 21. august 2012 Ja, det er litt utakknemlig og sært, syns jeg.
EinFrosk Skrevet 21. august 2012 #3 Skrevet 21. august 2012 Blir det sett på som sært å være kresen på barneklær? Jeg liker å kjøpe gode klær til datteren min i godt stoff og kvalitet. Hadde besøk av moren min i sta og fikk så huden flagra over at jeg vil ha gode klær til henne. Hun hadde kjøpt masse klær på loppemarked og på sånn utsalg/marked på skjærhalden. Jeg takket for klærne og sa ikke mer, men mamma begynte ; ja nå bruker du de klærne jeg kjøper til henne, jeg vil ikke at de skal bli liggende, for da kjøper jeg ikker noe mer... Da klarte jeg ikke dy meg så sa at det hun kommer med som er slitte lopper og klær som går opp i sømmer etter 3 vask er det ikke noe vits i å kjøpe for det blir bare lakt bort. (fikk masse tøy som hun hadde kjøpt på loppemarked før dattra mi ble født og brukte noe, men det var mye som var sykt, flekkete og veldig godt brukt, så det har jeg lakt bort/kastet) Er det sånn at jeg er sær eller? Føler ikke det, det er mi jenta og vil at hu skal ha det godt. Har hun det vondt om hun går med klær med flekker? Synes moren din er litt i overkant "oppdragende" og du i overkant snobbete...
<3 2G <3 Skrevet 21. august 2012 #4 Skrevet 21. august 2012 Jeg er ikke spes nøye hvor klærne kommer fra, men de må være rene og kan brukes uten å ramle fra hverandre.
C.L.H85 Skrevet 21. august 2012 #5 Skrevet 21. august 2012 Jeg bruker gjerne brukte klær på datteren min, så lenge de ikke er flekkete,fulle av hull eller ser alt for godt brukt ut. Fin, fint tøy som kan brukes hos dagmamma og når vi bare dasser her hjemme. Har ikke fått noe fra loppis da, men arver eller kjøper på face Opp til deg hva du vil gjøre, men mye av tøyet jeg har arvet ser ubrukt ut eller bare er litt falmet i fargene... De vokser jo så himla fort, så gidder ikke bruke flere tusen kr på dyre klær, ved mindre det er noe spesielt yttertøy
moota m storebror&lillebror Skrevet 21. august 2012 #6 Skrevet 21. august 2012 Dere ligger vel litt i ytterkanten mot sær begge 2, i hver deres retning. Om du knapt bruker klærne og helst ikke vil bruke dem gjør det vel ikke noe om hun ikke vil kjøpe mer til deg/henne likevel? Har også fått masse av barnas oldemor og mormor som jeg ikke hadde kjøpt selv. Bla. pga farge og snitt eller hva jeg skal si. Men har det i skuffene i tilfelle vi skal noe som passer seg for klær man ikke er redd for. Og noen ganger hiver jeg de på om jeg vet de kommer for å treffe barnet.
*Miss Flua* Skrevet 21. august 2012 #7 Skrevet 21. august 2012 Det er opp til hver enkelt om man vil bruke brukte klær eller ikke syns jeg. Skal jeg kjøpe noe som er brukt til noen så spør jeg eventuelt først jeg bruker brukte klær til sønnen min, men har venninner som ikke bruker det til barna sine. Opp til hver enkelt, og jeg syns ikke det er sært
kaktusen Skrevet 21. august 2012 #8 Skrevet 21. august 2012 Jeg synes ikke du er sær i d hele tatt Jeg hadde aldri latt mine barn bruke klær som er brukt av noen helt fremmede. Kjøp gode myke klær til barnet ditt med god samvittighet
petite fleur Skrevet 21. august 2012 #9 Skrevet 21. august 2012 Jeg er opptatt av gjenbruk, og liker å kjøpe klær til barna mine på fretex og loppis. Kjøper ikke tøy som er flekkete da, for jeg er også opptatt av at ungene skal se rene og pene ut. Men selv om jeg er opptatt av gjenbruk, ville jeg ikke likt at noen skulle komme med en masse klær de hadde valgt ut og prøve å bestemme hva jeg skulle bruke og ikke.
Gjest Mentha Skrevet 21. august 2012 #10 Skrevet 21. august 2012 Har arvet det aller meste av tøyet vi har til junior. Men bruker kun klær som er rene og hele. Men om mamma hadde kommet med klær som var flekkete og slitte så tror jeg nok ikke jeg hadde brukt de. Ellers rene og hele klær hadde jeg nok bare blitt glad for
Alessandro+baby i magen :) Skrevet 21. august 2012 #11 Skrevet 21. august 2012 Ditt barn og det er opp til deg .
Nirgal Skrevet 21. august 2012 Forfatter #12 Skrevet 21. august 2012 (endret) Hi her Det er godt å se at jeg ikke er den eneste som tenker sånn. Må jo og si at mamma har vært flink til å spare klær fra når jeg og mine to søstre var små, så har fått masse klær nedarvet av meg selv, å de har jeg brukt mye. Endret 21. august 2012 av Frk Vimse
Von Hertelhofen Skrevet 21. august 2012 #13 Skrevet 21. august 2012 det er du som er mammen, så du bestemmer. Du er ikke sær, men kresen. Din mor bør respektere det.
Musemorbr / Skrevet 21. august 2012 #14 Skrevet 21. august 2012 Om klærne virkelig er hullete, flekkete og slitte, tror jeg det beste er å påpeke det der og da. Fortell at hun har vært uheldig og valgt tøy som rett og slett er ødelagt. Dama har sikkert problemer med synet, siden hun ikke har sett det selv, og da er det på sin plass å vise henne feilene tøyet har, på en respektfull og pen måte. Det ville i alle fall jeg ha gjort. Da ville hun neste gang ha vært klar over at vi liker helt og rent tøy, og holdt bedre kontroll på hva hun kjøpte. Brukt tøy som er rent og helt, ser jeg ikke det minste problem med å bruke, og det tror jeg de fleste blir glad for. Det er ikke alltid det passer seg å være pyntet, og da er det godt å ha tøy man ikke er redd for. Tøy man for eksempel kan la barnet fingermale i, uten å måtte stå og holde fast hendene til barnet i frykt for å få en flekk på tøyet. Takk pent for alt du får, og bruk det for det som det er, eller la være. Utakknemlighet fører aldri til noe godt, og det finnes alltid en penere måte å si fra på. Gi respekt, og du vil få respekt tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå