Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #1 Skrevet 21. august 2012 Føler jeg er omtrent den eneste innimellom. Av alle venner og bekjente er jeg en av tre som har barn. Er det mer og mer vanlig at folk opp mot midten av 30-årene ikke interesserer seg for å stifte familie og få barn? Samme er det på mannens side, kun et par stykker der også som har barn. Resten ser ikke ut som om de har noe dårlig tid.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #2 Skrevet 21. august 2012 Alle utenom en, men så er vi mellom 35 og 40 år også da:-) Men, jeg var en av de siste. De fleste begynte for ca. 10 år siden, mens jeg fikk min første for 3 år siden. Hun som ikke har barn har ikke hatt noe særlig med faste kjærester. Hun ønsker seg nok barn innerst inne, men lever også veldig ungdommelig med festivaler, turer i innland og utland og skyhøyt studielån, så det passer nok ikke helt. Hun har fått mange yngre venner de siste årene, som da ikke har barn.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #3 Skrevet 21. august 2012 Jeg er snart 30, har bare to venninner som har barn. Ønsker veldig barn selv, men vet ikke om timingen er rett.. :/ Mannen min er en del eldre enn meg, og de fleste av vennene på hans alder har barn, men det gjenstår noen som hverken har barn eller kjæreste..
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #4 Skrevet 21. august 2012 Ingen. Verken på min eller mannens siden. Vi er i slutten av 20-åra og har barn i skolealder. Regner med at barna våre nesten er myndige når vennegjengen begynner med unger
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #5 Skrevet 21. august 2012 Alle unntatt to stk. De er single og ser ikke ut til å bli familisert i nærmeste fremtid. Vi er alle 31 år, og fikk barn sånn ca samtidig (+/- 1-2 år). Kjempekoselig!
fikas Skrevet 21. august 2012 #6 Skrevet 21. august 2012 De fleste av mine venner har barn (23-30år), og de som ikke har planlegger i løpet av de to neste årene det er koselig med mange på samme alde i vennegjengen
KattaVenter..? Skrevet 21. august 2012 #7 Skrevet 21. august 2012 4 venninner, men bare 2 av dem bor i nærheten, resten av venninnene mine er ikke i nærheten av å få barn. Ingen av samboers venner har barn heller, så der blir vi de første;) (alder 23-30)
FrkKværner Skrevet 21. august 2012 #9 Skrevet 21. august 2012 Av mannen min sine kamerater (han er 30år) så er det 3 stk som har barn, av mine venninner er det også 3 stk som har barn. Men flere som er prøvere da, der i blandt oss selv;)
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #10 Skrevet 21. august 2012 Vi er mellom 27 og 36 år, og er 6 jenter. Alle bortsett fra en har barn, noe som er et bevisst valg, men til gjengjeld har hun 5 hunder
Fuglemamma <3 Skrevet 21. august 2012 #11 Skrevet 21. august 2012 Jeg er den eneste av 8 - 10 jenter i gjengen. Men har en venninne fra barneskolen som også er gravid med sin andre så vi møtes og ringes en gang iblant .. Men vi har jo tatt kontakt igjen fordi vi nå har felles interesser. Jeg og sambo er 23 og 24 år.. Har jo fått nye "venner" gjennom foreldre i barnehagen osv. Men de fleste er 10 år eldre enn meg
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #12 Skrevet 21. august 2012 Her var det mye sprikende svar Men takk for mange tilbakespill. Det er tydelig at det varierer mye, men føler samtidig det er så merkelig at folk som er "godt" voksne (altså over 30 år) ikke interesserer seg det minste for barn og familieroller. Ja, jeg vet at ikke alle er like, men det er jo en økende trend etter min erfaring, på samme måte som alderen for førstegangsfødende nå ligger på rundt 30 år, som er endel høyere enn da mine foreldre var på vår alder. HI
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 21. august 2012 #13 Skrevet 21. august 2012 Vi er en gjeng på 9 jenter som treffes jevnlig (kjenner hverandre fra videregående), og av de er det kun 3 stk som ikke har barn (hun ene er prøver). Resten av oss har ni barn tilsammen. Venninner fra jobben og nabolaget har alle barn. Alle jentene/damene er i begynnelsen av 30-årene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå