Gå til innhold

Er stor hage drømmen for mange?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av ett annet innlegg :P

Det er ikke drømmen min, jeg vil helst kun ha en liten hageflekk. Ganske greit slik vi bor nå, har en liten hageflekk med direkte utgang til stor gressplen med sittegrupper. Dette tilhører borettslaget, så det er også borettslaget som vedlikeholder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke min drøm da jeg ikke har grønne fingre. Interessen er ikke der heller, men når man har hage må man jo også stelle den. Uatelte hager er grusomt! Vi flytter straks inn i et hus med akkurat litt for stor hage etter min smak, men for barnas del ville vi jo ha litt hage. Da får mor bare finne seg i å stelle blomster.

Skrevet

Jeg ser på facebook at mange skriver "drømmer om stort hus med stoor hage!" Vel, det har jeg, og det skal vedlikeholdes både ute og inne! Er ikke sikker på om alle tenker over det..

Jeg er glad for å ha det, men det krever mye tid. Med to små og full jobb er det egentlig for mye. Vurderer sterkt vaskehjelp og en ungdom til plenklipp,kantklipp, luking o.l.

Skrevet

Jeg er igrunnen glad i hagearbeid, men synes den vi har er for stor. Så vi er begynt gradvis å fjerne endel blomsterbed, busker og trær og lager mest mulig plen.

Med to små som skal følges opp, jobb og ett hus som trenger vedlikehold, rekker ikke tiden til akkurat nå.

Men kanskje om 5-10 år kan det være jeg får mer tid til hage?

Jeg er mest interessert i å ha grønnsakshage og drivhus. Tror det vil bli kjekt for barna også etterhvert :)

Skrevet

Hagen teller mykje for oss. 3 barn og har trampoline, huskestativ, basseng på ca 10 000 liter og aneks med oppholdsrom i. Garasje med loft til oppholdsrom til barn.

Nå er det barna som skal ha hagen.

Skrevet

Vi har ikke spesielt grønne fingre men allikevel skal vi med tid og stunder "oppgradere" tomta med 6-700kvm. Tomta vår er litt tungvint, og med dette ekstra tilskuddet vil vi kunne få en oversiktlig tomt med plass til uteområde (utekjøkken med overbygd sitteplass bla) og alt annet vi måtte ønske. Vi planlegger tomta etter eget "behov" for å ligge på knær og luke og vanne hele sommeren - man må jo ikke plante drøss på drøss med ting som krever mye tid :) tenker det blir bra til slutt jeg. Mistenker bare at det er mer enn 5 år til for å si det sånn.....!

Skrevet

Nei drømmer er ikke stor hage, men stor terrasse.

Så vi bygde terrasse over det meste av utearealet vårt og endte med større gulv ute enn inne.

Helt supert. Ungene hadde masse lekeplass, kunne sykle rundt på den. Vi hadde masse plass til sittegrupper og grillkrok. Og vedlikehold var nesten et fremmedord.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Her er stort uteareal, med grei str på hagen vesentlig. Vi er mye ute, og liker å "boltre" oss :)

Skrevet

Vi har en veldig stor hage (over to mål) med plen og beplantning som er min dårlige samvittighet.... har ikke tid til å stelle den så mye som vi gjerne skulle, og det blir mer et ork enn en glede å vedlikeholde den. Vi gjør det jo, men skulle gjerne hatt tiden til andre ting.

Håper vi får mer tid til å dille med hagen om noen år når ungene ikke må løpes etter 24/7.

Skrevet

Hverken jeg eller min kjære har grønne fingre. Han jobber sesongarbeid og er som regel bare hjemme i helgene og ellers fri en mnd eller to på våren. Så når vi først er sammen i helgene vil vi finne på alt mulig annet enn husarbeid.

Da vi kjøpte hus gikk vi for et nytt hus, nær sjøen, og da var heller ikke tomten stor. Den lille gressflekken bak huset på ca 40kvm gjorde vi om til terrasse. Slik får vi brukt plassen mye mer.

Men det blir sikkert et savn å ikke ha plass til trampoline, huske, sandkasse for barna. Til gjengjeld kan de vokse opp rett ved sjøen, ha egen båt, bade når de vil, o.l

Man kan ikke alltid få i pose og sekk....

Skrevet

Stor hage er en helv**es jobb å holde. Særlig for en som har mer visne fingre enn grønne. Ikke en ønskedrøm, men var nå noe jeg endte opp med likevel. Så da får man ta det gode med det mindre gode og tenke at i det minste har vi en stor og god lekeplass for barn :)

Skrevet
Nei drømmer er ikke stor hage, men stor terrasse. Så vi bygde terrasse over det meste av utearealet vårt og endte med større gulv ute enn inne. Helt supert. Ungene hadde masse lekeplass, kunne sykle rundt på den. Vi hadde masse plass til sittegrupper og grillkrok. Og vedlikehold var nesten et fremmedord.

Vi har også bygget stor terasse ( 150 m2) men det er bare det at det fortsatt er mange mål med hage igjen, det er liksom begrenset hvor mye terasse man kan ha og :-P Ellers liker jeg den idèen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...