Gå til innhold

Noen som har fått HELT feil termin på UL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt satt tilbake med begge 2 mine fra før, og guttungen kom dagen etter UL-termin og så VELDIG overtidig ut (skrukkete hud, lite fostervann, begynte å gå ned i vekt og morkaka var helt forkalket). Jentungen ble født før UL-termin og var over 4 kilo. Det som jeg tror er årsaken, er at mine barn er små mellom uke 17 og 19 når UL taes, og jeg ble satt tilbake 2 uker med begge. Noen som har opplevd det? Venter nå nr 3 og bor mye lenger unna sykehuset enn det jeg gjorde med de 2 første, er redd for å gå for lenge over tiden hvis jeg blir flyttet igjen. Noen har opplevd å trumfe gjennom egen menstermin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3 ukers forskjell her, men her er vi garantert om at UL ikke stemte, så vi ordnet flere UL.. Grunnen til at vi var sikre: om jeg ble gravid på den tiden de mener, så var mannen 60 mil unna! Og jeg har definnetivt ikke vært utro ;)

Skrevet

Ble satt omlag 14 dager tilbake med jenta mi. Jeg var temmelig sikker på når befruktning skjedde, men det er vanskelig å argumentere mot når de på ultralyden i uke 18 er så skråsikre. FIkk påvist lite fostervann og ble satt i gang. Jenta ble født på dagen 38 uker - altså 2 uker før termin, men omtrent nøyaktig på egen termin. Hun fikk betegnelsen "full-båret" eller hva det nå var da hun ble født. Ingen tegn på at hun ble født for tidlig......

Skrevet
Ble satt omlag 14 dager tilbake med jenta mi. Jeg var temmelig sikker på når befruktning skjedde, men det er vanskelig å argumentere mot når de på ultralyden i uke 18 er så skråsikre. FIkk påvist lite fostervann og ble satt i gang. Jenta ble født på dagen 38 uker - altså 2 uker før termin, men omtrent nøyaktig på egen termin. Hun fikk betegnelsen "full-båret" eller hva det nå var da hun ble født. Ingen tegn på at hun ble født for tidlig......

Mine unger fikk også "justert" alder ved fødselen opp til mensterminen. Får store unger hver gang, derfor er jeg engstelig.

HI

Skrevet

Men første ble jeg satt tilbake 14 dager, enda jeg kunne dokumentere mens ol ett år tilbake så jeg var sikker på når jeg ble gravid, jenta kom 11 dager over UL termin 3uker + over min termin (igansatt) da var hun tynn og slapp pga morkakesvikt, helt tørr i huden pga lite fostevann (måtte ha spes salve)

Dette sa jeg fra om da jeg skulle ha nr 2 og jordmor fikk satt opp kontroll UL i uke 34 for og måle baby, og se at morkake og fostervann var ok :)

Skrevet

Har ei venninne som ble prøve flyttet termin på, men hun hadde prøve rør så hun var rimelig sikker. Når hun fortalte dem om at hun var sikker på dato PA prøverøs så ga de seg, og ble litt flau

Skrevet

Jeg har ikke opplevd det, men kjenner noen som har! I Telemark har vi tilbud om vekstestinering i uke 32 også- kanskje du kan spørre om det denne gangen med grunnlag i hvordan du har opplevd det de to andre svangerskapene? Om du blir satt langt tilbake denne gangen også :)

Skrevet

ble satt tilbake 8 dager med førstemann, han kom 1 dag etter termin.

med andremann ble jeg satt tilbake 14 dager og hun kom 8 dager før termin :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...